night is the new day

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه در ۲:۱۱
در شبهای دور من همیشه آرزو داشتم
در درازترین سالی که مرا به زمین گره زده بود
اگر تو از من خواسته ای داشتی من منجمد می شدم

این راه من بود

با گناهانت روبرو شو و سعی کن که بر آنها غلبه کنی
سعی نکن که فرار کنی
من هنوز به آنجا نرسیده ام

من می توانم آتش را ببینم
درحالی که خود جا مانده ام و بی هیچ حرکتی ایستاده ام
وقتی که تسلیم میشوم افکارم نیز متحول خواهند شد
چقدر شعله های آینده ی ما سرد است...آینده ای که راه فراری از آن موجود نیست
چقدر خورشید سرد و بی روح است

چراغ های شهر هنوز در حال رنگ باختن اند
آسمانی که پیش روی ماست چه سفید است
و من تیرگی این روزهای نو هستم
و این راه من است

آن یگانه را پیدا کنید
این بار سنگین مرا له خواهد کرد
خورشید چقدر سرد و بی روح است...

من می توانم آتش را ببینم
درحالی که خود جا مانده ام و بی هیچ حرکتی ایستاده ام
وقتی که تسلیم میشوم افکارم نیز متحول خواهند شد
چقدر شعله های آینده ی ما سرد است...آینده ای که راه فراری از آن موجود نیست
چقدر خورشید سرد و بی روح است



شعری که خوندین ترجمه ی تراک "درازترین سال" از آلبوم " شب…روزی تازه" کاتاتونیا بود

احتمال میدم که تقریبن همه با این گروه آشنا باشن،ولی یه معرفی مختصر برای اون دسته از کسایی که با این گروه آشنایی ندارن میذارم تا اونا هم با این گروه سوئدی آشنا بشن

Kataonia که در لغتت به نوعی عارضه روانی گفته میشه،گروهی سوئدی هستش که تو سبک های doom,gothic,alternative فعالیت می کنه

این گروه در سال 91 توسط وکال و گیتاریست این گروه یعنی jonas rankse و Andres nystrom تشکیل شد و تا امروز 8 آلبوم بلند و استودیویی و 6 آلبوم کوتاه بیرون داده

که جدیدترین آلبوم این گروه همین آلبوم "شب…روزی تازه" هست که محصول 2009 هستش

فکر کنم برای شروع این معرفی کافی بود…پس میرم سر اصل مطلب یعنی ترجمه و بررسی تراک "درازترین سال" و یه تراک دیگه از کارهای قدیمی و اولیه ی این گروه

مفهوم کلی تراک اول یعنی "درازترین سال" رو به رو شدن با گناهان و اعمال ماست که همه به پایان ما ختم میشن،البته این پایان و این گناهان میتونه در هر زمینه ای باشه ولی در نگاه کلی میشه اون رو پایان دنیا دونست

"با گناهت روبرو شو و سعی کن که بر آن غلبه کنی...سعی نکن که فرار کنی"

پایانی که به اعمال ما گره خورده...و همه ی ما ازش آگاهیم ولی با اینکه می دونیم و همین الان طبق خود شعر "آتش و شعله هاش" رو احساس می کنیم و می بینیم ولی هیچ کاری نمی تونیم انجام بدیم و توی اون شعله ها می سوزیم

"من می توانم آتش را ببینم...درحالی که خود جا مانده ام و بی هیچ حرکتی ایستاده ام"

و با این حس و حال و این آگاهی که نسبت به پایان خودمون داریم دیگه هیچ چیز امیدوار کننده ای تو این دنیا برامون باقی نمی مونه،و نسبت به همه چیز دلسرد میشیم...حتی "خورشید" که خودش منبع حیات و قدرت هستش رو تو این شعر سرد جلوه میده،همینطور خود شعله هایی رو که قراره پایان ما رو رقم بزنه و حتی گرمای اونا هم نمی تونه سرمای یاس وجود ما رو از بین ببره...

