این بلاگ تابع قوانین مدنی جمهوری اسلامی ایران نمی باشد!

۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه در ۱۳:۰۵
از نوشته ها همه تنها دوستار آن ام که با خون خود نوشته باشند...با خون بنویس تا بدانی که خون جان است.
دریافتن خون بیگانه آسان نیست،از سرسری خوانان بیزارم...
آن که خواننده را شناخت،دیگر برای خواننده کاری نکرد.
سده ای دیگر با چنین خوانندگان،یعنی گندیدن جان!!!
... فردریش نیچه

موسیقی متال موسیقی خون است،موسیقی ای که با خون نوشته شده...موسیقی مردگان است...مردگان مطرودی که آنان را در تاریکی وجودشان صدایی برای فریاد نیست...
شنونده ای خواهد که با رنگ و بوی خون آشنا باشد...

حوصله ی ادبی و شسته رفته نوشتن ندارم،بقیه اش رو به زبون آدمیزاد میگم...

سایت ها و بلاگ های مربوط به موسیقی راک/متال تو اینترنت کم نیستن...
از سایت ها و بلاگ های پر محتوا و غنی گرفته تا اونایی که.............هیچی...بیخیال
به هر حال چنین گوناگونی ها و تفاوت هایی رو تو هر زمینه ای میشه دید و سایت ها و بلاگ های راک و متال هم از این قائده مستثنا نیستن...
موضوع بحث ما بررسی محتوای این سایت ها نیست،اصلن به ما ربطی نداره...
سایت هایی با محتوای خوب و غنی،خودشون مخاطبشون رو جذب می کنن و سایت های ضعیف هم نیازی به بررسی و نقد ندارن،چون که هر عقل سلیمی خودش فرق بین خوب و بد رو تشخیص میده...و من هم در جایگاهی نیستم که راجع به این قضایا نظر بدم...
تنها دلیلی که من رو به نوشتن این پست وا داشت دیدن چند خط از قسمت معرفی یکی از وب سایت های "خوب" توی زمینه ی راک/متال بود که واقعن باعث تعجب من شد...
البته خط مشی و برنامه های دیگران به من هیچ ربطی نداره و هر کسی آزاده هر طور که دوست داره و صلاح می دونه مطالب سایت یا بلاگ خودش رو مدیریت کنه،ولی من دوست داشتم از دید یه ناظر یا یه بازدید کننده ی این سایت خوب و پرمحتوا نظرم رو راجع به این قضیه بیان کنم...و یه نقد دوستانه رو به اطلاع این عزیزان برسونم
البته من چندان فعالیتی تو این سایت نداشتم ولی توی اون چند بازدیدی که از این سایت داشتم و شناختی که از بعضی از کاربرانش دارم میتونم بگم که مطالب و محتوای این سایت در نوع خودش عالی و قابل احترامه ولی واقعن با توجه به موضوع و محتوای این سایت یعنی موسیقی راک/متال دیدن چنین پیغام و مقدمه ای در این سایت کمی دور از انتظار و اگه دوستان ناراحت نشن مسخره! میاد


فقط ازتون می خوام که عکس بالا رو با عکس پایین مقایسه کنین...

با کلیک روی هرکدوم از عکس ها می تونین به سایت مربوطه اش برین


موسیقی متال موسیقی خون است،موسیقی ای که با خون نوشته شده...موسیقی مردگان است...مردگان مطرودی که آنان را در تاریکی وجودشان صدایی برای فریاد نیست...
شنونده ای خواهد که با رنگ و بوی خون آشنا باشد...

سده ای دیگر با چنین شنوندگان،یعنی گندیدن جان...

