we're here because we're here

۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه در ۱۵:۰۵
آزادی تنها سرابی است
به انتظار نشسته در افقی دوردست
ما همه گمگشته گانیم در هزارتویی به پهنای زمان
می خواهیم و می جوییم بهشتی ناممکن را
رویاهای خیسمان را تا نهایت عمق مرداب می نگریم
و به امید سراب پیش رو انتظار رهایی میکشیم
گمشده در وهم و خیال...
با هدفی که با جاروی روزگار به یغما رفته است

وجودی سراسر وحشت و شرم...وحشت از انگشت هایی که به سویمان نشانه رفته
سوال ها فریاد می زنند
جواب ها در کنجی خزیده اند
تب بالا میرود...
اوضاع پریشانی است
نگاه کن...
می توانی به خوبی نفرت را احساس کنی
می توانی به خوبی بوی گند سرگردانی را استشمام کنی

دروغ ها مثل سگ پارس می کنند
زیر شلاق بی رحم باران
بارانی که آسمان را از هر گناه و ننگی میشوید
کابوس نزدیک و نزدیک تر میشود...ابرها بر سرمان خراب می شوند

با سرعت 2000 متر بر ثانیه در کثافت فرو میرویم
پایین و پایین تر...
پایین و پایین تر...

دستانم دیوارهایی را که یکی یکی میگذرانم را چنگ می زنند
تاریکی ترک بر میدارد و می شکند
پارانویا در دیوارها رخنه میکند
و شکاف هایش را با نجوایی دیوانه وار پر می کند

سایه ها در حال شکل گیری هستند
گوش کن...گوش کن به این اخطارها
4 ساعت از نیمه شب گذشته و هنوز در کوچه ها می خزم
و با وعده ای دروغین خود را به آغازی دوباره دلخوش می کنم
اما...
اما این بیم و وحشت از زندگی تنها وقت مرا به هدر میدهد و بس

آزادی تنها توهمی است که در افق های دوردست خیال تو لانه کرده

در عمق این حس موهوم هر اشتباه من بخشی از وجودم را در هم میدرد

آزادی تنها توهمی است که در افق های دوردست خیال تو لانه کرده

pulled under 2000 meter a second - anathema

We're Here Because We're Here _______________________________




New album, out May 31st.

1. Thin Air
2. Summernight Horizon
3. Dreaming Light
4. Everything
5. Angels Walk Among Us
6. Presence
7. A Simple Mistake
8. Get Off, Get Out
9. Universal
10. Hindsight



بالاخره بعد از هفت سال گروه آلترنیتیو راک/متال آناتما تاریخ عرضه ی آلبوم جدید خودش رو اعلام کرد
این آلبوم که 31 ماه مه 2010 یعنی چیزی حدود 41 روز دیگه عرضه میشه شامل 10 تراک میشه که سه تراک از این 10 تراک قبلن به صورت سینگل عرضه شدن
یعنی تراک های a simple mistake یا ocean و angels walk among us و Everything
قبلن و توی بلاگ قبلی ما راجع به تراک ocean کمی بحث کردیم،ولی اون پست به دلایلی که تو اون مقطع بود رو من خیلی عجولانه جمع و جور کردم که حتمن تو یه فرصت دیگه بعد از عرضه ی این آلبوم که می دونم خیلی ها از جمله خود من 7 ساله تو کفش سیر می کنن این آلبوم و چند تراکش که شامل همین ocean میشه رو بهتر و کامل تر بررسی می کنیم

توی سایت رسمی آناتما خبر تاریخ انتشار این آلبوم به این صورت اومده :

دنی کاوناگ :
"ما اینجا هستیم چون اینجا هستیم" تقریبن توسعه یافته ترین آلبوم آناتما تا امروز است و می توان در کل آن را بهترین آنها نیز قلمداد کرد.ما امروز نه تنها در امر نوشتن پیشرفت به سزایی داشته ایم بلکه به خاطر وقتی که برای این آلبوم گذاشته شده فرصت این بود که بهترین عناصر ممکن را انتخاب کنیم و به خوبی بر ساخت آلبوم تمرکز داشته باشیم.ما این شانس را به آهنگ ها دادیم تا نفس بکشند و با حس تازگی ای که در وجودشان است جان بگیرند و به صورت جادویی به اتمام برسند،هر تراک از این آلبوم به خوبی و کیفیت سایر تراک هاست.این آلبوم تقریبن بهترین ارائه گروه تا امروز بوده...صدایی بهتر از وینسنت و جان و مجموعه ای از بهترین سروده های من

