Klimt 1918

۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه در ۱:۲۰
Klimt 1918 یک گروه اتمسفریک راک (atmospheric rock) ایتالیایی است. نام این گروه به یک نقاش استرالیایی و بنیانگذار مدرسه ی نقاشی Vienna Sezession برمی گردد که در سال 1918 وفات یافت. همچنین در چنین سالی بود که جنگ جهانی اول و در پی آن عصر طلایی اروپا که از اواخر قرن نوزدهم شروع شد و تا جنگ جهانی اول طول کشید پایان یافت؛ از این رو سال 1918 یک سال مهم در تاریخ دنیاست. Marco Soellner وکالیست و گیتاریست گروه، مختصات موسیقایی کلیمت 1918 را برگرفته از ویژگی های de-contextualization (زمینه زدایی)، Secession  (سبک انشعاب) و post-modernism (پست مدرنیسم) در آثار هنری Gustav Klimt می داند.
اعضای گروه عبارتند از:

·        Marco Soellner – vocals, guitar
·        Francesco Conte – guitar
·        Paolo Soellner – drums
·        Davide Pesola – bass

موسیقی آن ها آمیزه ای است از سبک های مختلف. آن ها گوتیک متال را با آلترناتیو راک، پراگرسیو راک، پست راک و اتمسفریک راک ترکیب کرده و معجونی بی نظیر تولید کرده اند. 

آن ها تاکنون سه آلبوم رسمی و یک EP منتشر کرده اند:

  • Undressed Momento
  • Dopoguerra
  • Just In Case We'll Never Meet Again
  • Ghost Of A Tape Listener [EP]

آلبوم Dopoguerra که در سال 2005 منتشر شد یکی از بهترین آثار گروه است. نام این آلبوم به معنی postwar period یا دوران پس از جنگ است. آلبوم با صدای گوینده ی رادیو که خبر پایان جنگ جهانی را می دهد شروع می شود و در تک تک آهنگ ها، شنونده را با ملودی های جادویی خود، افسون می کند. موسیقی این آلبوم گیرا، پراحساس و نرم است و وکال بسیار قدرتمند و تاثیرگذار است؛ گاهی نیز در برخی آهنگ ها از دابل باس استفاده شده است.
موسیقی کلیمت 1918 با بهره گیری از عناصر غیر متالی ِ خارجی در جذب مخاطبان متال و غیر متال بسیار موفق ظاهر شده است. از این رو شندین این آلبوم برای هر شنونده ای خالی از لطف نیست؛ به دیگر سخن، اگر طرفدار گروه های بزرگی چون Anathema ، Katatonia، U2 و Paradise Lost هستید و موسیقی احساسی و تلفیقی را دوست دارید هرگز دانلود این آلبوم را از دست ندهید!


They Were Wed By the Sea

You ear it from blue sea
It's a cry of joy
You don't care what waves have to tell
They could drive you away
You want to smile with them
You got nothing to lose
You feel, so, alive
Cold water on your feet
Just washing out mistakes
In times, of need
Come, please, dance me to the end of trouble's coil
Wet my lips with shining sand and wishful speech.
Catch me, catch me if you can, along the shore
On the water front-we are-wed by the sea
You try to smile with care
I got something to lose
We feel, so, alive
If sky comes crashing down
You hold me up so high
It's time, of need
But 'it's time to share the truth
Nothing here
Will be the same
Love will wash this all away
We'll be strong (enough) to survive.

