Wonder What's Next

۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه در ۲:۴۳
سلام...
به عنوان یکی از آخرین یا شاید آخرین پست سال 88 تصمیم گرفتم که بهترین آلبوم های عرضه شده تو طول سال 2009 میلادی رو براتون بذارم
البته این پست رو باید به عنوان آخرین پست سال 2009 میذاشتم ولی چون ما ایرانی هستیم خوب نیست که به تقویم سایر کشور ها به هم عیدی بدیم،و به همین خاطر تصمیم گرفتم که به عنوان عیدی امسال این پست رو تقدیم کنم به همه ی متال هد های ایران زمین
البته معیار من برای انتخاب این آلبوم ها اول از همه کیفیت و محبوبیت گروه ها بین ایرانی ها و بعد علاقه ی شخصی من به گروه یا خود اون آلبوم بوده و ممکنه(و حتمن اینطوره) که آلبومی باشه که از خیلی جهات از این آلبوم ها بهتر بوده باشه ولی بنا به نقض یکی از دلایل بالا ازش صرفنظر کردم

در ضمن قبل از پرداختن به بحث اصلی پست یه پی نوشت هست که پایین می بینین،اگه حوصله خوندن یه دل نوشته رو داشتین بخونین اگه نه برین سر اصل مطلب

پی نوشت :


تا به کی جاده ها را زیر گام های خود پیمود که روزی تو را مرد خطاب کنند؟
تا به کی دریا ها را در نوردید تا روزی فاخته ای سرگردان بر شن های ساحل آرام گیرد؟
تا به کی گلوله های توپ باید به پرواز درآیند که روزی تا همیشه از فرود بر سر آوارگان منع شوند؟

تا به کی کوه ها سدی باشند مقابل دریاییان تا روزی زیر بار امواج خروشان دریا ها خرد شوند؟
تا به کی مردمانی از دیار حصر در حسرت رنگ فردا عمر ببازند،که شاید روزی اجازه ی آزادی به آنها داده شود؟
تا به کی می توان چرخید و هیچ ندید؟

تا به کی به بالا نگریست و آسمان را نادیده گرفت؟
تا به کی گوش ها برای شنیدن فریادهای یک ملت ناتوان باشند؟
تا به کی اجساد خونین بر روی سنگ فرش خیابان جان دهند تا خفته ای به مظلومیت ملتی آگاه شود؟

کیست که بتواند آتش درکف دست نهد و با یاد کوه های پر برف قفقاز خود را سرگرم کند؟
یا تیغ تیز گرسنگی را با یاد سفره های رنگارنگ کند،کند
یا برهنه در برف دی ماه،فرو غلتد و به آفتاب تموس بیاندیشد

نه...هیچ کس...
هیچ کس چنین خطری را به چنان خاطره ای تاب نیاورد
از آنکه خیال خوبی ها درمان بدی ها نیست...بلکه صد چندان بر زشتی آنها میافزاید

نه...هرگز...هرگز هیچ کس چنین خطری را به چنان خاطره ای تاب نیاورد
از آنکه خیال خوبی ها درمان بدی ها نیست...بلکه صد چندان بر زشتی آنها میافزاید

صد چندان...بر زشتی آنها میافزاید...

مثل همیشه تا به آخر این تراک از فرهاد میرسم نا خودآگاه آهی می کشم و همینطور که به قدم زدن در کوچه های خلوت و تاریک ادامه میدم سعی می کنم که دستم رو توی جیب تنگ شلوارم فرو کنم و دکمه ی Previous رو بزنم تا یک بار دیگه محو شنیدن صدای گوش نواز فرهاد بشم و بی توجه به گذر زمان برای بار چندم از کنار خانه ها و منظره های تکراری که همین چند دقیقه پیش از کنارشان عبور کرده بودم بگذرم...چند بار هم چهره های آشنا و نا آشنای زیادی رو می بینم و فقط می بینم لبهاشون در حال جنبیدنه،ولی نمی تونم بشنوم چی میگن،چون هدفون توی گوشم اجازه ی شنیدن چیز دیگه ای رو به من نمیده...ولی حس می کنم که همه دارن میگن "ااا...این مگه الان از اینجا رد نشد...دیوونه شده ها...آخی....." و من با خودم میگم که که "خب خر!!!...چرا همش این مسیر رو میری و میای...دور بعد از یه کوچه دیگه برو..." ولی بیشتر مواقع بازم بی اختیار از همون مسیر میرم

