nothing else matters

۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه در ۲۳:۲۸
اسرار ازل را نـه تو دانـی و نــه من -- واین خط مقرمط نه تو خوانی و نه من
هست از پس پرده گفتگوی من و تو -- چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من
قومی متفـکرنـد اندر ره دیـن -- قومی به گمــان فتـاده در راه یقـین
میترسم از آن که بانگ آید روزی -- کای بیخبران راه نه آنست و نه این
گاوی است در آسمان و نامش پروین -- یک گاو دگر نهفته در زیر زمین
چشم خردت باز کن از روی یقین -- زیر و زبر دو گام مشتی خر بین
ای بیخبران شکل مجسم هیچ است -- وان طارم نه سپهر ارقم هیچ است
خوش باش که در نشیمن کون و فساد -- وابسته به یک دمیم و آن دم هیچ است


بنگر ز جهان چه طرف بر بستم؟...هیچ
وز حاصل عمر چیست در دستم؟...هیچ
شمع طربم ولی چو بنشستم...هیچ
من جام جمم ولی چو بشکستم...هیچ

خیلی نزدیک...مهم نیست که فاصله چقدر است...
کاش بیشتر از قلب خود بهره می جستیم...
تا ابد به آنچه هستیم باور خواهیم داشت
و هیچ چیز دیگری مهم نیست...

تا به حال خود را به این حد صادق ندیده بودم
زندگی از آن ماست...و ما هر آنطور که می خواهیم زندگی می کنیم...
این ها فقط حرف نیستند!!!...بلکه باید به این حرف ها عمل کرد
و هیچ چیز دیگری مهم نیست...

من بدنبال اعتماد می گردم و آن را در تو یافته ام
هر روز برای ما چیز تازه ای را به ارمغان می آورد
پس ذهنت را آماده ی پذیرش نگرشی جدید کن و افکار پوسیده را دور بریز
و هیچ چیز دیگری مهم نیست

هیچ وقت اعمال آنها برایم مهم نبوده
هیچ وقت آموزه هایشان برایم اهمیتی نداشته
ولی خوب می دانم که...

خیلی نزدیک...مهم نیست که فاصله چقدر است...
کاش بیشتر از قلب خود بهره می جستیم...
تا ابد به آنچه هستیم باور خواهیم داشت
و هیچ چیز دیگری مهم نیست...

هیچ وقت به چرندیاتشان توجهی نداشتم
هیچ وقت درگیر بازی های پوچ آنها نشدم
هیچ وقت اعمال آنها برایم مهم نبوده
هیچ وقت آموزه های آنها برایم اهمیتی نداشته
و خوب می دانم که...

خیلی نزدیک...مهم نیست که فاصله چقدر است...
کاش بیشتر از قلب خود بهره می جستیم...
تا ابد به آنچه هستیم باور خواهیم داشت
و هیچ چیز دیگری مهم نیست...

مهم نیست که با چه دیدی به دنیا می نگریم...مهم نیست که مرگ را پایان می دانیم یا شروعی دوباره...
مهم نیست که پیرو چه دین و مسلکی هستیم...مهم نیست که خدایی را ناظر بر اعمالمان می دانیم یا نه...

از منزل کفر تا به دین یک نفس است -- واز عالم شک تا به یقین یک نفس است
این یک نفس عزیز را خوش میدار -- کاز حاصل عمر ما همین یک نفس است
گویند کسان بهشت با حور خوش است -- من میگویم که آب انگور خوش است
این نقد بگیر و دست از آن نسیه بردار -- کاواز دهل شنیدن از دور خوش است

زندگی از آن ماست...و ما هر آنطور که می خواهیم زندگی می کنیم

و هیچ چیز دیگری مهم نیست

____________________________________________________

پی نوشت :

این روزها تو قبیله ی اعراب مقیم ایران مد شده که هر عربی از راه میرسه یه لقب به ملت ایرن بده...
و این وسط هیچکی حاضر نیست از هم قبیله ایش عقب بمونه و هر روز ما چیز تازه ای رو میشنویم که دارن به ایرانیان نسبت میدن...از خس و خاشاک و بزغاله و گوساله داشتیم تا این آخرا که رسیدیم به محارب و مفسد...
اشگال نداره...همونطور که چشمهامون به دیدن خون های ریخته شده به دست شما عادت کرده...گوشهامون هم به چرت و پرت ها و هضیان های دم مرگ شما دارن عادت می کنن...
آره...ما خس و خاشاکیم،ما بزغاله ایم...مگه شما که یه عمر خر تشریف دارین چتون شده که ما با دو سه روز بزغاله لقب گرفتن چیزیمون بشه...
چادر هم که سرمون کردیم...در همین حال با حفظ حجاب اسلامی محارب هم شدیم...و تا ابد هم محارب می مونیم و با شما و عقایدتون در محاربه خواهیم بود...
منتظر الطاف بعدیتون هم هستیم...تعارف نکنین...از قدیم گفتن دو چیز رو باید نادیده گرفت
یکی فحش بچه...یکی چرندیاتی که یه موجود در حال مرگ بلغور می کنه...شما هم که آخرای عمرتونه،پس بگین...ما هر چی شما بگین هستیم...


شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی -- هرلحظه به دام دگری پا بستی

گفتا شیخا هر آنچه گویی هستم -- آیا تو چنان که می نمایی هستی؟!


امید
یکی از 70 میلیون محارب محجبه

35 نظر

  1. احمدرضا نوشته:

    من يک محاربم
    من يک محاربم چون با اصل ولايت فقيه مخالفم
    من يک محاربم چون با تماميت نظام جمهوری اسلامی مخالفم
    من يک محاربم چون جمهوری خون و جنايت خمينی‌ها و خامنه ای ها را نمی‌خواهم
    من يک محاربم چون جمهوری شهروندی بر مبنای آزادی، حقوق بشر و دموکراسی را می‌خواهم.
    هم اکنون جلادان جمهوری اسلامی در حال برپاکردن چوبه‌های دار برای کشتن آزاديخواهان به اتهام محارب هستند. کسانی که تنها جرمشان خواستن استقلال، آزادی و عدالت برای مردم ايران است. از نطر جمهوری اسلامی همه ايرانيان آزاده محارب هستند و حکمشان اعدام !

  2. سلام جيگر
    تو هم كه خيام دوست داري ...
    اجركم عندالله ... !

    مرسي كه سر زدي بهم
    والا يه خورده درگير درس و مشق و از اين جور چيزا بوديم واسه همين دير اپ كردم
    راستي نظرتو راجب اون اهنگايي كه گذاشتم ميخوام بدونم
    باي باي

  3. trane نوشته:

    سلام


    راستش من حرفهای سیاسی بلد نیستم

  4. مازیار نوشته:

    درود امید جان ...
    ترکیب لذت بخشی بود از خیام و جیمز !
    زندگی خواهیم کرد ... اما به شیوه ی خود .
    ...لینک این مطلبت رو در پایان اون پست من محاربم اضافه کردم ...
    من هم محاربم ... ما بی شماریم !
    سپاسگذارم دوست من ...

  5. محسن نوشته:

    سلام امید جان اول از نظرت ممنونم.
    پست رو خوندم ,
    یک زمانی این اندیشه ,اندیشه برو بچه
    متال بود و چندی دیگه ....
    اما امروز همه و همه به اون روز چشم بستن
    به قول آرش شاید بیشتر یک دل نوشته بود
    تا یک پست معمولی
    منم باهام

  6. دونقطه نوشته:

    بااین آهنگ زندگی کرده ام
    با خیام زندگی کرده ام
    با عشق زندگی کرده ام
    با شعر زندگی ، زندگی کرده ام
    و می دانم
    که محارب بودن ، خس و خاشاک بودن به چشم های خون گرفته و دیده شدن در جلد بز و گوساله ای که علف های هرز اعتقادات پوسیده را از ریشه می کند ،
    مرا به دوست داشته هام ، نزدیک تر می کند
    پس من محارب خواهم ماند ، چون یاد گرفته ام که "دوست" داشته باشمو یاد گرفته ام که زندگی کنم

  7. مازیار نوشته:

    امیدجان ...
    اینطور که در اون لینک گفته ، پهنای باند بلاگر فارسی در هاست قبلی تموم شده و مشکلاتی برای قالبها بوجود آمده ... حالا نمیدونم این مشکل مربوط به بخش انتشار پست جدید هم بشه یا نه ...
    شاید بهتر باشه صبرکنی تا اگر مشکل جدی بود ، اون کدها رو تصحیح کنی .

  8. trane نوشته:

    سلام امید
    خوبی
    بله می دونم قسمت اول ربطی به پی نوشت نداشت
    ترجمه nothing else matters متالیکابود
    و اون شعر
    اسرار ازل را نـه تو دانـی و نــه من
    تو آهنگ محسن نامجو شنیدم
    می خوام بگم یه کاری نکنین که دوباره مثل وبلاگ قبلیتون بیان و تهدید کنن.
    بلاخره وبلاگ خودتونه,دخالت چرا

  9. lost نوشته:

    بهتر از همیشه بود ولی به نظر من این قاعده از سیاست جداست
    البته برای نظر و طرز فکر شما احترام خاصی دارمولی به عنوان یک برادر کوچک میگویم : سیاست پست است ، هر کس در آن است یا انسان نیست یا سالم نیست
    با احترام

  10. سامان نوشته:

    سلام
    واقعا راست میگی ، هرکی هرچی دلش میخواد میگه.