این را از دریای آبی می شنوی
این خروش شادمانی است
تو به آن چه که امواج باید فاش کنند اعتنایی نداری
آن ها می توانند تو را با خود ببرند
می خواهی با آن ها لبخند بزنی
چیزی برای از دست دادن نداری
احساس می کنی، پس، زنده ای
آب سرد روی پاهایت
تنها خطاهایت را می شوید
در دوران ِ نیاز
بیا، خواهش می کنم، مرا تا پایان این کلاف رنج ها به رقص در آور
لبان مرا با ماسه های درخشان و سخنان پراشتیاقت تر کن
دریاب مرا، دریاب مرا اگر می توانی، در امتداد ساحل
روی آب روبه رو، کنار دریا ازدواج کردیم
تو سعی می کنی با دلواپسی بخندی
من چیزی دارم که از دستش بدهم
ما احساس می کنیم، پس، زنده ایم
اگر آسمان هم به زمین بیاید
تو مرا سر پا نگه می داری
اکنون زمان نیاز است
اما هنگام در میان گذاشتن حقیقت است
این جا هیچ چیز
بر همان منوال نخواهد بود
عشق همه را یکسره فرو می شوید
ما آن قدر توانا هستیم که جان سالم به در ببریم


*****
La Tregua

And I try, and I try, and I try
To forget dead friends
Just a goodbye
Should I stay, should I pay
Can't go back
I know life goes on, it's too late
I'm holding on, the smell of need
I'm carring on, down on my knees, yes I try
To come with you
The long lost friend, endtime
They sleep in mud
Who's got the right to survive?
I'm holding on...

و می کوشم، و می کوشم، و می کوشم
تا دوستان از دنیا رفته ام را فراموش کنم
تنها یک بدرود
آیا باید بمانم؟، آیا باید بهایش را بپردازم؟
نمی توانم به عقب برگردم
من می دانم که زندگی ادامه دارد، اکنون بسیار دیر شده
مقاومت می کنم ...
شمیم نیاز همراه من است، در حالی که به زانو افتاده ام، آری تلاشم را می کنم
که همراهت بیایم
دوستانی که دیری است از دست داده ام ، سرانجام
در گِل آرمیده اند
چه کسی حق دارد که زنده بماند؟
من مقاومت می کنم...



36 نظر

  1. انوش نوشته:

    درود آرش جان
    با این گروه آشنا نبودم
    باید دل کنم تا به آهنگاش گوش بدم
    فقط یه سوال برام پیش اومد اونم اینکه
    چرا یک گروه ایتالیا یی از اشعار انگلیسی استفاده میکنه من دوست دارم که این سبک رو در زبان های مختلف تجربه کنم آلمانیها مثل اینکه تو این کار موفق ترند
    اگه همین قدرت هنری و ابتکار و اشعار قوی به زبان ایتالیایی بود خیلی دوست داشتنی میشد

  2. noah نوشته:

    پست خیلی خوبی بود. حتما این گروهو گوش میدم . آپ کردی بگو

    حالا من نمیدونم شما کدوم به کد.مین ولی جفتتون بچه های باحالی هستین .

  3. بابک نوشته:

    سلام
    وبلاگت برای من تماما سیاه باز میشه
    فقط عکسهاش معلومه

  4. سامان نوشته:

    برای من هم تماما سیاه آرش جان هیچی دیده نمیشه
    باید های لایت کنم تا خونده شه!!

  5. yuxexes نوشته:

    آرش جان کارت درسته

    به کمی حرکت نیاز داشتم ..
    ممنون بابت این دو تا اثر زیبا ...جو جالبی داشت

  6. امیررضا نوشته:

    عالی بود! Atmospheric Rock همون سبک Anathema است دیگه! نه؟ این دو تا آهنگشونم برام جدید و جالب بود
    کلا گوش دادن به این آهنگ ها mood خاصی می خواد که الآن توش نیستم ولی بعدن احتمالا ازشون لذت می برم...
    ممنون که به وبلاگم سر زدی!

  7. آرش نوشته:

    درود بر همگی

    دوستان من الان بلاگو با سه تا مرورگر باز کردم مشکی نداشت... نمی دونم مشکل از کجاست که یک دفعه اینجوری می ریزه به هم...

    از نظرات همه ی دوستان هم ممنونم...