" چقدر شعله های آینده ی ما سرد است...آینده ای که راه فراری از آن موجود نیست...چقدر خورشید سرد و بی روح است"

و همینجا بازم اشاره می کنه که هیچ راه فراری از این پایان برای ما وجود نداره

"چراغ های شهر هنوز در حال رنگ باختن اند...آسمانی که پیش روی ماست چه سفید است"

و بازهم از نشانه های این پایان و یاس برای ما میگه...که دیگه حتی بی نهایت چراغی که بشر تو دنیا گذاشته هم نوری ندارن و نور اونها هم دیگه نمی تونه ما رو از ظلمات وجودمون رها کنه و این شب رو برامون روشن کنه

و دو خط پایین تر میگه که : "و من تیرگی این روزهای نو هستم...و این راه من است"

که اشاره می کنه به اینکه این خود ما هستیم که پایانمون رو رقم میزنیم...و همه ی تیرگی ها و پلیدی ها نشاءت گرقته از وجود ما...و میگه که : "و این راه من است" که به این نکته اشاره می کنه که چه بخوایم چه نخوایم این اتفاق می افته و به نوعی راهی هست که باید رفته بشه...و این پلیدی ها تو ذات ماست و هیچ راه فراری هم نداریم

"آن یگانه را پیدا کنید

این بار سنگین مرا له خواهد کرد

خورشید چقدر سرد و بی روح است..."

و در قسمت آخر شعر هم به نوعی میاد یه جورایی امید رو در ما زنده میکنه...که باید به دنبال یک فرد یگانه و یکتا گشت تا این بار سنگین رو از دوش ما برداره و ما به خودی خود نمی تونیم از زیر این بار سالم بیرون بیایم

که اون فرد یگانه رو میشه به هزاران جور تعبیر کرد...

میشه اون رو موجودی فرا زمینی و یکتا به نام "خدا" دونست...

میشه اون رو "امید" دونست...امیدی که جاش رو به یاس و نا امیدی داده...

و با بازگشت اون امید به زندگی و تلاش دوباره میشه حداقل از باقی مونده ی عمر لذت برد و بهتر زندگی کرد و این شب های تار رو راحت تر طی کنیم

و ایده ها و نظرات دیگه...ولی در کل با توجه به خط بعدی یعنی "خورشید چقدر سرد و بی روح است..." میشه این رو برداشت کرد که شاعر به این دلیل داره میگه که "این بار سنگین مرا له خواهد کرد" که امیدش رو از دست داده...همونطور که قبلن گفتم همین نا امیدی هستش که باعث شده خورشید که منبع حیات هستش "سرد" و "بی روح" به نظر بیاد...

پس با توجه به این خط میشه اون موجود یگانه رو همین "امید" از دست رفته دونست

البته خدا هم به نوعی امید محسوب میشه...و اعتقاد به خدا یه جور امید تعبیر میشه،پس میشه هر دوی این موارد رو درست دونست

این تراک یکی از تراک های مورد علاقه ی من هم توی این آلبوم و هم کل کارهای کاتاتونیا بود...

امیدوارم که شما هم ازش خوشتون اومده باشه

تراک بعدی که مد نظر دارم یکی از اولین کارهای این گروه هستش که اول به عنوان دمو عرضه شد و بعد هم توی آلبوم اول گروه یعنی "رقص ارواح دسامبر" منتشر شد

اسم این کار هستش "بدون خدا"...

به این خاطر این تراک رو انتخاب کردم که بر اساس فلسفه ی نیچه و طبق کتاب "دانش شاد" نیچه هستش...

و به نوعی خواستم پست قبلی آرش رو با ترجمه این تراک تکمیل کنم...


-----------------------------


بدون خدا

انسان های پرنده("پرنده نما") به آسمان چشم دوخته اند

جایی که در آن اشکال تاریک("صور فلکی") شناورند

(" تمامی زمین را به خدا آلوده می کند") یا ("تمامی قلمرو خدا را آلوده می کند")

خدا مرده است...

