این آهنگ های جادویی! Eterno En Mí از Uaral

۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه در ۲۰:۲۴
Eterno En Mí
Huida inesperada
De los brazos de nadie
Solo… por la vías tristes

Momentos vividos contigo
Inmortalizados en mi alma.

Carne de mi carne
Sangre de mi estirpe
Agua de mis mares

La noche no te detuvo ante el futuro que te arrebató de mí.
Inexperto amigo
Precoz en el tiempo
Eterno en mí.

El verdor de tus ojos
Está tatuado en mi destino
Estás en mi más vivo que yo mismo


Cuando hablo, es tu voz
La desahoga este llanto
Cuando río es tu alegría que me brota

En tu tumba se fueron
Los secretos de la amistad,
Tu agonía no me esperó.
Ahora sé que el corazón
También se cansa de esperar
El cariño que siempre se deseó.
Agua de mis mares
Eterno en mí…

Que muerte tan anunciada
Que mañana tan sabia.

جاودانه در من

پروازی غیرمنتظره
در آغوش کسی
تنها و افسرده

لحظه های زندگی تو
در روح من جاودانه شده است.

گوشتی از گوشت من
خونی از نژاد من
آب ِ دریای من

امشب من در آینده ای ایستاده ام که تو خودت را از من جدا می کنی
دوستیِ تازه کار
از ابتدای زمان
جاودانه در من

سبزی ِ چشمانت
بر تن سرنوشت من خالکوبی شده است
تو زنده تر از خود من هستی

وقتی که صحبت می کنم، صدایت
این گریه ها را بیرون می ریزد
آن گاه که رودخانه دلخوشی تو است که طغیان می کند

در آرامگاه تو
که راز دوستی بود
من در انتظار خشم تو هستم
اما اکنون می دانم که این قلب
از انتظار بسیار خسته است
انتظار ِ عشقی که همیشه در جستجویش بوده ام
آب ِ دریای من
جاودانه در من...

مرگ از آمدن خود خبر داد
یک روز صبح، همانگونه که می دانستم.

خسته ای؟ از همه چیز و همه کس دلت گرفته ؟ چند روزی است که دوست داری تنها باشی؟ گاهی با خود فکر می کنی ای کاش نبودی؟ زندگیت از گرفتاری، درد، رنج و تکرار پر شده است؟ می خواهی داد بزنی، عربده بکشی، فحش بدهی؟ یا شاید هم می خواهی آرام بشوی ولی چند وقتی است هیچ آهنگی آرامت نکرده است. چرا معطلی؟ ادامه ی این پست را بخوان.
uaral  را که می شناسی؟ یک گروه شیلیایی دو نفره (Aciago نوازنده و Caudal  وکالیست) در سبک Neofolk تحت تاثیر atmospheric doom... موسیقی آن ها منحصر به فرد، آرام، غمگین و احساسی است. یک فولک متال مالیخولیایی، که شاید تنها عنصر متال درون آن وکال growling آن باشد. فلوت و گیتار آکوستیک از آلات موسیقی فولک درون آن هستند که گیتار آکوستیک مهم ترین نقش را در اکثر آهنگ های این بند ایفا می کند. ملودی های فوق العاده تاثیرگزار و وکال قدرتمند از مهم ترین مولفه های موفقیت این بند محسوب می شوند. نکته ی جالب این جاست که فقط یک نفر می نوازد و یک نفر می خواند. از دو نوع وکال در اکثر ترک های دو آلبوم رسمی شان استفاده شده است : وکالی که از عمق حلق بیرون می آید و وکال کلین که معمولاً جای خودش را به ضجه ها و فریاد های وکالیست می دهد. در برخی از آهنگ های این بند از صداهای طبیعی مثل صدای باران، صدای پرندگان، صدای رعد و برق استفاده شده است.
Eterno En Mí قطعه ای بی نظیر از آلبوم Lametos A Poema Muerto است که در سال 2007 منتشر شد.
موسیقی با صدای باران شروع می شود. پروازی غیر منتظره به آغوش کسی،تنها و افسرده . گیتار آکوستیک به صدای باران اضافه می شود. یک شروع فوق العاده ... هنر نمایی Aciago آغاز می شود. باران احساس فوق العاده ای به این موسیقی بخشیده است. اما چرا باران؟ زیرا صحبت از عشق می شود و باران نماد وصل و شور و اشتیاق عاشقانه است: وصل آسمان به زمین. عشاق دلشکسته ارزش باران را خوب می دانند. گیتار با ما صحبت می کند، شکوه می کند، و سعی می کند بگوید: فقط تو غمگین نیستی! حدود سه دقیقه این گفتگو به طول می انجامد. سه دقیقه گیتار آکوستیک ما را به دنیای غمبار خود می برد و پس از آن می توانی خوشحال باشی که هنوز چهار دقیقه تا پایان این گفتگو باقی است. Caudal  با صدایی تاثیرگزار، گرفته و محزون خواندن را آغاز می کند : لحظه های زندگی تو در روح من جاودانه شده است. سپس وکال حلقی (guttural vocals ) شنیده می شود. و دوباره کلین وکال چنین می گوید: امشب من در آینده ای ایستاده ام که تو خودت را از من جدا می کنی. شاعر، آینده ای را متصور می شود که در آن جدایی اتفاق می افتد. ضجه ها و ناله های وکالیست تو را شدیداً تحت تاثیر قرار می دهد. و دوباره growling به تنوع وکال در این آهنگ اضافه می کند : سبزی ِ چشمانت بر تن سرنوشت من خالکوبی شده است... شاعر از درهم آمیختگی سرنوشت خود و معشوق صحبت می کند. Caudal  آن چنان غم انگیز و جنون بار ناله می کند که می توانی صدای گریه هایش را بشنوی وقتی می گوید: صدایت این گریه ها را بیرون می ریزد. جنون، طغیان، شوریده سری، خستگی، ناامیدی و چند واژه از این دست برای توصیف وکال چنین قدرتمند کافی نیست. من در انتظار خشم تو هستم اما اکنون می دانم که این قلب از انتظار بسیار خسته است. هماهنگی مضمون، گیتار آکوستیک و وکال خیره کننده و فوق العاده است. حالا وقت آن رسیده است که ملودی های زیبای Aciago تو را از فضای ضجه های وکال خارج کند و آرامشی بر روح و روانت حاکم سازد. مرگ از آمدن خود خبر داد ، یک روز صبح، همانگونه که می دانستم... و آهنگ این گونه پایان می پذیرد.