    من هم محاربم،منو اعدام کنید.

  11. shohreh نوشته:

    سلام ان آهنگ متالیکا واقعا در خاطره ها همیشه باقی میمونه
    با اینکه از گروه متالیکا چندان خوشم نمیاد ولی از بعضی آهنگ هاش از جمله این نمی شه گذشت.
    این قسمت شعر دقیقا حرف دل منه
    "هیچ وقت اعمال انها برایم مهم نبوده"
    راستی اشعار خیام که گذاشته بودی خیل قشنگ بودن.بین شاعرا خیام به خاطر اشعار نیهیلیستی که داره موردعلاقه ی منه.
    شعر آخر عالی بود.

    در مود سیاست هم ترجیح می دم چیزی نگم چون به این مسائل علاقه ای ندارم.

  12. shohreh نوشته:

    سلام ان آهنگ متالیکا واقعا در خاطره ها همیشه باقی میمونه
    با اینکه از گروه متالیکا چندان خوشم نمیاد ولی از بعضی آهنگ هاش از جمله این نمی شه گذشت.
    این قسمت شعر دقیقا حرف دل منه
    "هیچ وقت اعمال انها برایم مهم نبوده"
    راستی اشعار خیام که گذاشته بودی خیل قشنگ بودن.بین شاعرا خیام به خاطر اشعار نیهیلیستی که داره موردعلاقه ی منه.
    شعر آخر عالی بود.

    در مود سیاست هم ترجیح می دم چیزی نگم چون به این مسائل علاقه ای ندارم.

  13. امید نوشته:

    سلام به همه...
    از نظرات همه ی دوستان ممنونم
    این پست به قول آرش و محسن عزیز بیشتر یه دل نوشته بود تا چیز دیگه...
    خیلی وقت بود که همچین پستی رو مد نظر داشتم،و می خواستم از اشعار خیام توش استفاده کنم که بعد از پست قبلی آرش که بحث کمی به این طرف متمایل شد منم این پست رو نوشتم...

    در رابطه با پی نوشت این پست هم بگم که...
    اول از همه از lost و trane عزیز بابت نظرشون و اینکه ما رو دوستانه راهنمایی می کنن ممنونم...

    ولی باید بگم که اون پی نوشت و حرفهایی که تو این بلاگ یا بلاگ قبلی زده شده رو من یه وظیفه می دونم بر دوش هر ایرانی که دلش به حال کشور و هموطنانش می سوزه...
    و من این حرفها رو سیاسی نمی دونم،بلکه ابراز عقیده،و یا همدردی با هزاران انسان هموطنم که تو دخمه های هزاران ناکجا آباد تو کشورمون به خاطر ابراز عقیده و خواسته های "مدنی"(نه سیاسی) زندانی شدن و هر لحظه امکان داره که با حکمی "آسمونی" از پیش ما برن
    و این تنها کاری هستش که از دست ما بر میاد...و بی انصافی می دونم که ما همه خودمون رو به خواب بزنیم و طوری وانمود کنیم که انگار هیچ اتفاقی تو کشورمون نیفتاده...و بشینیم و با به به و چه چه از آلبوم های جدید و قدیمی راک و متال بگیم...در حالی که هدف اصلی موسیقی "متال" رو فراموش کردیم...

    بگذریم...
    بازم از نظرات همه دوستان ممنونم

    تا بعد...

  14. Anoosh نوشته:

    درود برتو ای امید آینده ایران،
    شعر ناتینگ متالیکا که حرف نداره و همیشگیه،
    اما شعر خیام که واقعا یک فلسفس،
    راستی آهنگ فریدون فروغی رو که این شعر خیام رو با چند تا بیت دیگه میخونه شنیدی؟
    این ابیاتشه:
    اسرار ازل را نه تو دانی و نه من
    حل این معما نه تو دانی و نه من
    هست در پس پرده گفتگوی من و تو
    چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من
    خیام اگر ز باده مستی خوش باش
    با ماه رخی اگر نشستی خوش باش
    چون عاقبت کارجهان نیستی است
    انگار که نیستی چو هستی خوش باش
    این کوزه چو من عاشق زاری بوده است
    در بند سر زلف نگاری بوده است
    این دسته که بر گردن آن میبینی
    دستی است که بر گردن یاری بوده است
    گر آمدنم به من بدی نامدمی
    ور نیست شدن به من بدی کی شدمی
    نبدی که اندر این دیر خراب
    نه آمدمی نه بدمی نه شدمی
    جالب این جاست که در این آهنگ از صدای دنبک ایرانی به زیبایی و یک ریتم شاد استفاده میشه.