من خدا هستم...خالق زندگی

من خدا هستم...افسونگر مرگ

مرگی که تو را نشانه رفته است

زندگی ای که آرام آرام رو به زوال و نابودی است

فریادهایی از سر وحشت باد را از هم می درند

ارواح بی پناه غوطه ور در درد و رنج

اما طوفان هایی که شروعی را رقم خواهند زد...شروع عصری جدید

شروعی بدون خدا

روح من که آکنده به نفرت است نیرویی و انرژی ای را رها می کند

نیرویی برای شروعی طلایی

شروعی بدون خدا...

ترس و وحشتت را به گور بسپار و فراموش کن

روح آزاد است...

خدا مرده است...

شیطان می خندد...

خدا مرده است...

من مشت های گره کرده ام را رو به آسمان خواهم گرفت

و به پیمان باستانی تاریکی سوگند خواهم خورد

خون بره ها باید ریخته شود...تا ابد

خدا مرده است...و تا ابد مرده باقی خواهد ماند


برای داونلود آلبوم night is our new day و تراک god is dead از دو لینک زیر استفاده کنین :


27 نظر

  1. MAT نوشته:

    ایول کاتاتونیا !
    والا من این آلبوم جدید رو نشنیدم ولی فکر نکنم اینا دخلی به گوتیک داشته باشن.. Doom Death بودن اوایل بعد شدن Rock به قول خودشون Depressive Rock!
    در مورده اون پست خودم هم :
    هیچ جاش کار آندره کونته نبود ..
    همش کار خودم بود با الهام از اندیشه های ایشون

  2. امید نوشته:

    مت عزیز...من راجع به سبک این گروه کلی گفتم،و چون تو اکثر سایت ها گوتیک رو هم جز سبک های بعضی از کارهای کاتاتونیا گذاشتن برای همین منم تو معرفی این سبک رو هم نوشتم...
    ممنون از نظرت...

  3. احمد بهادر نوشته:

    قشنگ بود
    مرسی

  4. انوش نوشته:

    درود بر تو امید جان
    خیلی مفید بود استفاده کردم

  5. Gott ist tot نوشته:

    خدایی وجود ندارد. خداوند به عنوان یک واقعیت عینی وجود ندارد. خدا فقط یک آرزو است. انسان می خواهد قادر مطلق شود؛ همه جا حاضر و دانای مطلق باشد؛ او میخواهد قادر مطلق بشود؛ همه جا حاضر و دانای مطلق باشد؛ او می خواهد خدا باشد ؛ این نیاز انسان است؛ نیاز بینهایت شدن؛ نیاز جاودانه شدن؛ نیاز به قدرت مطلق رسیدن
    خدا چیزی جز ناتوانی اراده برای دوست داشتن نیست. وقتی انسان با جامعه پیر؛ فاسد؛ کودن و مردنی میشود؛ شروع به اندیشیدن به خدا میکند. چرا؟ چون مرگ کم کم دارد نزدیک میشود و انسان باید آن را بپذیرد. انسان در حال کناره گیری از زندگیست؛ زندگی دارد از دستهایش در میرود؛ و او هم نمیتواند کاری انجام دهد؛ انسان باید مرگ را بپذیرد. خدا حلقه ای برای پذیرش مرگ است و مرگ تنها از سوی کسانی که ضعیف و ناتوان شده اند پذیرفته میشود

  6. مازیار نوشته:

    درود امید جان
    من نظراتم به نظر بالایی نزدیکه !
    ولی در میان این مفاهیم دوگانه و بعضن چندگانه ای که از امید و خدا و ... ارائه میشه من سعی نمیکنم راه را پیدا کنم ولی دوست دارم پایان رو خودم رقم بزنم !
    پیروز باشی.