31 نظر

  1. بابک نوشته:

    Uaral رو زیاد نمیشناسم ولی واقعا دوست دارم بیشتر بشناسمش چون گروه با ارزشیه. سبکشون منحصر به فرده و به درد شرایط خاص میخوره.
    ملودیهای آکوستیکش واقعا محشره!
    اصلا گیتار آکوستیک مخصوص نژاد اسپانیولیه...
    ممنون از انتخاب خوبت

  2. خاموش نوشته:

    باورتون نمیشه که من یک بار شب را تا صبح با uaral بیدار مانده ام و playlistی که از آهنگ های Eterno En Mí و Depression و Lamentos و Sounds of Pain ساخته ام را بیش از 20 بار گوش داده ام. بار ها نتوانسته ام جلوی ابراز احساساتم را بگیرم، این گروه زندگیِ من شده است! البته فکر کنم trane قبلا این ترک رو ترجمه کرده بود ولی پست خوبی بود...

    سربلند باشید

  3. Blind Guardian نوشته:

    Hi I'm waiting for you friend
    http://bards.blogfa.com

  4. Fray نوشته:

    سلام دوست عزیز مطالب عالی و پر محتوا بود با اجازه من لینکت کردم شما هم اگه قابل دونستی ما رو لینک کن.

  5. آرش نوشته:

    سلام بابک جان
    آره واقعاً همیشه نمی شه uaral گوش داد... با نظرت موافقم. بدرود

  6. آرش نوشته:

    مرسی خاموش جان
    من هم از ارادتمندان uaral هستم ... سپاس

  7. cloudy نوشته:

    سلام
    وقتي كه هيچي نيست آرومم كنه اين دو تا برادر با موسيقيشون منو غرق در آرامش ميكنن

    قلمم رو شكستن يكي ديگه ساختم:
    dying-wish.blogfa.com

  8. Armin نوشته:

    سلام ارش جان
    هیچی نمیتونم درباره ی پستت بگم چون هیچوقت نمی تونم درباره ی اهنگ هایی که دوسشون دارم حرف بزنم .

    با Estatic Fear اپم.