  15. محسن نوشته:

    سلام
    ارش و امید عزیز باورتون میشه
    mediafire فیلتر شده؟
    اخه اون دیگه چرا؟
    نمیدونم چی بگم
    شاید اشتباه کرده باشن
    نمیدونم
    ولی حیف شد

  16. Arash نوشته:

    سلام اميد جان
    خيلي عالي بود هم شعرايي كه نوشتي هم جملاتت كه انصافا حرف دل خيلي ها بود.

  17. امید نوشته:

    آره محسن...
    همین امروز صبح دیدم منم،واقعن که مسخره اس...
    ما هر چی آپ کردیم اونجاس
    یه مدت هم مگاآپلود فیلتر بود ولی الان دیگه نیست
    این رو هم صد در صد بعد یه مدت بر می گردونن...ولی خدایی مسخره اس
    صبح که دیدم دادم انقدر اعصابم خورد شد که دادم رفت هوا و همه بیدار شدن
    اینا دیگه چه موجوداتی هستن!!!

  18. امید نوشته:

    سلام آرش جان...
    ممنون از لطفت،خوشحالم که خوشت اومده

  19. امید نوشته:

    سلام انوش...
    نه...نشنیدم،کدوم آلبومشه؟!
    حتمن میرم پیداش می کنم
    کل کاراش رو دارم و تقریبن همه رو گوش کردم ولی این یکی رو نه...

  20. ساقی نوشته:

    درود امید جان
    پی نوشتت رو پایه ام اساسی...
    بزغاله ایم،محاربیم،گوسفندیم،خس و خاشاکیم!!!
    دادن این القاب به ما منو به یاد این ضرب المثل میندازه:"کافر همه را به کیش خود پندارد"!!!
    اونها خودشون حامل همه ی این صفتها هستن و اونو به ما نسبت میدن...
    از این جمله ات خیلی خوشم اومد:یکی از 70 میلیون محارب محجبه!!! دمت گرم رفیق!

  21. Anoosh نوشته:

    دادش اصلا واسه گشتن خودتو خسته نکن الان میرم آلبوم کاملشو برات آپلود میکنم، به همه بچه ها هم بگو
    فریدون یکی از هنرمندای بزرگ تاریخ کشور ماست همه باید اونو بشناسن.

  22. انوش نوشته:

    اینم از لینک آهنگ فریدون فروغی؛
    امیدوارم لذت ببری:
    http://rapidshare.de/files/48985747/Track07.mp3.html

  23. امید نوشته:

    انوش جان مرسی از لینکی که گذاشتی
    آره...فریدون واقعن یکی از بزرگترین و بهترین های ایران بوده هست و خواهد بود
    من هم واقعن کارهاش رو دوست دارم
    همینطور فرهاد !!!
    به نظر من فرهاد و فریدون 15،20 سال از همه ی هنرمندان ایرانی جلوتر بودن
    مخصوصن فرهاد...

    بازم ممنون از زحمتی که برای آپلودش کشیدی...
    همین الان داونلود کردم،واقعن قشنگ بود...
    ریتمش هم جالب بود
    مثل اشعار خود خیام که در عین حقیقت تلخی که تو وجودشونه ولی ظاهر زیبا و شادی داره
    بازم ممنون

  24. trane نوشته:

    سلام

    موسیقی متال ایران و حمایت متال دوستان.مصاحبه با عضو بند موفق ایرانی ATRIA

    آپ کردم

  25. noah نوشته:

    آخ گفتی قبیله ی اعراب . این حروم زاده ها از خون عربن همه .

    کی نژاد ما از دس اینا راحت میشه .

  26. Arash نوشته:

    سلام آپم

  27. Arash نوشته:

    سلام آپم

  28. Arash نوشته:

    سلام آپم

  29. Arash نوشته:

    سلام آپم

  30. پرويز نوشته:

    درود بر شما

  31. پرويز نوشته:

    درود بر شما

  32. انوش نوشته:

    درود بر شما
    من پست جدیدمو آپ کردم، منتظرتون هستم.

  33. یاشار نوشته:

    سلام دوست عزیز با بیوگرافی یک گروه در سبک دث متال آپ و منتظر حظورتون هستم
    راستی آهنگ های خیام حالو هوای خاصی داره خیلی خوشحال شدم وقتی دیدمشون
    مخلصیم...یاشار

  34. Anonymous نوشته:

    yani in melaat ane yeki digaro bar nadaaaran
    ba gohe yeki az khodeshoon ghaati nakonan
    hamesh nazanan
    khodeshonam narinan toosh
    MIMIRAN

  35. احمد بهادر نوشته:

    Khayam Rules!!!

ارسال یک نظر

ترجمه شده برای بلاگر فارسی و توسط مجتبی ستوده | این وبلاگ برای تمامی مرورگرهای موجود بهینه سازی شده است
ایجاد شده با قدرت بلاگر | خوراک مطالب | خوراک نظرات | طراحی شده توسط MB Web Design