  8. محسن نوشته:

    سلام داداش آرش گلم .
    صبح امروز این مطلب رو دیدم , ولی اینقدر خسته بودم
    نتونسم نظر بدم . معلومه سحر خیزی
    وبلاگت عوض شده , یه جورایی پیشنهاد می کنم فونت رو کامل
    زرد کمرنگ کنی خوب میشه .
    برا بند هم راسش چیز زیادی ازش نمیدونم , یعنی سبکش باعث این شده , راسی برام جالبه چطور با ghost ارتباط برقرار نکردی.
    اینگاری من و تو فقط تو sat , ana با هم تفاهم داریم .
    به محض این که کارای اینارو دانلود کردم میام و باز نظر میدم. مرسی که خبرم کردی

  9. سامان نوشته:

    سلام
    آرش جان من بازم نتونستم بخونم ):
    با within temptation آپم!!

  10. دونقطه نوشته:

    ترجمه ها بسیار ادبی تر از خود متن ترانه ها بود.

    و اینکه کار بلاگتان را ادامه بدهید ، واقعا خوب است

  11. یهــــــدا نوشته:

    سلام
    چطورید؟؟
    چرا خبری ازتون نیست!
    بنده این همه درخواست دادم که آقا نظراتتون رو پیوست کنید، اصلن انگار نه انگار!! اصلن انتظار نداشتم.
    حالا نمی دونم چی شده که این حرکت و انجام دادید.
    به هرحال...
    آقا این پست شما اصلن باز نشد!! کلن صفحه شبه!
    یه امداد غیبی برسون.
    خواستار ظهور هرچه سریعتر مهدی!

  12. shohreh نوشته:

    سلام
    یه مدت به دلیل مشکلاتی که برام پیش اومده بود نبودم.
    این گروهو نمی شناختم تو توضیحاتت گفتی اگه از موسیقی احساسی خوشمون میاد گوش بدیم ولی من موسیقی احساسی رو دوست ندارم.از موسیقی دپرسیو هم خوشم نمیاد.چون اصلا نمی خوام افسردگی رو به خودم تلقین کنم

  13. آریاناز نوشته:

    درود بر شما
    اولین باره میام وبتون و به نظرم خیلی عالیه فقط چشمام در اومد تا خوندمش اگه سرتون گرفت یه فکری به حال ما بدبخت بیچاره ها بکنید نوشته هات خیلی کمرنگه عزیز
    پیروز و سربلند باشی

  14. آرش نوشته:

    دوستان ممنون از نظرات قشنگتون

    والا قالب که خراب باشه دیگه چی کار می شه کرد؟ فکر کنم باید عوضش کنیم...

  15. بابک نوشته:

    سلام آرش عزیز
    تازه حالا پستت رو خوندم
    البته اون موقع هم با هایلایت کردن میشد خوندش اما اونجوری خوشم نمیومد، میخواستم در فراغ بال کامل و با نهایت کیفیت بخونم ببینم چی نوشتی.
    این گروه رو نمیشناختم. دانلود میکنم بعد در مورد سبکش نظر میدم.
    در مورد اشعار با انوش موافقم. به نظرم در اشعار هر گروه اولویت باید با زبان مادری باشه. البته کار کردن به زبان بین المللی هم خوبه ولی زبان مادری گروه باید به انگلیسی غلبه داشته باشه.

  16. yahda نوشته:

    این قالب قشنگتره!
    مرسی که به خواننده هات احترام گذاشتی!!! (پیرو همون قسمت نظرات که قبلن بهتون گفته بودم)
    همیشه حق با مشتریه!

  17. Anonymous نوشته:

    سلام
    وبلاگه خوشملی داری لینکیدمت توهم بااسمه" اطلاعاتی کلی راجع به شیطان پرستی و انجیل شیطانی" بلینکم
    www.satan13.blogfa.com

  18. امیررضا نوشته:

    ممنون از حضورت...! قالبتون عالیه... فقط اون بالاش یه کم جینگول پینگوله، بکنینش یه عکس باحال متالی چیزی!