  9. محسن نوشته:

    ارش عزیزم سلام اول به خاطر این همه لطفی که داری ممنونم دوم این که باور کن من حداقل هفته ای سه بار به وب شما سر میزنم ,درسته کم پست میدیم اما همه در بطن کار قرار داریم ,
    بازم مثل همیشه عالی و توام با احساس نوشتی عالی بود .

  10. امید نوشته:

    سلام آرش عزیز...
    واقعن عالی بود،هم به خاطر این پست خوب و هم به خاطر یادآوری این موزیک فوق العاده ازت ممنونم...
    خیلی وقت بود که یورال گوش نکرده بودم،پست تو باعث شد بازم سراغ موسیقی بی نظیر و منحصر به فرد این گروه برم
    خیلی خوب موسیقی این گروه و این تراک رو توصیف کردی...واقعن لذت بردم...

    """سه دقیقه گیتار آکوستیک ما را به دنیای غمبار خود می برد و پس از آن می توانی خوشحال باشی که هنوز چهار دقیقه تا پایان این گفتگو باقی است""""
    این همیشه حسی بوده که من اینطور مواقع داشتم،واقعن آدم دوست نداره این آهنگ ها تموم بشن...

  11. آرش نوشته:

    سلام محسن جان
    مرسی که به وب خودت سر می زنی

  12. آرش نوشته:

    سلام امید جان
    مرسی عزیز... یورال از بند هایی هست که من از سال ها پیش با اون زندگی کردم. امیدوارم دینم رو بهش ادا کرده باشم

  13. MAT نوشته:

    من eternal beauty of treesرو بیشتر میپسندم..مسخ کنندس...

  14. Metal Heart نوشته:

    تا حالا زیاد روی uaral تمرکز نکردم.
    چند تا از اهنگ هاشو دارم.مثل sounds of pain و surrendering to the decadence ولی هم موسیقی این گروه و هم empyrium زیاد مورد علاقم نیستن یعنی جوری نیستن که خیلی بتونم بهشون زیاد گوش بدم.

  15. آرش نوشته:

    uaral بندی نیست که همیشه بشه به آهنگهاش گوش کرد.
    مرسی از نظرت

  16. سعید نوشته:

    سلام
    خوبی آرش جان؟
    پسر تو کجایی؟! نیستی!
    ببخش که دیر اومدم واسه این پستت.
    Uaral گروه بسیار قوی و خوبیه. یکی از دلایلی که اینقدر کارای قوی و تأثیر گذاری داره رنج و عذابیه که این دو نفر تو زندگی واقعی شون کشیدن. کارای این گروه رو فقط باید با هدفون و با کیفیت خوب گوش داد چون سرشار از افکت هاییه که کمک خیلی زیادی به فضا سازی میکنه. اصلا" من عاشق فضا سازی این گروهم.
    کامنتی که سوال پرسیدی "کامنتم اومد؟!" اومد! اون یکی نیومد !

  17. سعید نوشته:

    یه پیشنهاد به این دوستمون metal heart دارم ، واسه empyrium زمان بذار و واقعا" برو ببین چیه...
    به نظر من اگه خدا بخواد با انسان ارتباط برقرار کنه ، امپایریوم صدای خدا روی زمینه. امپایریوم یه بند موسیقی نیست ، یه عبادت گاهه ، امپایریوم امید زندگیه ، تا حالا شده فال حافظ بگیری و چیزی که میاد دقیقا" شرح حال زندگی الانت باشه؟ امپایریوم دقیقا" همینه ، زندگیتو توصیف میکنه. امپایریوم یه جداله ، جدال بین خیر و شر. معنی امپایریوم یعنی بهشت در حال سوختن... امپایریوم مسیر زندگیه... گذشته حال آینده. امپایریوم با اینکه جمع شده ولی متعلق به همه ی زمانهاست... امپایریوم یه نجواست. یه نجوای الهی...