  7. Arash نوشته:

    سلام
    امید جان ممنون از نظرت
    شعرایی که ترجمه کرده بودی عالی بود
    مخصوصا شعر دوم واقعا لذت بردم آرزوی من هم اون روزیه که خدا واقعا (در اذهان مردم) بمیره و انسانیت جای یه موجود خیالی رو بگیره.
    البته هیتلر عزیز یه حرف خوبی میزنه:
    بهترین عدالت برای گوسفندان دندان گرگ است.
    بعضی ها واقعا لیاقت یه زندگی خوب رو ندارن و بهتره که با افکار کثیف خودشون دست به گریبان باشن.
    .........
    خط دهم یه اشتباه تایپی داشتی

  8. با خدا نوشته:

    آرش و امید

    ببینید سعی نکنید از جهل مردم سواستفاده کنید...اینکه می گید خدا مرده است یعنی چی؟! چطور جرئت می کنید این همه خداپرستو مرده پرست بخونید؟!
    آقا آرش شما چرا از فلسفه برای تبلیغ عقاید کفرآمیز و پلیدت استفاده می کنی؟ فکر می کنی خدا می بخشتت؟
    ما ها امام ها رو و پیامبر اسلامو داریم و تو فقط یه بی خدای فریب خورده ای... امیدوارم زودتر به سمت خدا برگردی.این قدر هم تحت تاثیر روشن فکرای دروغگوی غرب نباشی.

  9. محسن نوشته:

    wow
    این جا چقدر شلوغه ,
    بحث داغه .
    دوستای گلم , سنی که ما درش به سر می بریم سن اوج تکامل ماست , مطمئنن اعتقادات ما هر سال کامل و کامل تر میشه , برای من پیش اومده مسئله ای که بهش ایمان راسخ داشتم و همه جا بیانش کردم , و بعد از مدتی به اشتباهم پی بردم , نه این که حرفاتون اشتباه باشه
    نه , اما چون هنوز به یقین تبدیل نشده
    به نظر من این صورت برای مخاطب پیش میاد که در صدد مخالفت با مطلب باشه
    این که خدا وجود داره یا خیر ؟
    پر واضحه که همه میدونیم جواب مثبته .
    اما بحث سر چگونگی پذیرفتن خدا و تعریف هر کس از خدا دنیا و اخرته.
    به قول داروین اگر خداوند روافقی برفراز کوه تصور کنیم هر کسی از این کوه به شکلی برای رسیدن به معبودش
    بالا میره .
    تمام سوالاتی که در ذهن شما , برای
    دریافت صحیح خداوند و اخرت وجود داشت و دارد
    برای منم بوده و هست,اما با همون افکار منطقی خودتون و با کمی ,تامل و تفکرو تحقیق
    میشه به همش پاسخ گفت.
    بزرگترین مشکل موجود در درک صحیح خدا
    اعمال ناصحیح بعضی از افراد متعصب
    و دین نماست که چهره خداپرستان واقعی
    رو سیاه و سیاه تر کردن
    اول که خواسم نظر بدم , مثل همیشه
    خواسم بگم واقعا زیبا و کامل بود
    اما نمیدونم چی شد که اینارو نوشتم
    یه چیزو خوب میدونم حتی خود خدا هم
    گفتتش , کسایی که با علم و تحقیق خدا رو پیدا می کنن اصلا و اصلا قابل قیاس با عوا نیستن , جوینده حقیقت
    یابنده خواهد بود ...
    حالا میگم واقعا , برخاسته از تفکری
    خلاق و جویای حقیقت بود
    در پناه حق

  10. محسن نوشته:

    ای وای ا کاتا یادم رفت
    از اولین گروه هایی بود که باهاش اشنا شدم
    کاراش ستودنیس , خیلی وقته میخوام ازش بنویسم
    که شما زحمتشو چه بسا بهتر و بهتر کشیدید

  11. امید نوشته:

    سلام به همه...
    ممنون از نظراتتون
    ---
    Gott ist tot عزیز...ممنون از نظرات و تعاریف زیبات
    ---
    مازیار جان ترجمه و حرفهایی که توش درمورد اون تراک زده شد بیشتر بررسی مفهوم این تراک بود نه عقاید و نظرات خود من...
    البته سعی کرده بودم که نظرات خودم رو هم کمی باهاش قاطی کنم
    اونجایی که بحث از امید شده،منظور شاعر و یه جورایی منظور خود من این بوده که حقیقت تلخ این پایان و اینکه آدم می فهمه که بعد مرگ چیزی وجود نداره باعث شده که خیلی ها با یاس و نا امیدی به ادامه ی زندگی نگاه کنن،ولی میشه با امید اون یاس رو از بین برد و از باقی مونده ی عمر لذت برد بدون اینکه حقیقت مرگ و نبود زندگی پس از اون زندگی امروز تو رو خراب کنه

