معرفی چند ویدئو

۱۳۸۹ فروردین ۱۶, دوشنبه در ۱:۱۰
درود
در این نوشتار می خواهم به معرفی و بررسی مختصر چند ویدئو بپردازم.


ویدئوی at the left hand ov god از behemoth
 


این ویدئو به کارگردانی Dariusz Szermanowicz است . از مشهور ترین کارهای این کارگردان ویدئوی  Ov Fire And The Void  از همین گروه و ویدئوی Twilight Of The Thunder God از Amon Amarth است
ویدئو ابتدا با اشاره ای به داستان آدم و حوا شروع می شود و حوا را در حال فریب آدم به خوردن سیب سرخ نشان می دهد. از نگاه اندیشمندان نشان دادن چهره ی منفی از زن به عنوان عامل هبوط آدم به زمین و رانده شدن از بهشت الهی در این داستان ریشه ای تاریخی دارد . در این ویدئو از آتش استفاده ی فراوانی شده است. سوزاندن صلیب ها هم حاکی از تم ضذ مذهبی آن است. در جایی نیز صحنه ای از انباشت انسان های برهنه روی هم را نشان می دهد در حالی که در خود غوطه ور شده اند و دست هایشان را به نشانه ی عجز بالا آورده اند. گاهی این دست ها آغشته به خون هستند. مجسمه ای از باکره مقدس نیز در حالی که از چشمانش خون می آید دیده می شود. در انتها نرگال - وکالیست و مرد اول گروه - انجیل را به نشانه ی خشم از سیطره ی مسیحیت و نظام سلطه و سرکوب دینی پاره پاره می کند و می سوزاند.   
*****
ویدئوی fear of blank planet از porcupine tree




ویدئو به کارگردانی Lasse Hoile کارگردان دانمارکی است که در کارنامه خود آثار موفقی چون ویدئوی times flies از همین گروه و Porcelain Heart از opeth را دارد. این ویدئو به دو اختلال پیشرفته ی فرارفتارگرایی اشاره دارد که در برخی نوجوانان قرن 21 دیده می شود : اختلال دو قطبی ( یا شیدایی - افسردگی) و اختلال كم توجهی ـ بیش فعالی
در این ویدئو تصاویری از سرگرمی های دنیای مدرن مثل تلویزیون، رایانه و ایکس باکس دیده می شود. این سرگرمی ها از نظر روان شناسان گاهی به تشدید برخی از اختلال های رفتاری در نوجوانان منجر می شود. خشونت، استفاده از دارو های روان گردان، مصرف مواد مخدر، استفاده از اسلحه و تخریب و آتش کشاندن اتومبیل و تلویزیون نیز حاکی از عوارض این اختلالات در جوانان عصر حاضر است.   

 *****
ویدئوی ghost opera از kamelot
 


این ویدئو به کارگردانی Ivan Colic ، کارگردان آثار مشهوری چون Rule The World از همین گروه، Scorpion Flower و Night Eternal از Moonspell است
ویدئو داستان یک خواننده ی اپرا را نشان می دهد. در این ویدئو از عناصر جذاب کننده به خوبی استفاده شده است. استفاده از رقص، سیر غیر خطی زمان، خواندن پر احساس وکالیست و استفاده از ارکستر سمفونی بر زیبایی های بصری ویدئو افزوده است. در این ویدئو مثل دیگر ویدئو های این کارگردان از افکت های کامپیوتری فراوانی استفاده شده است. 
*****
ویدئوی lies that bind از daylight dies



کارگردان این ویدئو Ramon Boutviseth است. در این ویدئو ماجرای عشق خانمان سوز مردی را شاهد هستیم که با بی وفایی زن همراه می شود و مرد را به افسردگی و جنون می کشاند. در کشاکش همین ماجرا آتش عشق زن در مرد ، همه ی وجود او را در خود می سوزاند و زن همچنان با چهره ای فریبا در نگاه مرد لبخند می زند.

38 نظر

  1. yahda نوشته:

    سلام آرش جان
    سال نوت مبارک
    سال 89 سال بسیار خوبی به نظر می رسه.
    امیدوارم چراغ وبلاگت همیشه روشن باشه، به امید هم سلام برسون.
    این پستت خیلی خوب بود، من همیشه از اینکه یکی پیدا بشه و این کلیپ ها رو واسم تفسیر کنه لذت می برم.
    خدایی بعضیاشون و فقط اینکاره هاش می فهممن یعنی چی!