بعضی وقتها که گوشم از شنیدن صدای درامز و الکتریک خسته میشه میرم سراغ فرهاد...یا فریدون و دو سه نفر دیگه(ایرانی و خارجی) ولی فرهاد چیز دیگه ایه...خیلی وقتها باعث میشه که به کل متال و راک رو فراموش کنم و وقتی به خودم میام ببینم کل کارهاش رو چند دور کامل گوش کردم و گوشیم داره داد میزنه "...LOW BATTERY...LOW BATTERY"

واااای...

وقتی که بچه بودم...پرواز یک بادبادک می بردت از بام های سحرخیزی پلک تا نارجزاران خورشید
وقتی که بچه بودم...خوبی زنی بود که بوی سیگار میداد و اشک های درشتش از پشت عینک با "قرآن" می آمیخت

آه...آن روزهای رنگین...
آه...آن روز های کوتاه...

وقتی که بچه بودم...آب و زمین و هوا بیشتر بود و جیرجیرک شب ها در خاموشی ماه آواز می خواند
وقتی که بچه بودم...در هر هزاران و یک شب یک قصه بس بود...تا خواب و بیداری خوابناکت سرشار باشد

آه...آن روز های رنگین...
آه...آن روز های کوتاه...
آه...آن روز های رنگین...
آه...آن فاصله های کوتاه...

آن روز ها آدم بزرگ ها و زاغ های فراغ اینسان فراوان نبودند...
وقتی که بچه بودم مردم نبودند...
آن روز ها وقتی که من بچه بودم،غم بود.........اما...

آن روز ها آدم بزرگ ها و زاغ های فراغ اینسان فراوان نبودند...
وقتی که من بچه بودم مردم نبودند...
آن روز ها وقتی که من بچه بودم،غم بود.........اما...کم بود...


هوا تاریک تر شده...دیگه تقریبن کسی جز من تو کوچه ها نمونده،هرکس دیگه هم مونده دیگه تو راه خونه اس،و من خیلی بی تفاوت از کنار اون هم میگذرم...منم باید برم خونه،ولی خیلی وقتها حوصله هیج چیزی رو ندارم،دوست دارم تو تاریکی قدم بزنم و فکر کنم
چه تراک زیبایی بود...واقعن یادش بخیر،چه دنیایی داشتیم...همه چیز با الان فرق داشت،آدما،کوچه،خیابون و حتی کلمات...همه یه معنی متفاوت داشتن
"قرآن".........یادش بخیر...عاشورا تاشورا(غلط املایی نیستا...خواستم نوستالژیک تر بشه،با همون لفظ بچگی نوشتمش)
درسته الان به قول بعضی از دوستان و اعضای خانواده یه بی خدای لاییک بی دین و ایمان کافر شیطان پرست بیش نیستم،ولی واقعن وقتی بهش فکر می کنم دلم برای اون روزا و اون حس و حال تنگ میشه،دلم برای اون قرآنی تنگ میشه که وقتی می خواستی از سر تاقچه برش داری 27 دور وضو میگرفتی و با یاد امام و شهدا خیلی با احتیاط میرفتی طرفش که یه وقت بهش بی احترامی نشه...
دلم برای اون روزایی تنگ میشه که همه ی هم و غم زندگیم یه توپ بود که اگه یه وقت پاره میشد تمام رویا ها و آرزوهام هم باهاش پاره میشد

آه...آن روز های رنگین...آه...آن فاصله های کوتاه...

دیگه پاهام خسته شدن...کم کم منم باید برم خونه،راهم رو کج می کنم تا به خونه برگردم که یکدفعه صدای آشنای دیگه ای از هدفون به گوشم میرسه...