وینسنت با شرحی درباره ریشه ی نام معمایی این آلبوم ادامه می دهد :
عنوان این آلبوم یعنی "ما اینجا هستیم چون اینجا هستیم" الهامی است از یک شعری که اولین بار در سنگرهای متحدین در جنگ جهانی اول به گوش میرسد.و با ریتم و لحنی شبیه ریتم "auld lang syne' خوانده میشد،این آهنگ با هدف روحیه دادن به کسانی که اوج وحشت و کشتار را تجربه می کردند خوانده میشد
روح و مضمونی که در پس آن کلمات بود به همراه سوالات عمیقی که آنها در ذهن ما ایجاد می کردن مانند پتکی بر سر همه ی ما کوبیده شد.برای همین ما این کلمات را برای بازتاب روح و هدف مشترک ما 6 نفر انتخاب کردیم.
ما تجربیات بسیاری را در مراحل مختلف با هم به اشتراک گذاشته ایم و این خود حقیقتی که ما قدرتمند تر شده ایم را بیش از پیش قابل فهم تر می کند،و اطمینان و هدف مشترکی که در نگاه های ما وجود دارد عهد و پیمانی است برای جهش به سوی جلو...چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی

دنی ادامه می دهد :
زنجیر و ارتباط بین ما عمیق تر از موسیقی است و ممکن است شما بگویید مسیر این موسیقی کالایی است حاصل از ارتباط ما با یکدیگر،یک خانواده واقعی در تمامی عرصه های دنیا...

با وجود این افکار گروه می تواند اعلام کند که لی یعنی خواهر جان داگلاس(درامر گروه) به عنوان تمام وقت به گروه ملحق شده است و او چند جمله را در این باره بیان کرده است :

این بسیار خوبه که بیش از پیش درگیر موسیقی باشی و من حس می کنم که صدای من حس و عمق تازه ای را به گروه اضافه می کنه،و من تا آخر خط وایسادم و تا آخرش هستم...

این آلبوم توسط Steven Wilson از گروه Porcupine Tree میکس شده
از دیگر عوامل ساخت این آلبوم میتوان به Dave Stewart و John Astley اشاره کرد که با گروه هایی مثل led zeppelin,the who,porcupine tree همکاری داشته اند
همچنین Ville Valo از گروه H.I.M در تراک Angels Walk Among Us نقش بک وکال را ایفا می کند

62 نظر

  1. mixed نوشته:

    agha kafam borid kafesh chi bood hala shooma ya pakshooma?
    khob age manam mesle shoma bokar basham toziham midam
    zemnan man 1 nafaram dadash
    va tanhayi vaghan sakhte
    tabrik migam webe khoobi dari
    felan....

  2. سیاوش ادی نوشته:

    سلام
    مرسی مطلب عالیی بود
    امیدوارم بعد از 7 سال انتظارات رو براوورده کنه ... من که خوش بینم به این آلبوم ....
    راستی اون تاریخ دقیق آلبوم رو نمیدونم! یعنی هنوز اعلام نشده ولی از اون جایی که کار میکس تموم شده تاریخ دقیقش هم تا چند هفته دیگه مطمئناً مشخص میشه ....

  3. آرش نوشته:

    درود بر تو امید جان
    باور کن با خوندن پستت خیلی خوشحال شدم... البته من تاریخ دقیق ریلیز آلبومشون رو شنیده بودم از دوستان اما خوب هر بار که از آناتما در نت می خونم خیلی مشتاق تر و هیجانی تر می شوم.
    صحبت های وینسنت هم برام خیلی جالب بود... اسم آلبوم که خیلی خوب انتخاب شده و مشخصه که پشت آلبوم فکر وجود داره... امیدوارم کار خوبی باشه و مثل آلبوم های قبلیشون مورد استقبال قرار بگیره.... بدرود