باید فاتحه ی متالی رو خوند که تو سایت ها و انجمن هاش چنین شعار هایی داده بشه...
متال یه اسب زیبا! وحشی و سرکشه که فقط باید باهاش تاخت و تاخت و همه ی پرده ها و حصارها رو در هم درید نه اینکه اونو تو یه اسطبل و مزرعه ی کوچک محصور کنیم و فقط باهاش پز بدیم...

you dont know how it's like......
breaking the law...breaking the law
به خصوص اگه این قوانین،قوانین ظالمانه،انسان ستیز،انحصارطلب و مسخره ی جمهوری اسلامی ایران باشه!!!


البته پر واضحه که اون پیام و پیام های مشابهش فقط جنبه ی نمادین دارن،ولی...به نظر من اگه اون پیام حقیقت رو برسونه قابل تحمل تره تا اینکه فقط یه شعار برای رد گم کنی و تبلیغ باشه!

به قول یکی از دوستان بلاگ نویسمون(مازیار) سانسور رو میشه تحمل کرد،ولی خود سانسوری رو نه!!!
شاید اون شعار زیر مجموعه ی خود سانسوری قرار نگیره،ولی میتونه به نوعی از مشتقاتش یعنی خود فروشی باشه!!!

این فقط یه نقد دوستانه بود و امیدوارم که کسی به خصوص مدیران عزیز این وب سایت با خوندن این مطلب ناراحت نشن...
در ضمن بهتر بود که من این مطالب رو تو خود این وب سایت مطرح می کردم،ولی به خاطر احترام به همون خواسته ی این عزیزان یعنی "پرهیز از چنین بحث هایی" بهتر دیدم که تو بلاگ خودمون این مطلب رو بذارم

15 نظر

  1. mutineer نوشته:

    مرسی بابت این که توجه کردی امید...یه بحثی که همیشه بین ما بود این بود که اگه انجمن فیلتر بشه ، چی کار کنیم؟! وبلاگ شما یه حسنی داره اینه که وقتی فیلتر شد یه عدد اضافه میکنی و میری سراغ بعدی که فیل نباشه...میبینی دوست من شما خودتم از فیل شدن فرار میکنی...وگرنه توی وبلاگ فیل شدت ادامه میدادی...حالا حساب بکن انجمن به اون بزرگی با اون حجم دیتابیش رو چه جوری انتقال بدیم به جای دیگه ...هم من هم شما میدونیم که چقدر پر هزینه و دردسره داره...ما حتی بحثهای دینی و سیاسی هم انجام نمی دیم چون نمی خوایم فیلتر بشیم کما این که این صحبت هست که اینا به متال برسن فیل میکنن کاری به حاشیه ندارن ولی ما پیشگیری داریم میکنیم..این انجمن یه کار اجتماعی هست و نیاز تعامل داره با عوامل بالاتر...

  2. siavash نوشته:

    ُسلام!
    خیلی وقت بود به وبت سر نزده بودم!...
    با حرفات موافقم ... یعنی منم موافقم از اون جمله ...ولی بالاخره این تنها چارست!... مطمئناً مدیر اونجا هم دوست نداره اون جمله ی کذایی رو بنویسه!... ولی مجبوره!...

  3. doomhammer نوشته:

    از نگر شما چرا پس از جمله ی : (( این سایت تابع قوانین مدنی جمهوری اسلامی ایران است )) جمله ی :(( از پرداختن به بحث مذهبی و سیاسی بپرهیزید‌)) آمده ؟

  4. mutineer نوشته:

    در ضمن این نگاه نیچه خیلی ایده الیستی به درد همون آلمان خودش میخورد ما وقتی پا خونمون وسط باشه ، خونی نمیمونه که باش بنویسیم

  5. DaRiOuShJh نوشته:

    سلام امید جان
    در نگاه اول جای تشکر داره از موضوعاتی که اشاره کردید، اتفاقا موضوع داغی هم بوده و در این مدت و کم و بیش بهش اشاره شده... ;)

    دوستان چند مورد را اشاره کردند من هم تنها در همین حد اضافه میکنم که ما به هیچ وجه با کسی عناد نداریم و موسیقی را تنها به خاطره ماهیت و باطن آن دنبال میکنیم.

