کبک بودیم...کلاغ شدیم...

۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه در ۰:۲۰
دیگه وقتی نمونده...
دیگه جایی برامون باقی نمونده
این چه حسیه که هر روز رویاهات رو باهاش میسازی ولی همیشه خودش اونا رو ازت میگیره

There's no time for us
There's no place for us
What is this thing that builds our dreams yet slips away
From us

کیه که بخواد تا ابد زندگی کنه؟!
کی می خواد تا ابد زندگی کنه؟!
کی...؟

Who wants to live forever
Who wants to live forever....?

شانسی دیگه برامون باقی نمونده
همه چیز از قبل برای ما نوشته شده
تو این دنیا فقط یه لحظه ی شیرین و دوست داشتنی هست...که فعلن مونده که بهش برسیم

There's no chance for us
Its all decided for us
This world has only one sweet moment set aside for us


کیه که بخواد تا ابد زندگی کنه؟!
کی می خواد تا ابد زندگی کنه؟!
کی جرات داره که تا ابد عاشق باشه...وقتی که عشق هم خودش یه روز میمیره

Who wants to live forever
Who wants to live forever?
Who dares to love forever?
When love must die

ولی...ولی با لب هات اشکهام رو نوازش کن
با دستهات دنیام رو لمس کن
و اینطوره که ما ابدیت رو به دست میاریم
و اینطوره که ما تا ابد عاشق می مونیم
ابدیت همین امروز ماست

But touch my tears with your lips
Touch my world with your fingertips
And we can have forever
And we can love forever
Forever is our today

کیه که بخواد تا ابد زندگی کنه؟!
کی می خواد تا ابد زندگی کنه؟!
ابدیت همین امروز ماست

اصلن کی می تونه تا ابد صبر کنه؟!
امروز رو دریاب...

Who wants to live forever
Who wants to live forever?
Forever is our today

Who waits forever anyway?


مدتیه که به شدت گرفتارم،از اون بدتر به شدت بی حال و حوصله...
به قول اوزی آزبورن i'm sick & tired of being sick & tired
بگذریم...
با وضعی هم که فیلترنت تو این چند وقته پیدا کرده کار زیادی نمیشه انجام داد...اول قصد داشتم که یه گروه خوب و تقریبن ناشناخته ی متال رو معرفی کنم ولی از اونجا که نیاز بود چند تا از کاراش رو آپلود کنم و سیستم من هم با سرعت بالای فیلترنت کشور سازگار نیست و وقتی هم که با سرعت سرسام آور این شبکه مواجه میشه به بن بست میرسه و نیم ساعت طول میکشه ریست بشه...برای همین این کار رو به بعد موکول کردم و رفتم سراغ ترجمه ی یکی از شاهکارهای موسیقی راک دنیا

شعری که بالاتر خوندین ترجمه یکی از بهترین و زیباترین کارهای Queen بود
من خودم به شخصه عاشق این تراک هستم...واقعن زیبا و پرمعنیه...شاید بعضی ها با نگاه به چند خط آخر این شعر فکر کنن یه شعر عاشقانه اس ولی اینطور نیست،البته میتونه باشه...ولی این شعر خیلی خیلی غنی تر و پر معنی تر از این حرفاس
در کل فکر نکنم نیازی به توضیح بیشتر باشه چون شعر خودش به قدری زیبا و رساست که همه به خوبی مفهوم زیبایی رو که داره رو درک می کنن

... download Queen - who wants to live forever

در آخر هم یه شعر زیبا از یغما گلرویی شاعر توانای کشورمون براتون میذارم
قابل توجه دیوار...


پینوشه ! گرگ فراری ! توی خورجینت چی داری ؟
چن تا گور دسته جمعی ؟ چن تا اعدام بهاری ؟
پینوشه ! گرگ فراری ! چن تا ناخون رو کشیدی ؟
چن هزار تا بچه کشتی ؟ چن تا جون کندن رو دیدی ؟
پای جوخه های مرگت ، چن تا چشم بسته مرده ؟
خاک سرخ چن تا باغچه ، مهر چکمه هات رو خورده ؟
بگو چن تا گل سرخ ، با چشای بسته چیدی ؟
واسه هر مدال سربی چن تا عشق رو سر بریدی ؟
ویکتور خارا بدون دست باز داره گیتار می زنه
هنوز تو چله ی سکوت ، شمع ترانه روشنه

می دونم گرگ درونت هنوزم تشنه ی خونه
توی یخبندون چشمات هنوزم برق جنونه
دیگه فرصتی نمونده ، لحظه ی مردن گرگه
برای فرار آخر ، چکمه هات واسه ت بزرگه