  4. بابک نوشته:

    سلام امید جان
    راستش متنی که اول نوشته بودی بیشتر از خبر تکان دهنده ریلیز دیت آلبوم آناتما منو تحت تاثیر قرار داد.
    گویشت رو دوست دارم رفیق
    اگه یه روزی ببینم بهترین لیریکای فارسی متال از قلمت در بیاد تعجب نمیکنم
    موفق باشی

  5. سعید نوشته:

    سلام امید جان. من که الان هیچ سازی نمیزنم چی باید بگم؟ البته قبلا" یه چیزایی میزدم ولی ول کردم. من دیوانه ی درامزم و کارم از عقده گذشته! به جنون رسیده! همین روزا میان دنبالم...!
    آقا چه خبر توپی دادی. دمت گرم. آخرین خبر خوبی که تو این وادی شنیده بودم این بود که خواننده ی نایت ویش حاملست!
    در مجموع کارت درسته.

  6. امید نوشته:

    سلام به همه...
    سیاوش جان،امیدوارم که اونی باشه که همه انتظارش رو دارن،هم اناتما،هم میدن که باید بترکونه...
    ---
    آرش جان خوشحالم که خوشحالت کردم،من خودم هم خیلی وقته این خبر رو شنیدم و هی می خواستم یه پست راجع بهش بدم ولی منتظر بودم دمو یا خبر بیشتری ازش بیرون بیاد که نیومد،برای همین امروز همون خبر چند وقت پیش رو گذاشتم
    آره...حرفای وینسنت واقعن جالب بود،منم خیلی لذت بردم از صحبت هاش
    ---
    سعید عزیز منم هیچ سازی نمیزنم،من فکر کردم که تو گیتار یا ساز دیگه میزنی ولی تو کف درامز هم هستی،که گفتم بابا ما هنوز اندرخم گیتاریم...منم عینه خودتم داداش،درکت می کنم
    ---
    بابک عزیز ممنون از لطفت،همیشه ما رو شرمنده می کنی
    ولی این یکی ترجمه بود بابک جان،ترجمه ی یکی از کارهای آناتما به اسم Pulled under 2000 meter a second
    که من به مناسبت این خبر ترجمه اش کردم
    ولی چون این پست کمی عجله ای کار شد یادم رفت بگم که ترجمه ی چه شعری بود
    به هر حال بازم ممنون از نظرت دوست عزیز
    همین الان اسم اون تراک رو به آخر ترجمه اضافه می کنم

  7. محسن نوشته:

    سلام
    باز خبرای خوب خوب میدین
    ایول مرسی .
    به نظر میاد سال 2010 سال خوبی باشه
    مخصوصا که اینگاری saturnus هم داره یه کارایی میکنه
    راسی این جمله منو بد جوری گرفت
    رویاهای خیسمان را تا نهایت عمق مرداب می نگریم
    یه کتاب نوشته درش هست
    مرسی امید و ارش عزیز

  8. مازیار نوشته:

    هه هه

    میلانم 2-1 عقبه !

  9. مازیار نوشته:

    چه خبر خوبی ...
    ایول . من که از دیگه تحمل انتظار کشیدن ندارم
    آقا دمت گرم بابت pulled under خیلی وقته که میخواستم ترجمش رو تو یه پست بیارم ولی وقت نمیشد و اون بیماری همه گیر گشادی و ... این حرفا .
    راستی رم الان تا دقیقه 70 ،
    2-1 جلوئه ... داریم میریم صدر جدولا !!

  10. امیررضا نوشته:

    فقط داشتم سکته می کردم! دیدم فیلتر شده وبلاگتون، بعد با هزار بدبدختی که metal4evermore رو باز کردم دیدم گوگل زده چنین چیزی وجود نداره...
    اگر یه وقتی خبری شد خواهش می کنم به Email به من بزنید. پستتون هم که مث همیشه خوب بود با اینکه من خبر آلبوم جدیدشون رو قبلا یه جا دیگه خونده بودم... خدا کنه آلبوم جدیدشون شاهکار باشه... Anathemaی خونم کم شده...

  11. بهار نوشته:

    لطف كردي عزيزم..وبلاگ زيبايي داري...