یه ملودی زیبا و آشنا...هنوز فرهاد شروع به خوندن نکرده،ولی من دارم با خودم زمزمه می کنم

مرغ سحر...ناله سر کن
داغ مرا تازه تر کن
ز آه شرر بار،این قفس را
بر شکن و زیر و زبر کن
بلبل پر بسته ز کنج قفس درا
نغمه ی آزادی نوع بشر سرا
وز نفسی عرصه این خاک توده را
پر شرر کن

یه زخم کهنه دوباره باز میشه و یه دغدغه و فکر دیگه به افکارم اضافه میکنه
چند وقتی بود که از فکر و خیال های بعد انتخابات بیرون اومده بودم...ولی با شنیدن این آهنگ باز هم یاد ظلم و ستمی افتادم که 31 ساله به ما روا داشتن...یاد صد ها شهید و هزاران اسیری افتادم که به دست این ظالمین دیو صفت از پیش ما رفتن...یاد روزهایی افتادم که به امید تغییری هر چند ناچیز از همه چیز میگذشتیم و تو خیابون ها علیه این دیکتاتوری دینی فریاد می کردیم

ظلم ظالم...جور صیاد
آشیانم،داده بر باد
ای خدا،ای فلک،ای طبیعت...
شام تاریک ما را سحر کن!
نوبهار است،گل به بار است
ابر چشمم،ژاله بار است
این قفس،چون دلم،تنگ و تار است
شعله فکن در قفس ای آه آتشین
دست طبیعت گل عمر مرا مچین
جانب عاشق نگه ای تازه گل،از این
بیشتر کن...بیشتر کن...بیشتر کن!
مرغ بیدل،شرح هجران...
مختصر،مختصر کن...

----------------------------------------------------------------

albums released on january 2009

sepultura . a-lex

kreator . Hordes of Chaos

napalm death . Time Waits for No Slave

grave digger . Ballads of a Hangman


albums released on february 2009


lamb of god . wrath

arch enemy . Manifesto of Arch Enemy (compilation album)

isole . Silent Ruins


albums released on march 2009

my dying bride . for lies i sire


albums released on april 2009


eluveitie . Evocation I - The Arcane Dominion

lacuna coil . shallow life


albums released on may 2009

-


albums released on june 2009

artillery . When Death Comes

riverside . Anno Domini High Definition

Graveworm . diabolical figures

dream theater . Black Clouds & Silver Linings

Anaal Nathrakh . In the Constellation of the Black Widow


albums released on july 2009

novembers doom . Into Night's Requiem Infernal

manowar . Thunder in the Sky (EP)

August Burns Red . constellation

ahab . divinity of the oceans

divine heresy . Bringer Of Plagues


albums released on august 2009


Ghost Brigade . isolation songs

behemoth . evangelion

chevelle . sci-fi crimes


albums released on september 2009


Ensiferum . from afar

megadeath . endgame

children of bodom . skeletons in the closet (compilation album)

paradise lost . Faith Divides Us - Death Unites Us

immortal . all shall fall

arch enemy . the roots of all evil


albums released on october 2009

Scar Symmetry . dark matter dimension

kiss . sonic boom

W.A.S.P. . babylon

epica . design your universe

Rammstein . Liebe ist für alle da

katatonia . night is the new day

gorgoroth . Quantos Possunt ad Satanitatem Trahunt

hypocrisy . A Taste of Extreme Divinity

My Dying Bride . bring me victory (EP)

nile . Those Whom the Gods Detest


albums released on novomber 2009

slayer . world painted blood


albums released on december 2009

mudvayne . mudvayne

19 نظر

  1. امیررضا نوشته:

    Burzum یادتون رفتا!

  2. بابک نوشته:

    سلام امید جان
    فرهاد رو خیلی دوست دارم
    شاید نه به اندازه تو
    ولی در کل خیلی برام ارزشمنده
    امید عزیز
    انسان همواره در حال تغییره
    مهم نیست که امروز از تفکرات گذشته ات به خنده بیفتی
    مهم اینه که سعی کنی امروز طوری زندگی کنی که فردا بهش نخندی
    و اگر آهنگی هست که تو رو یاد چیزایی میندازه که نباید فراموش کنی سعی کن همیشه و در هر حال اون آهنگ رو با خودت زمزمه کنی
    موفق باشی

  3. امید نوشته:

    امیررضا جان آلبوم بارزام جز سال 2010 هستش نه 9
    همونطور که تو خود پست هم گفتم فقط آلبوم های 09 رو برای داونلود گذاشتم،آلبوم های 10 میمونه برای سال دیگه...البته اگه عمری باشه که در خدمت شما دوستان عزیز باشیم
    ---
    بابک جان ممنون از نظرت
    با نظرت موافقم،به قول آناتما...هنوز زندگی بدون حسرت و پشیمانی را یاد نگرفته ام...و باید یه روز یاد گرفت که بدون پشیمانی زندگی کرد
    ولی منظور کلی من زیاد ربطی به پشیمانی از گذشته و اینکه امروز دارم به گذشته می خندم نداشت
    در کل یه چیز کلی بود،که تنها حسرتی که توش نهفته بود حسرت زندگی ساده ولی رنگین کودکی بود...
    فارق ز کفر و دین،فارق از نگرانی فردا و فردا ها،فارغ از هر فکر و خیال

    آن روزها غم بود...اما کم بود

    تنها هم و غم ما اون نفسی بود که اون لحظه به سینه هامون دمیده بودیم و بس

    ولی در کل تمام این مطلب یه دلنوشته ی ساده بود که شاید هیچ منظور و مقصودی رو نداشت جز یه درد دل ساده و لحظه ای

    بازم از نظرت ممنونم

  4. امید نوشته:

    Mohammad Ghobakhloo
    اون کارها رو میتونی توی آلبوم ANTICHRIST SUPERSTAR و SMELLS LIKE CHILDREN پیدا کنی

  5. احمد بهادر نوشته:

    پیشنهادهای من از لیست بالا برای دانلود:
    manowar . Thunder in the Sky (EP)
    behemoth . evangelion
    megadeath . endgame
    immortal . all shall fall
    kiss . sonic boom
    slayer . world painted blood
    mudvayne . mudvayne

  6. shohreh نوشته:

    سلام
    البوم های خوبی رو گفتی.باهات موافقم.
    از نظر من اینا بهترین آلبوم هان به ترتیب
    immortal
    kreator
    god dethroned
    nile
    my dying bride
    katatonia
    theatre of tragedy
    epica
    insomnium
    megadeth
    luna mortis

  7. امیررضا نوشته:

    ا! راست میگید ببخشید! خیلی ممنون بخاطر این پست...

  8. منصوره نوشته:

    چهارشنبه سوری امسال محتوای ضد دیکتاتوری دارد. می‌دانيم که هيچ چيز بيش از شادی و شادمانی، روضه خوانان مرگ پرست را مشوش نمی‌کند!
    مرگ‌سالاران در برخورد با اين گردهمائی پراکنده در ابعاد ميهن، به کلی عاجز خواهند بود. تمام ايران را با صدها هزار کوی و برزن که تجلی‌گاه مخالفان در شب چهارشنبه‌سوری خواهد بود را نمی‌توان اشغال نظامی کرد! طرفداران مرگ‌باوران حاکم، تنها ايرانيانی هستند که از هر جشنی بی‌زارند چه رسد به چهارشنبه‌سوری، نماد شادمانی
    دست در دست، چهارشنبه سوری امسال را به عنوان شبی به روشنی روز در تاريخ مبارزات دموکراسی طلبی وطنمان ثبت می کنیم..... مرگ پرستان حاکم بر ايران از هرچه بوی ايرانی بودن بدهد بيزارند چرا که می‌دانند مرگشان در اتحاد همه ايرانيان با هم است

  9. lost نوشته:

    به شخصه این شیوه ی سخن گفتن شما رو نمیپسندم
    بار بعدی یا اصلأ نظر نگذارید یا..........
    با احترام

  10. Mohammad Ghobakhloo نوشته:

    سلام بچه ها
    سال نوتون پيشاپيش مبارك
    من هم البوم Rammstein رو پيشنهاد ميكنم
    كار جالبي شده
    فعلا ....