    ایجاد این انجمن هم به نوبه ی خود یک کار فرهنگی برای آشنایی بیشتر هموطنانمون با این سبک بوده و اینکه بدونن متال چه محدوده ی وسیعی را در بر میگیره! از Nu, Alternative, Power و Gothic گرفته تا Death و Black

    بر همین راستا به نظر ما یک سایت با مضامین غیرتعصبی و نشونه نگرفتن باورهای مردممون به مراتب بیشتر از سایتی خشن و تند رو میتونه تاثیر گزار باشه

    در هر صورت چه بخوایم چه نخوایم جامعه ی ما تفاوت های خودش رو داره و برنامه ریزی های ما هم حتما باید با این عوامل سازگار باشه تا بتونیم نتیجه نسبتا خوبی داشته باشیم و تا حدی به اهدافمون دست یابیم ;)

    موفق و موید باشید
    داریوش

  6. خاموش نوشته:

    "موسیقی متال موسیقی خون است،موسیقی ای که با خون نوشته شده...موسیقی مردگان است...مردگان مطرودی که آنان را در تاریکی وجودشان صدایی برای فریاد نیست...
    شنونده ای خواهد که با رنگ و بوی خون آشنا باشد..."
    نوصیف زیبایی بود. ولی این مزه به من و شما می دهد، ممکن است به کس دیگری مزه ی آب طالبی با سس شکلات بدهد!

  7. امید نوشته:

    مت عزیز...حرفات رو کاملن قبول دارم،شرایط یه انجمن با یه بلاگ ساده خیلی متفاوته...
    ولی چند تا نکته هست...
    ما از فیلTering فرار نمی کنیم،اگه می خواستیم فرار کنیم خب راحت تر بود که از بحث های جهت دار پرهیز کنیم،خودمون رو سانسور کنیم،و کلن اونطوری رفتار کنیم که اونا می خوان...ولی ما هنوز همون مسیری رو داریم میریم که وقتی از بلاگفا به همین دلایل به بلاگر اومدیم و قبل از 5 بار فیلتر شدن می رفتیم...شاید حتا تو خیلی از مباحث هم رادیکال تر شدیم
    ادامه دادن تو همون آدرس فیلتر شده یه سری نکات مثبت داره...ولی به خاطر راحتی بازدیدکنندگان اندکمون راه دوم رو انتخاب کردیم
    ------------
    اما راجع به بحث وب سایت شما...قبل از هر چیز امیدوارم که هیچ وقت فیلتر نشین،ولی فیلتر شدن سایت ها و بلاگ های مربوط به متال در هر صورت به نظر من حتمی و غیر قابل انکاره...
    به خصوص اگه rank اون سایت تو موتورهای جستجو بالا باشه!!! که سایت شما حتمن هست و اگه هم نباشه به اون حد می رسه...
    90 درصد فیلtering تو شبکه اتوماتیکه!!! یعنی اینطور نیست که اونا بیان دونه دونه سایت ها و بلاگ ها رو بگردن و اونایی که بخوان رو فیلتر کنن،فقط کافیه یه سری کلید واژه هاشون توی عنوان یا url یا محتوای سایت شما توسط ربات جستجوگر اونا پیدا بشه......
    اینطوری سایت میره توی لیست سیاه! و بدون دخالت انسان فیلter میشه!!!
    البته بعضی مواقع هم میره تو لیست خاکستری تا بعد از بررسی اپراتور هاشون فیلTer بشه یا نشه!
    در کل به نظر من با این چیزا نمیشه از فیلter شدن جلوگیری کرد...اما بازم بر میگرده به نظر خود شما و مدیران سایت...امیدوارم که این روشتون موثر باشه و هیچوقت فیلter نشین
    ولی من به هر حال در هر شرایطی با اینطور شعارهایی مخالفم...