  12. آرش نوشته:

    درود بر تو امیر رضا
    ظاهرا در یک اقدام وحشیانه، بسیاری از وبلاگ های راک و متال را فیلتر کردند. امیدوارم دوستانمان عقب نشینی نکنند و به کارشان ادامه بدهند..... فیلتر شدن در جمهوری اسلامی مثل رفتن به زندان هایشان افتخار بزرگیه.... 

  13. arianaz نوشته:

    با درود و تبریک فراوان بابت فیلتر شدنتان
    خوشحالم که ادامه میدهید
    تا طلوع صبح آزادی دست در دست هم ایستاده ایم
    پاینده باشید

  14. آرش نوشته:

    سپاس از نظر زیبایتان

  15. فیلتر شدنت رو تبریک می گم.
    لینکت رو ویرایش کردم.

    یه سوال: چطوری اطلاعات وبلاگ قبلی رو به اینجا انتقال دادی؟
    سپاس

  16. UnborN نوشته:

    لینکتو پاک نمیکنم!!!!!!
    لینکت کردم!!!!
    تو هم منو با DeaD SpacE بلینک!!!!

  17. سميه نوشته:

    چه متن زيبايي داشت
    همه چيز دروغه دروغ
    ممنون خبرم كردي

  18. بابک نوشته:

    آرش جان امیدوارم که همه مثل شما با قدرت برگردند.
    امید با اینکه زیاد در مورد آناتما زیاد سواد ندارم ولی فکر نکنم متنت ترجمه مو به مو از لیریک آناتما باشه...

  19. shohreh نوشته:

    سلام
    منم که گرفتار همین قوانین مزخرف جمهوری اسلامی فیلتراینگ شدم
    خیلی خوبه که شما انقدر انگیزه دارید برای برگشتن
    خیلی خوبه که تونستی همه ی اطلاعات وبلاگ قبلی رو به اینجا انتقال بدی حتی آرشیو مطالبت یعنی زمان نوشته هاتونم به همون ترتیب قبله
    ولی کار کردن با blogspot خیلی کار سختیه و نمی شه راحت باهاش کار کرد.
    ولی بلاگفا واقعا مزخرف شده.البته بلاگ اسپات هم نشون داد که دست کمی از بلاگفا نداره .زندگی کردن تو این ممکلکت همینه.نوشتن دوباره زیاد فایده ای نداره چون دوباره ف ی ل ت ر می شیم.
    راستی یادم رفت در مود آناتمانظر بدم شعر خیلی خوبی بود و من واقعا از معناش لذت بردم.
    منتظرم که البوم جدیدشونو بشنوم

  20. امید نوشته:

    بابک جان درست میگی،اصلن ترجمه ی مو به موی لیریکش نیست،در کل من همیشه سعی می کنم شعرا رو طوری ترجمه کنم که همون احساس لیریک انگلیس با فارسیش هم منتقل بشه،که اگه بخوای یه ترجمه ی خشگ و خالی انجام بدی به هیچ وجه این خصوصیت رو نداره حتی ممکنه به یه شعر بی معنی بدل بشه
    راستی بابک بلاگ تو هم که به هم ریخته،من بلاگهای غیر متال زیادی رو دیدم که الان فعالن ولی 90 درصد متال ها یا فیلتر شدن یا بلاگفا یه بلایی سرشون آورده
    ---
    شهره جان این بی پدر مادرا دیگه به آخر خط رسیدن...اگه این کارا رو نکنن چی کار کنن؟!

    همه ی ترس و وحشت اینا از فکر و قلمی هستش که از فکر بلند شه،اینا از آگاهی مردم می ترسن...باید بهشون حق بدیم،یه پیر خرفت رو تصور که یه عمر به بطالت گذرونده و داره نفسای آخر رو میکشه و به هر دری چنگ میزنه تا شمار نفساش بیشتر شه
    راستی بلاگ اسپات انقدرا هم سخت نیست،خیلی زود راه می افتی،حتمن به بلاگ اسپات بیا،هر کمکی هم خواستی ما در خدمتیم،چند تا پست که بدی همه چیزش رو یاد میگیری
    به نظر من که واقعن سیستمش بی نظیره
    ---

  21. سپاسگزارم دوست گرامی من.