  12. iranmetal نوشته:

    ممنون بسیار عالی بود مثل همیشه
    در ضمن ما هم با دانلود آهنگ سپولترا به همراه پاواراتی آپیم
    خوشحال میشیم که سر بزنید

  13. امید نوشته:

    آرش جان ممنون از نظرت،و همینطور دقت نظرت(یاداوری اون اشتباه تایپی)
    من خودم هم از اون تراک GOD IS DEAD کاتاتونیا خیلی خوشم میاد
    اون جمله از هیتلر هم حرف خیلی قشنگیه...البته من خودم زیاد با هیتلر موافق نیستم و ازش خوشم نمیاد
    ولی بعضی از حرفاش حرفای جالب و قشنگی بودن

  14. امید نوشته:

    محسن جان ممنون از نظراتت
    آره،واقعن کاتاتونیا یکی از بهترین گروه های متاله،من واقعن کاراش رو دوست دارم

  15. َArash نوشته:

    سلام
    وقتی نظر "با خدا" رو دیدم سردرد گرفتم
    آخه آدم نفهم خدا مارو مجازات میکنه یا تو و امثال تو که دستتون به خون آلوده س ؟؟؟؟؟
    اون به اصطلاح پیامبرتون هم اگه آینده بینی داشت و از سوی خدایی قادر و توانا اومده بود هیچوقت به این مملکت چشم طمع نمیدوخت که امروز حال و روز ما اینجوری باشه
    آره پسر جون ما هم حرف زیاد واسه گفتن داریم ولی فعلا که همه چی مال شماهاست

  16. shohreh نوشته:

    سلام
    ممنونم از نظرت ولی نظرت یکم بی انصافانس.اونقدر هام که می گی سیمئن وکال متال بدی نیست.اون وکال قدرتمندی داره درسته که منم اصلا از صداش خوشم نمیاد یا حتی وکال اوانسنس که تو ازش تعرف کردی.ولی وکالش قویه و حداقل تلاششو می کنه و موقعی که کلاسیک می خونه هم واقعا وکالش خوبه.
    درسته به پای نایتویش یا تریون نمی رسه اما within temptation رو باهات موافق نیستم.چون از شاورن بیشتر بدم میاد.چون آهنک های پاپ هم می خونه و صداشم خیلی شله.
    ولی سیمون که تاحالا این کارو نکرده که می گی به درد پاپ می خوره و صداشم قوی تره
    در ضمن خیلیاز وکال های مرد هم هستن که توی گروههای متال خیلی سبکشون به پاپ شبیه و اتفاقا چند وقت دیگه می خوام توی یکی از پست هام در مورد Amorphis بگم که وکالش عوض شده و آهنگ هاش خیلی بد شده.و سبکشون هم خیلی ملایم شده و اصلا دیگه نمی شه death metal حسابشون کرد.در ضمن اگه بخوای محبوبیتو بسنجی الان اپیکا خیلی گروه بزرگیه از نظر محبوب بودن.
    و البته نسبت به خیلی ازگروه های دیگه بهتره.ولی خود من چندان به این گروه علاقه ندارم و در کل هر کس می تونه نظر مخالف و یا موافق در مورد هر گروهی داشته باشه که قابل حترامه.

  17. با خدا نوشته:

    نمي خواستم بحث به اين جا برسه که چار تا زبون نفهم بيان وسط... شما ها از خودتون بي خود شدين و افتادين توي وادي اشتباه. فقط همينو مي تونم بگم که وقتي امام عصر ظهور کنه اولين کساني که نابود مي شه آرش و اميدن...