  19. سميه نوشته:

    سلام
    نگوووووووو من بي وفا نيستم
    به جون خودم اومدم اما وبتون باز نميشد واسم
    مرسي بهم سر زدي خيلي خوشحالم كردي

  20. arianaz نوشته:

    درود بر شما
    آهان این شد
    الان وبتون خیلی عالی شده
    و ممنون از اینکه سر زدین
    در مورد نظرات هم چشم اگه یه سر دیگه بزنید می بینید کد رو حذف کردم
    راستی با اجازه لینکتون کردم
    پاینده باشید

  21. armin نوشته:

    khosh hal misham ye sar be man bezanid

  22. mohamad نوشته:

    salam
    mamnun ke oomadi
    are arash jun , albumi ke dust dari ro mituni darkhast bedi
    albate age dashte basham
    felan bye

  23. آرش نوشته:

    مرسی محمد جان

  24. yahda نوشته:

    توصیه می کنم این وبلاگ را مطالعه کنید.
    http://andisheh1973.blogspot.com/
    راستی من دوباره فیتلر شدم!!!

  25. Siavash eddie نوشته:

    سلام
    این یکی قالبه خیلی بهتره .... اون یکی سیاد بود کلاً !
    آقا بذار این ای دی اس ال ما ردیف بشه (که یکی دو روز دیگه این اتفاق میفته) میام هر چی تو وبلاگت معرفی کردیو یه جا میدانلودم :D

  26. آرش نوشته:

    دمت گرم سیا جان

  27. سامان نوشته:

    سلام
    اتمسفریک راک نشنیده بودم!!
    قالب جدیدتون هم خیلی قشنگ و واضحه.
    تبریک میگم

  28. yahda نوشته:

    مرا در آغوش بگیر!

  29. noah نوشته:

    آپم .

  30. ديويد نوشته:

    درود بر شما دوست عزيز؛
    ترجمه ي صفحات 1 تا 5 كتاب "انجيل شيطاني" نوشته ي "آنتوان لاوي" كاهن اعظم "كليساي شيطان" و موسس "شيطان گرايي (شيطان پرستي) لاويي" را در وبلاگم انتشار دادم.
    خوشحال مي شم اگه ديدگاهت رو بگي دوست من.
    بدرود

  31. آرش نوشته:

    سپاس از حضورت

  32. kate نوشته:

    salam dosti jonam
    khofi?
    mer30 ke omadi ............
    baba in moalema dg mokhe maro tilit kardan ....nemidonam in aro az koja peyda mikonan midan b khorde ma

  33. ديويد نوشته:

    سپاسگزارم دوست من؛ شما را نيز لينك نموديم. اميدوارم از مطالب وبلاگ من لذت ببريد. در مورد اينكه از بلاگفا بروم خيلي فكر كردم. مدت طولاني سيستم بلاگ اسپات را تست نمودم كه خب يه مقدار احساس كردم كه برخي از امكانات رو نداره. بايد سيستم هاي پرشن بلاگ و ميهن بلاگ رو هم از نظر سانسور تست كنم.
    به هر حال سپاسگزارم.

  34. آرش نوشته:

    درود بر تو دیوید عزیز

    عجب حکایتی!!! من که به شما گفتم از بلاگفا سریعا بروید... الان که دیدم بلاگتان مسدود شده است بیشتر از این سرویس دهنده ی منفور بدم آمد... امیدوارم دیگر دلتان نخواهد دست به تست کردن این جور سرویس دهنده ها بزنید!! سرور های ایرانی همگی آنتن های این رژیم منحوس هستند... در مورد بلاگر هم فکر می کنم اشتباه می کنید... ما خودمان در بلاگفا بودیم اما امکانات بلاگر خیلی بیشتر و بهتر از بلاگفا بود... مطمئن باشید بهتر از بلاگر انتخاب دیگری ندارید... بدرود

  35. امیررضا نوشته:

    البته وردپرس هم که خیلی عالیه ولی اونم زدن ترکوندن نامردا!

  36. احمد بهادر نوشته:

    مرسی
    قشنگه

ارسال یک نظر

ترجمه شده برای بلاگر فارسی و توسط مجتبی ستوده | این وبلاگ برای تمامی مرورگرهای موجود بهینه سازی شده است
ایجاد شده با قدرت بلاگر | خوراک مطالب | خوراک نظرات | طراحی شده توسط MB Web Design