  22. عرفان نوشته:

    نمی دونم چرا هیچوقت نزدیک نیومدم واقعا" بلاگت باحاله رفیق
    با این ویدئوی درخت خارپشتی هم خیلی حال کردم
    و همینطور تا آخر
    ای ول

  23. نوشين نوشته:

    salam kheili moteasef shodam ke filtereton kardan va baz kheili khoshhal shodam ke adrese jadidetono peyda kardam movafagh bashid har roz behtar az dirooz

  24. آرش نوشته:

    شهره جان
    درود
    کار کردن با بلاگر اصلا سخت نیست ... تعجب می کنم چرا این حرف رو می زنی! به نظرم خیلی زود به بلاگر بیا چون هم امکانات فوق العاده ای داره و هم امنیتش بیشتره... البته که ف.....یلتر شدن ربطی به سرور نداره و جمهوری اسلامی هر بلاگی رو می تونه فیلتر کنه.
    منتظرت هستیم تا هر چه زودتر فعالیت خودتو در یک بلاگ جدید شروع کنی... ما هم در مورد بلاگ اسپات کمکت خواهیم کرد.... بدرود

  25. M.A.H.T.A.B نوشته:

    dorood
    vaghean bayad baraye khodemoon moteasef bashim ke dar keshvari zendegi mikonim ke zareyi azadiye bayan nadare o hame chizo sarkoob mikonan . be har hal shoma be kare khodetun edame bedid belakhare ke ye rooz ma pirooz mishim ..... poste kheyli khoob mamnoon ke khabar dadid .. mesle hamishe khoob bood ...filter kardane blogha ham nemitune jeloye maro begire
    movafagh bashid
    be omide azadiiiiiiiiiii

  26. salam duste aziz
    ! webet aalie kheyi hal kardam

    ye khaheshi daram mishe chan ta az ahangaye amon amarth ro (mesle VS the world) tarjomevatafsir koni ?

    :tu VS the world ye jayish mige

    ...Persian demons brought us south on merciless

    ?dagigan manzure duste vikinge ma chie

  27. cloudy نوشته:

    لينك شديد
    منو با BAD EMOTIONS لينك كن

  28. آرش نوشته:

    لینک هستید

  29. احمد بهادر نوشته:

    مرسی
    ترجمه خوبی بود
    من عاشق کارهای این گروهم
    به نظرم محتوی کارهاشون عالیه

  30. محسن نوشته:

    سلام ارش جان
    میدونم به زودی نوبت منه.
    اما نکته جالب این که قسمت ثبت وبلاگ بلاگر هم فیلتر شده
    البته با پروکسی میشه یه کارایی کرد
    اما واقعا مشکل شده و نمیشه وبلاگ ایجاد کرد
    اگه مطلب خاصی تو ایجاد وبلاگ هست و من نمیدونم ممنون میشم بگی البته قبلش یه سری بزن
    بهش
    مرسی

  31. آرش نوشته:

    درود محسن عزیز
    آقا ساین آپ بلاگر مدت هاست که فیلتر شده... ما هم وقتی می خواستیم وبلاگ بسازیم برادران پرکار بسیج این صفحه رو فیلتر کرده بودند. ولی همیشه راه حلی برای دور زدن فیلترینگ وجود داره... بهترین کار و ساده ترین کار اینه که همینجوری روی ساین این (sign in) نه ساین آپ، کلیک کنی و بعد به یک صفحه می رسی که بلاگر می گه باید فیلد ها رو درست پر کنی. زیر همین پیام گزینه ی create an account now را کلیک کن... به همین سادگی.
    هر چه زودتر تو هم به بلاگر بیا.... منتظریم... روی کمک ما هم حساب کن. بدرود

  32. Misanthropist نوشته:

    ممنونم که دست از کار نکشیدی با یه ف ی ل ت ر لعنتی!
    تو خلوت خودم بند ها و موزیک هایی که تاثیر شدیدی حد اقل روی خودم میذاره رو معرفی میکنم. نظرت واسم مهمه...