    آرش که خيلي زيرکانه هر چي فحش و بد و بيراه بود به دين داد... من واقعا براي خودم که اسمم مسلمونه متاسفم و مطمئن باشيد با چار تا جمله ي قشنگ که توش ادبيات جالبي داره گول نمي خورم. اين شما ها هستيد که مرديد نه خدا.
    اميد ، هر چي زودتر برگرد به راه خدا... مگه نمي گي که خدا پرست بودي و 15 سال خدا رو دوست داشتي؟ پس چي شد که برگشتي به راه آرش؟ دشمن خوب مي دونه چه طوري ذهن جووناي ما رو بشوره... اونا با کلمات بازي مي کنن و حرفاي به ظاهر قشنگ مي زنن... چون اگه بخوان حرف دلشونو رک و راست بگن که کسي قبول نمي کنه. برا همين از خدا بي خبراني مثل نيچه و چار تا فيلسوف ديگه نقل قول مي کنن.همين کاري که آرش مي کنه. نمي دونم ما ايرانيا چه مرگمونه که با چار تا کتاب خوندن و حرفاي قشنگ زدن از راه خدا دور مي شيم.
    اميد من تو رو هنوز هم يه با خدا مي دونم... حاظرم براي برگشتت هر هزينه اي رو بدم. خدا همين طور که رحيمه خيلي هم عذاب هاي سختي داره. اگه قرآن خونده باشي مي فهمي چي مي گم. نه که بخوام بگم به خاطر ترس برگردي نه.. ولي بدون با ادامه اين روند عاقبت بدي خواهي داشت.

    من آن چه شرط بلاغ بود با شما گفتم...

  18. noah نوشته:

    بنده خودم بارها در عرصه های مختلف سیفون پیشوایان اسلامی رو کشیدم .
    مشکلی نیست ما با منطقی که خود اسلام گرا ها قبول می کنن گه زدیم بهش .
    مسئله ی اساسی اینجاست که خدا یک مفهوم انتزاییه و اسلامم که از ریشه کس شره .
    داداشی شما پست هوی متالتو بنویس .

  19. بابک نوشته:

    سلام بر همگی
    katatonia گروه قابل احترامیه
    من با این که زیاد نمیتونم با کاراش ارتباط برقرار کنم اما قبولش دارم.
    و اما
    آقا (یا شاید خانم) با خدا، به نظر من تفکرات تند رو در هر جهتی که باشند اشتباه هستند.
    من مایلم با تفکرات شما بیشتر آشنا بشم و در مورد اعتقاداتمون با هم بحث کنیم.
    اگر قابل دونستید از طریق ای-میل یا وبلاگ با من در تماس باشید.
    bob_wild_salafchegoon@yahoo.com

  20. امید نوشته:

    جناب "با خدا" ی عزیز...
    در جوابت فقط این یه جمله رو میگم که رعایت ادب و شخصیت مهمتر از تمام اصول و قوانین دینیتونه و بهتره قبل از ادعا و بحث در مورد فلسفه و دین و مذهب و خدا و پیغمبر اول یاد بگیری که به کسی توهین نکنی و تهمت نزنی...مخصوصن کسی که غایبه و نمیتونه از خودش دفاع کنه

    شما که به پست آرش میگی "فحش و بد و بیراه به دین و خدا" چه انتظار دیگه ای میشه ازت داشت
    مطمئن باش اگه یک درصد ظرفیتش رو داشتی باهات بحث می کردم،ولی تو که با خوندن چند تا ترجمه و بحث فلسفی اینطور آب روغن قاطی کردی اگه من بخوام راجع به ضعف های همون دین و قرآنی که بهش اشاره کردی بگم که تا پای چوبه ی دار ما رو می بری

    بابت دلسوزی ات هم ممنونم...منم یه نصیحت یا بهتر بگم یه پیشنهاد برات دارم...دو تا کتاب بهت میگم که بخونی،هیچکدوم هم "غربی" و به قول خودت دروغی و تهاجم فرهنگی نیست
    برو یه دور قرآن رو با دقت و با معنی فارسی بخون...تاریخ طبری رو بخون
    یه کم فکرت رو باز کن...سعی کن هر چیزی رو ساده و کورکورانه قبول نکنی