  2. MAT نوشته:

    اون Daylight Dies رو ديدم ... معركس ... عاليه .. والبته موزيك خوبي هم داره

  3. مازیار نوشته:

    سلام رفقا
    دمتون گرم
    خیلی وقته که به ویدئوهای خوب دسترسی ندارم
    دارم دونه دونه دانلود میکنم
    اون بهموت که فوق العاده بود فعلن !
    ممنون

  4. آرش نوشته:

    من هم بین این ویدئو ها، ویدئوی بهموت را بیشتر دوسش دارم... مرسی از حضورت

  5. Arash نوشته:

    سلام آرش جان چند وقت نبودی مسافرت بودی؟
    ممنون که اومدی و وقت گذاشتی مطالبو خوندی.
    این یارو هم که گفتی بد جوری رفتم رو مخش بیچاره نمیدونه چی جواب بده.
    پستت هم خیلی جالب بود رفتم آموزشگاه حتما دانلودشون میکنم.

  6. سميه نوشته:

    سلام
    سال نو مبارك
    مرسي بهم سر زدي
    خوشحالم كردي
    پستتو دوست داشتم
    اولي رو دانلود ميكنم

  7. سعید نوشته:

    سلام آرش جان. اول ممنون که بهم سر زدی و نظر دادی. خوب هرکسی یه عقیده ای داره. هرکسی برای خودش یه علایقی داره که ترجیح میده راجع بهش به کسی چیزی نگه. هم تو داری هم من هم ... . مثلا" من از کارای بندهایی رو دارم که میدونم خیلی ها اسمشم نشنیدن! و با التماس کردن به دست آوردم. واقعا" دوست ندارم چیزی به این بزرگی رو به راحتی دست کسی قرار بدم که با پارمیدای ساسی مانکن هیچ فرقی براش نداره!
    واما راجع به پستت،
    خیلی حال کردم و دارم اولی رو دانلود میکنم

  8. سعید نوشته:

    سلام آرش جان. اول ممنون که بهم سر زدی و نظر دادی. خوب هرکسی یه عقیده ای داره. هرکسی برای خودش یه علایقی داره که ترجیح میده راجع بهش به کسی چیزی نگه. هم تو داری هم من هم ... . مثلا" من کارای بندهایی رو دارم که میدونم خیلی ها اسمشم نشنیدن! و با التماس کردن به دست آوردم. واقعا" دوست ندارم چیزی به این بزرگی رو به راحتی دست کسی قرار بدم که با پارمیدای ساسی مانکن هیچ فرقی براش نداره!
    واما راجع به پستت،
    خیلی حال کردم و دارم اولی رو دانلود میکنم

  9. nevisande نوشته:

    سلام
    ای کاش یه ذره جرات تو وجودت بود و میومدی تو وبلاگ خودم بهم فحش میدادی.
    ولی عیب نداره کاراتون واسه ماها عادی شده.
    با این حال به نظر ما اونایی که بدون مدرک دم از تقلب زدن احمقند.
    الانم دنبال سوراخ موش میگردن.
    راستی ایندفعه اگه خواستی فحش بدی بیا تو وبلاگ خودم .
    http://www.erademelli.blogfa.com

  10. آرش نوشته:

    ببین نویسنده بسیجی این کار ها دیگه کهنه شده... مطمئن باش اگر وبلاگت بلاگفا نبود حتماً جواب اراجیفتو می دادم... بلاگفا که آنتن این رژیم منحوسه و فقط برای جوجه بسیجی هایی مثل شما خوبه... دوست ندارم کارمون دوباره به جای باریک کشیده بشه و تو هم مثل همه ی دوستات آخر سر که چیزی برای گفتن نداری به فحش پدر و مادر رو بیاری. برو خدا روزیتو جای دیگه ای حواله کنه داداش.... انشا الله که همین طور که نون در می یاری از این راه، سرت به سنگ می خوره و خودت می فهمی این ملت با کسی شوخی نداره.... به سلامت

  11. آرش نوشته:

    راستی سلام منو به دوستت محمد علی ابراهیمی هم برسون... واقعاً این رژیم با داشتن او و امثالهم نیازی به دشمن نداره!

  12. سلام
    ممنون از اینکه دعوتم کردی ...
    ولی من از سبک بلک و مشتقات شدیا شدیدا متنفرم ... !
    من هم اگه جای دولت بودم وضع متال رو بد تر از اینی که هست میکردم ... از صدقه سری اینجور گروهها ... (این نظر شخصی منه امیدوارم کسی ناراحت نشه)
    هروقت اپ کردی خبرم کن
    ممنون خبرم کردی ...

  13. آآرش نوشته:

    دوست من نظر شخصی هر کس محترم است اما اینکه نظر شخصی تان را به کل جامعه بسط دهید و توقع داشته باشید همه نظر شما را داشته باشند ( یعنی کاری که دولت می کند و شما تایید می کنید ) کار درستی نیست.