  33. Helia نوشته:

    سلام دوست عزیزم.آپ کردم حتما سر بزن(Marilyn Manson Feat.Lady Gaga, Slipknot, Korn)

  34. Misanthropist نوشته:

    خوشحالم که در مورد Silencer هم عقیده ایم و ممنونم که این رو عنوان کردی.
    در ضمن "متال برای همیشه" لینک شد.

  35. Saghi Irani نوشته:

    درود امید جان
    عجب شعر قشنگی...یا بهتره بگم عجب ترجمه ی روونی... دمت گرم...

  36. مريم نوشته:

    سلام دوست عزيز.!!!
    وبلاگ خيلي خيلي خوبي داري!!!
    چون كه من دارم با مطالب تو گروه هايي رو ميشناسم كه قبلا اسمشونو هم نشنيده بودم!!!
    خوشحال ميشم بياي وبلاگم!!!
    منتظرم!!!

  37. MAT نوشته:

    آناتما....همیشه محبوب..منتظرش میمونم

  38. armin نوشته:

    man nemidoonestam ke gharare albume jadid bedan vaghean khosh halam kardi

  39. K_A نوشته:

    سلام
    کاش به منم خبر میدادید آدرس قبلیتون فیلتر شده
    به هر حال خوشحالم که دوباره پیداتون کردم
    این پستم ترجمه بسیار عالی بود و مثل همیشه استفاده کردیم موفق باشید

  40. siavash eddie نوشته:

    در رابطه با درست کردن اکانت در بلارگ:
    اگه تا حالا اکانت جی میل نداشتین باید بیخیال بلاگر بشین!....چون جدیداً گوگل برای درست کردن جی میل مثل فیس بوک براتون باید یه کد امنیتی به گوشیتون بفرسته ، ولی سرویسشون ایران رو پشتیبانی نمیکنه!.... اگه بخواین با اکانت های ایمیل دیگه هم عضو بشین باز هم همین کد امنیتی رو میفرسته ...
    به نظرم پرشین بلاگ هم خوبه حالا!.....

  41. UnborN نوشته:

    آپم!!!

  42. Helia نوشته:

    سلام.آپم با یه عالمه کنسرت های کمیاب از مرلین منسون اگه میخوای از کفت نره حتما سر بزن!
    کنسرتی که مرلین منسون روی سن انجیل رو پاره میکنه!
    اجرای زیبای مرلین منسون درباره روز هالووین
    کنسرت Marilyn Manson & Nine Inch Nails باهم!
    کنسرت بسیار جذاب Marilyn Manson - The Last Tour On Earth
    Marilyn Manson - Rock Am Ring 2005
    کنسرت Marilyn Manson & Emin3m با هم - The Way I Am!!!
    حالشو ببر!!!

  43. Helia نوشته:

    4shared عالیه و من عاشقشم هر چی میخوام توش هست و من به راحتی دانلود میکنم ممنون از نظرت!

  44. Anoosh نوشته:

    صد درود بر شما دوستان گرامی
    واقعا ترجمه عالی بود تبریک میگم
    شعر خیلی دلنشینی هست
    نمیدونم چطور میتونه اینقدر با احساس ما جور در بیاد
    راستی وبلاگ منم ف ی ل ت ر کردن
    اصلا بی پدرا خود کلمه ف ی ل ت ر هم فی ل تر کردن
    فکر کنم به خاطر اون نا مستند تلویزیون باشه
    خلاصه ما که کم نیاوردیم این آدرس جدیدمه:
    http://persiansubtitledmetalvideos.blogspot.com/
    امیدوارم از این به بعد زود تر مارو خبر کنین
    چون به سختی پیداتون کردم

  45. سامان نوشته:

    آناتما گروه خوبیه
    امیدوارم هر چه زودتر البوم بیاد
    منم اپم

  46. shohreh نوشته:

    سلام

    ادرس جدید من
    www.grimly-dark.blogspot.com
    اگه خواستی لینک کن

  47. محسن نوشته:

    ارش و امید عزیزم سلام.
    بلاخره نوبت منو trane همه رسید
    ما هم فیلتر شدیم .
    خیلی راحت پای کثیفشونو گذاشتن رو سرمون
    من یه وبلاگ تو بلاگر ساختم و دارم کارای مقدماتیش رو میکنم هرچند نفسی برام نمونده .
    واقعا خداحافظی کردن با چیزی که باهاش انس گرفتی و زندگی کردی سخته ,
    فک کنم تا چند روز دیگه همه ی بلاگفایی هامون تارومار بشن .
    چقدر جالب همه مون با هم استارت می زنیم دوباره
    و دوباره با هم فیلتر میشیم
    ما تنها نیستیم .