    فقط یه لحظه فرض کن که تو ایران به دنیا نمیومدی...بازم مسلمان بودی؟!
    یا یه مسیحی اهل انگلیس اگه تو ایران به دنیا میومد بازم مسیحی بود؟!
    یا تو هند به دنیا میومدی و بودائی میشدی،یا تو همین ایران و تو یه خانواده ی بهایی یا یهودی یا هر چیز دیگه ای...اون موقع بازم مسلمان بودی!؟
    پس تو هیچ حق انتخابی نداری
    دین و باورت رو هم مثل خصوصیات ارثی از اجدادت به ارث بردی
    پس انقدر ساده و از روی تعصب به قضیه نگاه نکن...برو خودت خودت رو پیدا کن،سعی کن خودت خدات رو بشناسی،ببین هست یا نیست؟!...مطمئن باش اگه اشتباه هم بکنی و اگه خدای عادلی که میگی باشه اون دنیا یقه ات رو نمیچسبه که چرا منو نپرستیدی؟!
    الله الصمد...خدایی که میگی به عبادت تو یکی چه نیازی داره؟!

  21. trane نوشته:

    +18
    امید جون شرمنده. می خواستم در باره پستت نظر بدم ولی این چاقال نذاشت.
    ببین نمی دونم کی هستی ولی هر گهی هستی اینجا فحش مش را ننداز که اگه قرار به لات بازیو و فحش دادن باشه خودم جرت می دم.
    قبلا هم .... هایی مثل تو رو دیدم که خیلی ببخشید ریدن تو شلوارشون و دنبال توالت می گردن.
    اگه خیلی ادعات می شه یه رد و نشون از خودت بذار تا خودم چوب تو ماتحتت کنم.
    تو اگه چیزی به اسم خدا رو می پرستی و اینقدر خودت رو برتر می دونی و به خودت اجازه فحش دادن به مارو می دی پس ... تو صورت تو و اون خدات.
    آخوندا گندتونن دیگه ؟ آره ؟
    وقتی آخوندا میان تلویزیون و فتوشاپ و corel و همه چی درس میدن.از اون طرف هم میان درباره متال اضهار نظر میکنن و پا رو دم شیر می زارن.
    از توی "بچه سفید" چیزی بیش از این انتظار نمی ره.
    fuck you

  22. trane نوشته:

    اظهار

  23. مازیار نوشته:

    عجب ... ! پس این امام عصر اگه الان بیاد حدود 5 میلیارد و 800 میلیون نفر از جمعیت 6 میلیاردی دنیا رو ، ( که شیعه نیستن ) نابود میکنه !
    چون خدای شیعیان رو نمی پرستن !
    --
    عجب خدای رحمان و رحیمی ...
    --
    اولیش هم که شما رفقای من هستید !!

    --
    من پیشنهاد میکنم ، سریع استغفار کنید !

  24. با خدا نوشته:

    trane جون عزيزم همين که کونت سوخته برام کافيه..
    خواستم بهت کمک کرده باشم اميد ولي خوب به کسي که سيستم عصبيش خرابه و مي گه هيچ دردي هم نداره چه طور مي شه کمک کرد؟!
    ببين من اگه توي توگو هم به دنيا مي يومدم هيچ وقت مثل اين بي پدرا که به دين و ايمان مردم توهين مي کنند نمي شدم. من يه مسلمونم که هر لحظه آمادگي دارم که امام زمانم رو ببينم و اون وقته که زمان نابودي شما ها فرا مي رسه... از هيج بني بشر جاکشي هم نمي ترسم. يکي از وظايف من امر به معروف و نهي از منکر بود که انجامش دادم ولي لازم باشه جهاد هم مي کنم. فکر نکنيد حالا که داريد دين و ايمان مردم را ازشون مي گيريد من ساکت مي شينم. مي دونم که شما ها که همش آهنگاي شيطان پرستيو گوش مي ديد ازتون توقعي نيست. متال عقل و شعورو تعطيل کرده.
    راستي گفتي آرش، من چون اصلا آرش نيس دارم بهت اين حرفا رو مي زنم. تو جبهه ي جنگ که نمي شه کسي رو بيدار کرد ولي وقتي دشمن خوابه مي شه اينکارو کرد. نمي گم شما ها دشمنيد شما ها فريب خورده ي جاهليد.
    همون فيلسوفايي که مي گي همشون از قرآن الهام گرفتن و بعدش رفتن پشت سر همون قرآن بد و بيراه گفتن. نمک خوردن و نمک دون شکستن... آدما بي خدا هيچي نيستن. باور کنيد اگه خدا مي دونس که بعضي از ما ها اين طوري دورش مي زنيم هيچ وقت خلقمون نمي کرد.