  14. shohreh نوشته:

    سلام
    من چیز زیادی از این ویدئو ها نمی دونم.
    فقط اسم چند تا از این گروها رو شندیم و توشون فقط کارای behemoth رو شنیدم که تو سبک دث متال آهنگ هاشون مورد علاقه ی من نیست

  15. امیررضا نوشته:

    سلام، عالی بودن ویدئو ها و توضیحات... پیشنهاد می کنم ویدیئوی آهنگ The Serpentine Offering از Dimmu Borgir رو ببینید. (شایدم دیدین!)

  16. بابک نوشته:

    سلام آرش جان
    من یه جورایی با ویدیو زیاد موافق نیستم
    مثل بر و بچ سنتی دهه 80
    به نظرم موسیقی رو تحت الشعاع خودش قرار میده
    اما به هر حال ممنون از اینکه زحمت این پست رو کشیدی
    با ایده ویدیوی بهموث بیشتر از همه حال کردم

  17. امیدوارم ایدون باشد. ولی من در تمامی این مدت مطالب موسیقیایی وبلاگ ما را دنبال می کردم. سعی می کنم تا آخرین لحظه وبلاگ نویسیم رو ادامه بدم.
    در مورد اون نظرتون فراموش نکنید که اولین فلسفه ی لاوی این است که چیزی به نام خدا یا شیطان وجود ندارد. این مطلبی که می بینید در واقع یک نوع مضحکه کردن دین و داستان های توش می باشد. همانگونه که برای مثال وقتی مطلب «تحت تعقیب... خدا مرده یا زنده» را در انجیل شیطانی نوشته ی آنتوان لاوی می خوانیم، می بینیم که با لحن مسخره آمیزی خدای ادیان ابراهیمی را مسخره می کند. هنگامی هم که من شروع به نوشتن به مطلب کردم، در حال استراحت فکری بودم که همانطور که کارهای روزانه ام را در دفترچه ام یادداشت می کردم، این جملات از ذهنم بیرون آمد و نوشتمشان.
    به هر حال بابت صحبت های سازنده تون سپاسگزاری می کنم.

  18. Anoosh نوشته:

    درود آرش جان
    نوروزتان پیروز
    ویدئوی اولی خیلی باید جالب باشه
    دانلودش میکنم

  19. آریاناز نوشته:

    درود بر آرش گرامی
    مطلب جالبی بود و لذت بردم
    در ضمن به بعضی ها اصلا نباید جواب داد طبق مصداق ( جواب ابلهان خاموشیست ) هرچی بیشتر به اینا جواب بدی خوشحال تر میشن چون حس میکنن که آدم حساب شدن تنها راه چاره اش اینه که فکر کنی اصلا وجود ندارن چون از هر دردی براشون بدتره
    پاینده باشی منتظر مطالب بعدیت هستم

  20. سپاسگزارم دوست من.
    مسلما satanism می بایست شیطانگرایی ترجمه شود به جای شیطان پرستی. چرا که همانگونه که می دانید در شیطانگرایی، شیطان به عنوان یک خدا قلمداد نمی شود.

  21. trane نوشته:

    سلام آرش
    خیلی کم میای نت،نیستی
    از این چنتا کلیپ behemoth و dylight dies رو دیدم.
    هر دوتاش واقعا معرکه بود.
    مرسی،خوب توضیح دادی
    بیشتر ببینیمت.
    راستی
    با بند
    Qutin
    آپم
    منتظرم

  22. armin نوشته:

    naghd hat kheili khoob bood khosoosan naghdi ke az behemos kardi

    movafagh bashi

  23. مازیار نوشته:

    سلام رفقا ، ممنون که سرزدید
    --
    امید جان ...
    آره قبول دارم که یکم زیاده روی کردم ...
    شاید یکی از بهترین گروه های راک ایرانی باشن ، ولی کاراشون واقعن متفاوته .
    ---
    آرش جان ...
    آره خب ، وصف حالم منه ... old memories ,man

  24. کلیپ ها رو دانلود کردم. اولی فوق العاده بود. امیدوارم روزی برسه که توی ایران هم همین اتفاقات بیفته.

  25. fatehin نوشته:

    salam bloge khoobiye kheyli khoob kar mikonid
    omidvaram movafagh beshi . toonesti ye sar be webloge man bezan ye post baraye metal gozashtam bekhoono nazaret ro begoo . be komaketoon niaze . khoda hafezet
    www.fatehin.parsiblog.com

  26. آرش نوشته:

    با درود
    از شما یک تقاضای برادرانه دارم... دوست من در حوزه هایی که اندک اطلاعاتی در چنته ندارید دخالت نکنید و نقد و بررسی آن ها را به متخصصان امر واگذارید ... متن شما در مورد شیطان پرستی و متال یک متن سراسر دروغ و اشتباهات فاحش است که همه حکایت از بی سوادی شما در زمینه موسیقی متال هست. به نظر می رسد شما مانند سایر دوستانتان چیز هایی از دور شنیده اید و بسیار کودکانه در پیش خود فکر کرده اید هر آن چه که می گویید در نزد مخاطبان فهیم مقبول می افتد!