پینوشه ! گرگ فراری ! دنیا اندازه ی سیبه
هر جا باشی واسه مردم یه غریبه یی ، غریبه
پینوشه ! اسم تو امروز دیگه هم معنی درده
واسه لرزیدن دستات هیچ کسی گریه نکرده
بگو با این همه نفرین چه طوری دووم آوردی ؟
می دونم تو هر دقیقه صد هزار مرتبه مردی
پینوشه ! گرگ فراری ! آخر قصه همینه
اوج فواره ی قدرت دوباره خاک زمینه
برای عبرت اینه ، شاه پوشالی زیاده
خوشه ی غرش توفان ، حاصل کاشتن باده
یادمون باشه همیشه پل کهنه بی عبوره
اونور سکه ی ظلمت عکس نازنین نوره

یغما گلرویی
V

پی نوشت : این پست بیشتر یه دل نوشته بود تا چیز دیگه
همونطور که گفتم این چند روزه زیاد حال خوشی ندارم و به علاوه ی اون به شدت گرفتارم...
این دل نوشته باشه به عنوان یه دست گرمی برای اینکه شاید کمی حالم جا بیاد و تو روزهای آینده فعالتر بشم

تا بعد...

26 نظر

  1. Anonymous نوشته:

    حرف نداشت.دارمت

  2. احمد بهادر نوشته:

    درسته که یه دلنوشته بود ولی مگه وبلاگ واسه چیه؟

    مرسی و موفق باشی

  3. سامان نوشته:

    زیبا بود
    امیدوارم هر چه زودتر مشکلاتت رفع شه.
    من بازم آپم!!

  4. yahda نوشته:

    خداروشکر!
    مثل اینکه امدادهای غیبی امام زمان باعث شد بتونم اینجا کامنت بذارم!
    امیدجان سپاس بیکران مرا واسه اون شکر کوئین که گذاشتی پذیرا باش.
    واقعن که چقدر زیبا بود، و چقدر ظلمه که بخوایم فقط به عشق تعمیمش بدیم!
    این شعر زندگی کردن رو یاد ما می ده، اصلن خودش می تونه یه روش باشه!
    ابدیت همین امروز ماست، همین امروز.

  5. yahda نوشته:

    و اما...
    و اما بابت شعر یغما گلرویی؛
    من مدتهاست با خودم یه قراری گذاشتم!
    می دونی چیه؟
    اینکه گریه نکنم!!
    اما این شعر اشک به چشمام اورد!
    چقدر پراحساس بود و از سر درد!
    "بگو با این همه نفرت چه طوری دووم اوردی؟"
    این و باید عدالتی که باید باشه و نیست جواب بده!

  6. yahda نوشته:

    راجع به کامنت اولم
    اون "شعر" می باشد مجید جان نه "شکر"

  7. امیررضا نوشته:

    بد جوری چاکر دل نوشته هاتم!
    جوابت رو هم دادم...

  8. امیررضا نوشته:

    راستی لینکش هم برای من فیلتره! دانلودش هم با روش های دیگه سخته...

  9. مازیار نوشته:

    آقا دمتون گرم ...
    هم بابت این پست ...
    و بیشتر بابت کامنت های دلگرم کنندتون تو اون پست عجیب !!
    کارتون درسته ...
    یه مقدار کار دارم ... کل کل با امید بمونه برای یه فرصته دیگه !

  10. سامان نوشته:

    با album news آپم !!

  11. محسن نوشته:

    سلامامید جان اول از نظرت ممنونم و دوم این که حرفی که از دل بلند شه مگه میشه به دل نشینه !!!!
    این شعر به خودیه خود قشنگه و باید بگم شرایط حاکم زیبایی ش رو دو چندان کرده , ای کاش و هزار ای کاش بی پاسخ .....
    امیدوارم هر چه سریعتر هم تو و هم ارش عزیز با قدرت و توانایی که دارین به کارتون ادامه بدید

  12. محسن نوشته:

    آرش عزیز سلام
    از نظرت ممنونم .
    خیلی خوب کردی ورزش رو شروع کردی ,
    این که بدن با مواد طبیعی حجم بگیره یا خیر بسته به فیتنس , و میزان ترشح تستوسترون در بدنت هست .
    اما در نود درصد میشه گفت به جز 3 ماه ابتدایی , بدن بدون مکمل رشدی به اون صورت نداره .
    اما برای شروع این مکمل ها باید حداقل
    چهل روز از ورزشت بگذره , نکته ای که هست به جرئت باید بگم نود و پنج درصد مکملها تقلبی و بسیار خطرناکند
    قرصها هم مشتقاتی از دگزا متازون هستند که خیلی خیلی خطری هستند برای (کلیه و کبد و معده)
    اگه بیماری قلبی , کبد ,کلیه معده
    یا نهان بیضگی کسی داشته باشه اصلا مصرفش درست نیست .
    در حال حاضر پیشنهاد میکنم با غذاهای
    حاوی کربوهیدرات و پروتئین یه رژیم کوتاه بگیر . درکنارش از فاراماتون
    و ویتامین E یک روز درمیون استفاده کن و بعدش از یک سری مکمل سالم و پرو هورمون استفاده کن .
    حالا خواسی شروع کنی یا تصمیم گرفتی
    حتما قبلش یه هماهنگی کن با من
    موفق باشی رفیق