  8. امید نوشته:

    سیاوش جان ممنون از نظرت...

    ---

    داریوش عزیز شما درست میگی...منم کاملن حرفات رو قبول دارم،ولی همونطور که به مت هم گفتم به نظر من اون جمله هیچی رو درست نمیکنه...اینطور نیست که یکی بیاد سایت یا بلاگی رو فیلTer کنه بعد با دیدن یه جمله بگه "ااا!؟ عجب...پس شما هم از سربازان خط امام هستین! پس دیگه فیلtرتون نمی کنم" 90 درصد فیلtering اتوماتیک و بدون دخالت انسانه!!! و مهم نیست که شما اون چیزها رو نوشته باشین یا ننوشته باشین!
    ولی به هر حال امیدوارم که همیشه موفق باشین و هیچوقت هم فیلter نشین

    به هر حال اینا رو فقط به عنوان یه نظر یا نقد دوستانه مطرح کردم...

  9. محسن نوشته:

    سلام
    اقا واقعا دمتون گرم
    حرفای دل منو زدید طوری که خودم اگه میخواستم بیانش کنم باز به این خوبی نمیشد
    واقعا ایول با ورود به وب شما همیشه انرژی مضاعف پیدا میکنم

  10. Metal Heart نوشته:

    سلام
    من چند وقت پیش این سایت رو دیدم و وقتی دیدم بالاش همچین شعاری نوشته واقعا جا خوردم و خیلی تعجب کردم از طرفداران متال که هم چین شعاری بدن!
    چند تا بحث صفحه اصلیشو دیدم و بحث های خوبی هم بود.واقعا به نظر م سایت خوبیه.
    مثلا توی کلوب کلوب های متال هیچ کدوم فیل تر نشدن چون نمی تونن این سایتو فیل تر کنن تازه هیچ وقت از این شعار ها هم ندادن! و نیازی به این کار نبوده!
    ولی این سایت چون این نام metal-station رو داره امکانش هست که فیل تر بشه و با این شعار ممکنه امکانش کم تر بشه

  11. Metal Heart نوشته:

    در ضمن فکر می کنم این جملاتی که شما می گی "موسیقی متال موسیقی خون است،موسیقی ای که با خون نوشته شده...موسیقی مردگان است...مردگان مطرودی که آنان را در تاریکی وجودشان صدایی برای فریاد نیست...
    شنونده ای خواهد که با رنگ و بوی خون آشنا باشد..."
    همه هم چین نگرشی نسبت به متال ندارن.همه با دید سیاسی به این موسیقی نگاه نمی کنن.خیلی ها موسیقی رو فقط به خاطر باطن این موسیقی دوست دارن و موسیقی براشون از شعر خیلی مهم تره.

  12. امید نوشته:

    محسن جان ممنون از نظرت داداش...

    ---

    شهره جان،منم که گفتم سایت خیلی خوب و پر محتواییه،برای همینه که از دیدن اون شعار ناراحت شدم و دوست داشتم که این نقد رو بنویسم...به هر حال انتقاد به نظر من باعث سازندگیه و نشانه ی اهمیت موضوع برای شخص منتقده!
    به هر حال راجع به اون شعار قبلن هم به دوستان دیگه گفتم من در هر صورتی با اون شعار مخالفم...چه تاثیری داشته باشه چه نداشته باشه