  18. mILAd نوشته:

    سلام...واقعا واسه ترجمه مرسی.
    من عاشق uaral این آهنگ lamentos & sounds of pain هستم و خیلی وقتا باهاشون اشک میریزم!!!
    اگه ترجمه lamentos هم بزارین دیگه واقعا عالیه.
    بازم tnx

  19. mILAd نوشته:

    Vva Uaral

  20. آرش نوشته:

    سلام سعید جان
    چی بگم؟ این چند وقت گرفتار بودم ولی سعی کردم جبران کنم..
    وااااای من کلی کامنت گذاشتم برات... واقعاً نیومد؟ شاید بازم بهت سر بزنم و دوباره اونهمه رو بنویسم.
    مرسی

  21. آرش نوشته:

    سلام میلاد
    مرسی از حضورت

  22. Metal Heart نوشته:

    اهنگ های Empyrium رو حدود دو سالی هست که دارم.
    همون اوایل که تازه داشتم با متال آشنا می شدم اسم empyrium رو از یه دوستی شنیدم.
    خیلی روش وقت گذاشتم و بیشتر آهنگ هاشو چندین بار با دقت گوش کردم.من هیچ وقت نگفتم که آهنگ هاش بده یا این که قوی نیست اتفاقا به نظر من خیلی هم کارهای قوی و خوبی داره.این گروه جز گروه هاییه که به هرکی آهنگ هاشو بدی می پسنده من که تا حالا کسی رو ندیدم که بگه آهنگ های امپایریوم بده.در مورد این که uaral بندی نیست که همیشه بشه به کاراش گوش داد دقیقا باهات موافقم.منم دقیقا همین نظرو دارم که بستگی به شرایط و حال و حوصله و در واقع مود آدم داره که کی چه اهنگی رو گوش بده مظور من از این جمله این بود که آهنگ های این گروه جوری نیست که من بتونم عمیقا ازش لذت ببرم و در واقع نمی تونم با این اهنگ ها برای مدت طولانی زندگی کنم.

    امیدوارم منظورمو از این که گفتم نمی تونم همیشه به اهنگ هاش گوش بدم متوجه شده باشی

    ولی به هرحال ممکنه بعدا نظرم عوض بشه مثل درباره ی خیلی گروه های دیگه که از سال قبل تا حالا نظرم راجع بهشون عوض شده.

  23. آریاناز نوشته:

    واقعا این آهنگها جادویی هستند
    خیلی لذت بردم دوست عزیزم
    و ببخشید بابت تاخیر
    دوباره فیلتر شدم و به گرفتن ستاره سوم نائل گشتم
    به امید روزی که خرد بر قلبهامون حکومت کنه و هیچ زبانی به بند کشیده نشه
    پاینده باشید

  24. زهرا نوشته:

    واقعا گروه محشريه....
    دوتا از آهنگاشو گوش دادم فوق العادست...

  25. ناشناس نوشته:

    massiih_65@yahoo.com

    این گروه در قلب منه !

    آهنگاش.. غمش ... دردش ... همه چیزش برام آشناست

    هاشقشم !

  26. ناشناس نوشته:

    huevon!!!! esa banda no es neo folk !!!!!!!es doom folk metal!!!!!!!!!!!!! q carajo has escrito acaaaaaaaaaa!!!!!!!

    nemidunam ki hasti vali ye ahmaghi ke uaral ro javad mikoni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!tarjomatam boxore tuye saret !!!!! gand zadi be adabiate metal !!!!!!
    lotfan dige tarjome nakon !!!!
    agar xasti inkaro koni ba man hamahag kon

  27. ناشناس نوشته:

    عاشقه اين گروه و سبكم بي نظير و در اوج غم واندوه آرامش بخش روحمه. متشكرم بابك جان..

  28. ناشناس نوشته:

    شب های که حتی نانی برای خوردن نبود غذای برای گریه های خواهرم نبود این اهنگ لعنتی رو گوش می کردم و به اینده های روشن امید وار تر میشدم

  29. ناشناس نوشته:

    چه تیغ هایی از گرسنگی رویه شاهرگم گذاشتم با این اهنگ

  30. Unknown نوشته:

    واقعا عالی بودممنونم.من سالهاست با یورال زندگی میکنم.

  31. ناشناس نوشته:

    محشره پسر...
    از اهنگای تقلیدی متنفرم!
    اما یورال بم ثابت کرد تقلید کار نیس و تا همیشه دوستش خواهم داشت

ارسال یک نظر

ترجمه شده برای بلاگر فارسی و توسط مجتبی ستوده | این وبلاگ برای تمامی مرورگرهای موجود بهینه سازی شده است
ایجاد شده با قدرت بلاگر | خوراک مطالب | خوراک نظرات | طراحی شده توسط MB Web Design