  13. بابک نوشته:

    سلام امید جان
    با مطلبت خیلی حال کردم
    از عنوانش گرفته تا اون پی نوشت آخر.
    ترانه های خوبی انتخاب کردی
    اون کار کویین با اینکه مایه های عشقی داره ولی اصلا به عشق محدود نمیشه.
    شعر یغما گلرویی هم که کولاکه
    این آدم یکی از نوابغ ترانه سرایی توی ایرانه که کنایه هاش واقعا بی نظیره

  14. trane نوشته:

    به به سلام آرش. نیستی ؟
    باز امید مرامش بیشتره یه موقع هایی یادی از ما می کنه.
    از گرفتاری و بدبختی و آوارگی نگو که نمی خوام اسمشو بشنوم.
    منتظرم که دوباره به قول شاعر مثل بنز آپ بکنی.البته با پستای خوب.
    پس اگر funeral doom گوش می دی "حتما" آهنگای zaraza رو گوش کن.
    اینبار نگفتی که آپ کردی.این تیتر پستت رو تو یه آهنگ از فرهاد شنیدم.که ادامه هم داشت ولی یادم نیست.
    راستی پست قبلیم رو فکر کنم نخوندی ،در مورد summoning نوشته بودم.منتظرت هستم
    موفق باشی

  15. MAT نوشته:

    واقعا متشکرم دوست عزیزم از این که میای و احساساتت رو در مورده من با من درمیون میزاری.. کاری که بیشتر خوانندگان وبلاگ انجام نمیدن و فقط به همون لینک اکتفا میکنند و به نظرم باید تجدید نظر کرد در ارتباط با بعضیهاشون..
    باز هم از شماو نظرتون متشکرم...

  16. MAT نوشته:

    معلومه که علاقه داری به رضا یزدانی و شاعر کارهاش گلرویی..
    زوج بسیار موفقی هستند.
    شما هم موفق باشید با همکارتان آرش..

  17. iranmetal نوشته:

    ممنون
    مثل همیشه بی نقص و جالب
    تشکر میکنم

  18. Anonymous نوشته:

    jaleb bood
    ma upidam najoor ye sari ham be man bezan

  19. saman نوشته:

    سلام
    من با top 20 album آپم!

  20. انوش نوشته:

    درود بر تو امید عزیز
    یه کار خیلی عالی از کوئین رو آپ کردی که همیشه موندگاره،من یه پست جدید دارم که توش لیست برترین آلبومهای انگلستان هست و آلبوم گریتست هیتس کوئین تو این لیست اوله
    نام موضوع پستت هم ( کبک بودیم) یکی از شعرای دیگه ی یغماست که رضا یزدانی با سبک راک خونده
    راستی شعر نقاب هم که سیاوش قمیشی خونده بود مال یغما بود
    آه دیگه پر حرفی نمیکنم
    تونستی یه سر به ما بزن

  21. trane نوشته:

    سلام
    TRIVIUM آپم
    منتظرت هستم

  22. ره گذر نوشته:

    خدایا
    چه یافت ان که تو را گم کرد ؟
    و چه گم کرد آنه که تو را یافت !!!

  23. یهــــــدا نوشته:

    اوه
    آره من فیلتر شدم
    ولی خوب شما که اینکاره اید رفیقای بلوگ اسپاتی
    یه شماره اضافه کن بیا بالا!

  24. M.R.1 نوشته:

    چه کسی به آنها خواهد فهماند:
    " این حصار فکر تو اندازه ی من نیست"
    ؟!

  25. Arash نوشته:

    سلام آرش جان
    خوشحالم که با من موافقی، واقعا ما تا کی میخوایم پشت ساخته های ذهنمون مخفی بشیم؟

  26. میلاد نوشته:

    آقا دستت درد نکنه
    من عاشق این آهنگم
    بازم مرسی.

ارسال یک نظر

ترجمه شده برای بلاگر فارسی و توسط مجتبی ستوده | این وبلاگ برای تمامی مرورگرهای موجود بهینه سازی شده است
ایجاد شده با قدرت بلاگر | خوراک مطالب | خوراک نظرات | طراحی شده توسط MB Web Design