    راجع به اون جملاتی که گفته بودم و شما گفتی ""همه با دید سیاسی به این موسیقی نگاه نمی کنن""
    اون جمله ای که من نوشتم هیچ اشاره ای به سیاسی بودن موسیقی متال نداشت،خودت بهتر میدونی که متال سبک ها و مضامین گوناگونی رو تو خودش جا داده و یه موسیقی تک بعدی نیست
    منظور من از اون خون خونی نبود که تو خیابونا رو زمین میریزه...منظور از اون خون دردهای انسان بود،منظورم ضجه های خونین! آدم بود...حالا این ضجه ها،دردها و فریادها میتونه شامل خیلی چیزا بشه،که سیاست هم جزئی از اوناس
    مت هم فکر کنم چنین برداشتی رو از اون حرف نیچه داشت که به نظر من اشتباهه...
    خونی که نیچه ازش حرف زده به حقیقتی اشاره میکنه که توی نوشته باید باشه،به حقیقتی که از وجود نویسنده سرچشمه میگیره،به حقیقتی که نویسنده به خاطرش زحمت یا زجر کشیده! پس دوست داره مخاطبش با اون خونی! که نویسنده در مطلبش گنجونده آشنا باشه و حقیقت و جان مطلب رو درک کنه...

  13. Metal Heart نوشته:

    درسته منم با اون شعار مخالفم و اصلا خوشم نمیاد .
    و اما در مورد همون بحث موسیقی متال.
    به نظر من همیشه هم موسیقی متال این جوری نبوده.یعنی همه ی گروه های متال فقط راجع به دردها و مشکلات انسان نمی خونن.البته خودم می دونم که خیلی گروه ها هستن که به این مسائل و هم چنین مسائل اجتماعی و سیاسی اشاره دارن اما همشونم این طوری نیستن و خیلی گروه های جدیدی و قدیمی مثلا metalcore یا خیلی گروه های قدیمی راجع به مسائل عادی و عاشقانه می خونن
    البته منظور من خدایی نکرده این نیست که بخوام مضامین موسیقی متال رو زیر سوال ببرم.چون می دونم که متال واقعی در اصل یه موسیقی اعتراضیه.
    منظور من از این حرف این بود که خیلی ها اصلا به باطن این موسیقی که اعتراض هست(نه صرفا اعتراض سیاسی) توجهی ندارن و برای همینم اصلا براشون مهم نیست که از این شعارها بدن چون تنها چیزی که براشون اهمیت داره اینه که یه سایتی درباره موسیی متال تو ایران وجود داشته باشه.

  14. بابک نوشته:

    سلام امید جان
    ببین بعضی وقتا بعضی جاها بعضیها مجبورن از بعضی الفاظ استفاده کنند که تحت نقاب اون الفاظ بتونن حرف اصلیشون رو بزنن. ما باید عادت کنیم که سردر یه سایت یا صفحه اول یه کتاب یا اینجور جاها از این جور جمله های نمادین ببینیم. خیلی آدما مجبورن برای انتشار راحتتر عقایدشون بهایی بپردازند، بهتره که ما روی چند تا جمله که خودمون هم میدونیم هیچکس بهشون اعتقاد نداره حساسیت نشون ندیم که این بها تا حد ممکن پایین بیاد.
    اینجاست که میگن شنونده باید عاقل باشه و پیام اصلی رو از جمله های تشریفاتی بی ارزش تفکیک کنه.
    البته بعضی جاها هم هست که بعضیها واقعا بیش از حد خوش رقصی میکنند.
    مثل اون خانومی که به دیدن فلانی رفته بود و در حالی که میتونست ساکت یه گوشه بشینه و با رفتارش به همه بفهمونه که به زور اومده این کارو نکرد و ترجیح داد "افتخار کنه به اینکه زیر سقفی که یارو زیرش نفس کشیده نفس میکشه"...
    به هر حال هر دو نوعش هست ولی ما خودمون باید تشخیص بدیم

  15. فــریـــد نوشته:

    عشق ِ مترسک به کلاغ میتونه منجر به نابودیه مزرعه شه!

ارسال یک نظر

ترجمه شده برای بلاگر فارسی و توسط مجتبی ستوده | این وبلاگ برای تمامی مرورگرهای موجود بهینه سازی شده است
ایجاد شده با قدرت بلاگر | خوراک مطالب | خوراک نظرات | طراحی شده توسط MB Web Design