    بازم اميدوارم امام زمان کمک کنه تا شما ها از خواب غفلتتون بيدار بشين و به آغوش اسلام برگرديد.
    مرگ بر ضد اسلام ...

  25. Anonymous نوشته:

    حرف ها و مدعیات این بی خدای به واقع از خدا بی خبر واقعا وهن دین است.سیمای اسلام با ادعاهایی نظیر متال تعطیل عقله.نیچه از قرآن الهام گرفته و اون ادبیات امام زمانی تهوع آور به خوبی افشا می شه.خدا با این نحوه دفاع این بی مغزان نیازی به دشمن نداره

  26. trane نوشته:

    +18
    (امید واقعا ببخشید ولی این بحث رو یا باید خودت تمومش کنی یا اینکه خودم تمومش کنم)
    با خدای عزیز اول از همه باید به عرضت برسونم که داری با پدرت حرف می زنی.پس یه کاری نکن که با مادرت شوخی کنم....
    هرچی باشم اینقدر جراتش رو دارم که با ...م بزنم تو صورتت و فرار نکنم.
    منظورم اینه که بهت فحش ناموس هم می دم آدرس وبلاگم هم می دم.ببینم چه گهی می خوای بخوری.
    نمی تونی هم گهی بخوری.
    ولی تو اینقدر وجودش رو نداری که یه آدرس از خودت بذاری .
    برای منم همین ترس تو از بابات (خودم)
    کافیه.

  27. Gott ist tot نوشته:

    مردم بسیاری از کارهایشان را به نام خدا انجام می دهند. ایرلندی ها به نام خدا همدیگر را منفجر می کنند. عرب ها به نام او خودشان را منفجر می کنند. امام ها و آیت الله ها به نامش زنان را سرکوب می کنند. پاپ ها و کشیش های عزب به نام او زندگی جنسی مردم را به هم می ریزند. شُهِت های یهودی گلوی حیوانات را به نامش می برند. دستاوردهای تاریخی دین – جنگ های خونین صلیبی، شکنجه های تفتیش عقاید، قتل عام های فاتحان، میسیونری های نابودگر فرهنگ، مقاومت های در برابر حقایق جدید علمی تا آخرین لحظه ی ممکن – از این هم چشمگیرتر اند. و همه ی اینها بر چه مبنایی انجام شده است؟ به باور من هرچه بیشتر آشکار می شود که پاسخ ایناست: هیچ، مطلقاً هیچ. هیچ دلیلی بر این اعتقاد نیست که هر نوع خدایی وجود داشته باشد و دلایل خیلی خوبی هست که معتقدم باشیم خدایی نیست و هرگز نبوده است. اعتقاد به وجود خدا وقت ها و عمرهای بی شماری را تلف کرده است. اگر خدا چنین پیامدهای مصیبت باری نداشت، می توانست لطیفه ای در ابعاد کیهانی باشد

ارسال یک نظر

ترجمه شده برای بلاگر فارسی و توسط مجتبی ستوده | این وبلاگ برای تمامی مرورگرهای موجود بهینه سازی شده است
ایجاد شده با قدرت بلاگر | خوراک مطالب | خوراک نظرات | طراحی شده توسط MB Web Design