  11. Mohammad Ghobakhloo نوشته:

    اها
    مرسي
    فقط يه مطلبي
    بهترين سايت واسه اپلود فري فايل چيه به نظرت؟

  12. ببینم تو بودی که تو وبلاگ مازیار بر احادیث دست رد زدی و به دل خود ان ها را تفسیر کردی ؟؟؟؟؟

  13. امید نوشته:

    محمد قباخلو...سلام
    ممنون از نظرت
    به نظر من بهترین سرور برای آپلود فری مدیافایر هستش
    www.mediafire.com
    از همه نظر نسبت به بقیه ی سرورهای شیرنیگ بهتره

  14. امید نوشته:

    جناب محمد علی ابراهیمی
    1-سلامت کو؟
    2-آره...من بودم
    3-از پشت مانیتور چطور دست به احادیث بزنم آخه؟!من فقط به کیبوردم دست زدم
    4-با دل هم اون کار رو انجام ندادم،با عقل بود و چیزی رو نوشتم که تو قرن 21 ام میشه از اون جملات برداشت کرد
    5-So Fucking WHAT

  15. من که هستم؟!
    به الطاف جمهوری اسلامی از ایران خارج شدم.
    http://rahrovaneraheakbar-m7.blogspot.com/2010/03/blog-post_14.html

  16. محسن نوشته:

    سلام دوستای گلم ببخشید که دیر خدمت رسیدم
    میگم این اخر سالی حسابی ترکوندین دیگه ,
    خیلی براش زحمت کشیدی و منم هنوز نخوندمش کامل
    پس به پاس زحمتات اجازه بده دوباره و از روی فرصت
    برات نظر بذارم
    موفق باشید

  17. shohreh نوشته:

    سلام ممنون که اومدی و وقت گذاشتی
    دقیقا حرف منم هیمنه.معیار من واسه انتخاب موسیقی نه سبک یه گروهه,نه تجاری بودنشه,نه غمگین و یا شاد بودنشه و نه زیرزمینی بودن و یا قیافه ی اون گروهه.تنها معیار من کیفیت کارهای یه گروهه و از اون مهم تر اینه که من از اون موسیقی لذت ببرم نه که مثلا به زور بشینم سبک دوم رو گوش بدم برای اینکه بگم آره منم دوم بازم و از این حرفا
    چون این روزا تو ایران دپرس بودن و دوم باز بودن مد شده.
    من حتی بر عکس شما با موسیقی رپ هم مشکلی ندارم.من اصلا به محتوا موسیقشون کاری ندارم ولی همین ساسی مانکن که هم از خودش و هم از قماشی که توی این فرهنگ قرار دارن حالم به هم می خوره اما در اجرا و بیان کاراش آدم موفقی بوده.اینو که نمی شه انکار کرد.اصلا هنر یعنی همین.یعنی موزیسین بتونه حرفشو درست بزنه.
    این که می گی انحراف در این دو سبک زیاد تره هم باهات موافقم.انحراف در موسیقی متال یعنی دور شدن از موسیقی متال واقعی یعنی به موسیقی پاپ شبیه تر باشه تا متال دیگه چه برسه به اشعارشون.

  18. دونقطه نوشته:

    لبخند کمرنگی که
    باید پررنگی موذیانه خندیدنی را
    وقتی که جواب معمای کهنه ای
    ناگهان پیدا می شود
    می داشت

  19. trane نوشته:

    سلام به امید و آرش
    ببخشید که انقدر دیر دارم جواب می دم،یک مدتی نیو مده بودم و کامنتاتون رو خوندم ببخشید که اینقدر دیر دارم جواب می دم.

    برای آرش :
    خوشحالم که از پست بارزام خوشت اومد،حالا گوش کردی یا نه ؟

    برای امید:
    ازت ممنونم،مرسی از تبریک !
    نمی دونم که می گی از بلک زیاد خوشت نمیاد شاید از این آلبوم بارزام هم خوشت نیومده باشه،البته فکر کنم تا الان گوش کردیش،من که تو این چند وقت باهاش زندگی کردم.

    به هر حال بازم معذرت بابت این دیرکرد

ارسال یک نظر

ترجمه شده برای بلاگر فارسی و توسط مجتبی ستوده | این وبلاگ برای تمامی مرورگرهای موجود بهینه سازی شده است
ایجاد شده با قدرت بلاگر | خوراک مطالب | خوراک نظرات | طراحی شده توسط MB Web Design