  27. محسن نوشته:

    سلام ارش عزیزم .
    ببخشید به خدا نمیدونی چی گذشت بهم
    هاردم سوخت و زندگیمو اهنگام همه برای یک مدت فنا شد
    میدونم درک میکنی چقدر سخته . خدار روشکر بیشترش ریکاوری شد ,دل و دماغ هیچی رو نداشتم
    فقط در حد تائید کردن نظرات دوستانو حسرت خوردن بود
    این پستت متفاوت بود ایول
    اما هنوز چیزی دانلود نکردم ازش
    یه چیزایی نوشتم , دوس داشتی یه سر بیا
    رفیق

  28. سیاوش ادی نوشته:

    سلام بر برادر آرش ! !
    آقا مرسی سر زدی ...الته هنوز آلبوم جدیده نیومده احتمالاً اواخر این تابستون میاد...
    این پستت هم عالی بود ... من از ویدئویی که مال پورکیوپاین تری بود خیلی حال کردم ... اون ویدئوش برای porcelain heart اپث هم خیلی عالی بود ...

  29. امید نوشته:

    سلام آرش عزیز
    پست خیلی خوبی بود،کار خیلی خوبی کردی که چند تا موزیک ویدئوی خوب رو معرفی کردی
    Behemoth و porcupine tree رو قبلن دیده بودم ولی اون دوتا رو نه،در اولین فرصت داونلود می کنم ولی الان اینترنت اوضاعش خرابه...حجمم رو به اتمامه و شبها هم نمی تونم بیدار بمونم و باید برم کافی نت
    در ضمن خیلی خوب این ویدئو ها رو تفسیر کرده بودی

  30. آرش نوشته:

    امید جان مرسی از نظرت

  31. MAT نوشته:

    نه بابا امید جان ..
    من تازه 21 سالم هم نشده کامل...اون دوستم متولد 57 هستش و بسیار بسیار به من نزدیکه از خیلی جهات ..اون سوالتون رو هم بی خیال بشید جوابش رو .. شعر هست دیگه به هر حال تضاد داره ...!!
    نظر لطف شماست ..همیشه از قلم من تعریف می دی ..امیدوارم لیاقتش رو داشته باشم...20 سانت؟ ای بابا!

  32. مازیار نوشته:

    چطوری امیدجان ؟؟
    __
    آقا حالا تیمتون 2تا مساوی گرفته تو آسیا مغرور نشو !
    دعا کن از گروه بالا نرید که آبرو ریزی میشه .
    تیم ماهم که به فنا رفته ... خیلی وقته .
    تیمی که بودجشو محمود ا.ن ببنده و کاشانی مدیرش باشه ، بشا... توش !

  33. متینه نوشته:

    مرسی از نظرت ارش جان خیلی وبلاگ خوبی داری موفق باشی

  34. Arash نوشته:

    سلام من آپم

  35. Saghi Irani نوشته:

    درود اميد جان
    از وب مازيار به اينجا اومدم.
    راستش با خوندن كامنتهات دوست داشتم شما رو هم به جمع دوستانم اضافه كنم!
    ویدئوی lies that bind رو ديدم...خيلي بهم فاز داد! ولي متاسفانه بقيه رو ندارم و نديدم...
    زنده باشي دوست من.
    پاينده ايران.

  36. علیرضا نوشته:

    سلام.موضوع ویدئو اولیه خیلی جالب بود.بازم اگه تونستی از این ویدئو ها پیدا کن.موفق باشی./m\

  37. آرش نوشته:

    سپاسگزارم...

  38. مهلا نوشته:

    از این ویدئوهایی که گذاشتی اولی رو دیدم البته این ویدئو خیلی مفهوم داره شما خیلی کوتاه توضیح دادی !!!
    من دوصفحه درباره این ویدئو توضیح و تفسیر خوندم!!!
    واقعا زیباست مفهومش!!!
    بقیش رو هم دانلود میکنم ممنون!!!

ارسال یک نظر

ترجمه شده برای بلاگر فارسی و توسط مجتبی ستوده | این وبلاگ برای تمامی مرورگرهای موجود بهینه سازی شده است
ایجاد شده با قدرت بلاگر | خوراک مطالب | خوراک نظرات | طراحی شده توسط MB Web Design