    ببخشید عزیزم اینجا تنها جایی بود که میشد حرفمو زد.
    تا اون وب اماده شه دامین رو به این ادرس اتصال دادم

    www.metal-stormy.dil.ir
    .ادرس جدیدم
    www.metal-stormy.blogspot.com
    هست .
    به وبت سر میزنم چرا که اینجا برا بچه های وبلاگ نویس
    یه محل برای تجمع ونزدیک شدن هست .
    موفق باشید دوستای گلم

  48. MAT نوشته:

    نه امید جان منظورم شخص شما نبود عزیزم...
    واسه یه سری گفتم که احیانا میان و اینجا به ما میگم تو داغونی و اعتماد به نفست کمه و این حرفا..والا کامنت شما هیچ کدوم از این شرایط رو نداشت..امیدوارم سوتفاهمی پیش نیومده باشه

  49. trane نوشته:

    سلام به دوستان

    وبلاگ قبلیم فیلter شد .

    ببخشید که خیلی وقته نیومدم اینجا

    برای تنوع و برای خنده یکی تو بلاگفا مثل قبلی ساختم با یه آپ اضافه :

    http://doom-metal.blogfa.com

    و اونی هم که تو بلاگر ساخته بودم هم از این به بعد باهاش کار می کنم :

    http://a-mild-from-of-hate.blogspot.com

    خواهشا دو آدرس جدید رو هم لینک کنید.

  50. خاموش نوشته:

    سلام جناب آرش،
    لطفا ایمیلتان (METAL4EVERBLOG) را چک کنید.
    متشکرم

  51. saman نوشته:

    سلام
    آدرس جدید من
    saman-news.ir هست
    من رو با این آدرس لینک کنید
    ممنون

  52. D.m نوشته:

    pishe manam Bia www.metallicaonline.blogfa.com

  53. Anonymous نوشته:

    سلام کجایین نیستین؟

  54. درشینیک نوشته:

    بلاگ اسپات هم جای امنی نیست. پیشتر ما رو با لینک http://iraniansatanism.blogspot.com لینک نموده بودید. چنانچه ممکن است آدرس جدید ما را لینک کنید:
    http://divparast.wordpress.com

  55. Anonymous نوشته:

    azizam manu ba esme METALLICAONLINE belink badesh bem khabar bede che linket konam
    JusT Music Metal

  56. امید نوشته:

    ناشناس...لینکی ندادی که بخوایم لینکت کنیم
    لینک بلاگت رو هم بذار!!!

  57. Misanthropist نوشته:

    Die with me

  58. trane نوشته:

    سلام
    لینکتون رو اصلاح کردم
    نت مثل قبرستون شده

  59. arianaz نوشته:

    درود
    فیلتر شدنتون رو تبریک میگم
    پاینده باشید مثل همیشه

  60. shohreh نوشته:

    سپسلام
    نمی دونم چرا اینا دست از سرمون بر نمی دارن
    فکر کنم بعدشم دوباره نوبت من می شه!!!
    به هرحال اولش خیلی ناراحت شدم دیدم دوباره flter شدین و خوشحالم که بازم روی اینا کم کردین

  61. اتابک نوشته:

    سلام
    ممکنه وبلاگ من رو هم لينک کنيد/
    http://madmetals.blogfa.com/
    ممنون

  62. Anonymous نوشته:

    slm
    az tarjomeye shoma dar yek forum estefade kardim ba zekre manba
    Nshallah razi bashid
    ba tashakkor

ارسال یک نظر

ترجمه شده برای بلاگر فارسی و توسط مجتبی ستوده | این وبلاگ برای تمامی مرورگرهای موجود بهینه سازی شده است
ایجاد شده با قدرت بلاگر | خوراک مطالب | خوراک نظرات | طراحی شده توسط MB Web Design