چند نت زندگی...

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۵, شنبه در ۰:۴۴
اندکی زمان می خواستم تا افکار خط خطی ام را سامان بخشم
هوای آزاد را استنشاق کنم و اندکی آرامش بیابم
همیشه قلب خود را در زندانی محصور میداشتم
همیشه دو راه بیشتر نداشته ام...عشق...و یا ترس و حشت
و من عشق را برگزیدم...

زیرا که همه چیز جزئی از انرژی است و انرژی چیزی نیست جز من و تو...

نوری از پنجره به داخل می تابد
به درون قلب و روح تو و نور تو را به سوی زمان رهنمون می کند
و عشق ذهن تو را شفا می بخشد...و زندگی.................

زیرا که همه چیز جزئی از انرژی است و انرژی چیزی نیست جز من و تو...

تنها تو هستی که می توانی زندگی ات را سامان بخشی...
تنها تو هستی که می توانی وجودت را جلا دهی...

باید فرشته ای بوده باشد که زمان را شمارده است
آری...باید فرشته ای بوده باشد که لبخندی آشنا را نمایان ساخته
مهم نیست که چقدر تلاش کنم...زیرا که توان رسیدن به تو در وجود من نیست...
نه...هیچگاه چنین توانی در من نبوده و نخواهد بود...
پس می دوم...آنفدر می دوم تا از نظرها پنهان شوم...

مادر...! آیا صدایم را می شنوی؟!
می توانی به من بگویی که تو آنجا هستی!!!؟
پدر...! کمکم می کنی؟!
می دانم که می کنی...چون هنوز برایت مهم است
و من دیگر نباید به خاطر آن همه سال های رویا مبارزه کنم...
و من دیگر نباید نگران باشم...
زیرا که بالاخره به باور خود دست یافتم،و آن را در...
مادر...! آیا صدایم را می شنوی؟!
می توانی به من بگویی که تو آنجا هستی!!!؟
پدر...! کمکم می کنی؟!
می دانم که می کنی...زیرا هنوز برایت مهم است

تنها تو هستی که می توانی زندگی ات را سامان بخشی...
تنها تو هستی که می توانی وجودت را جلا دهی....................................

هر کسی باید یه روز با مرگ گنار بیاد...و هیچوقت نمیشه به کسی که با مرگ و نابودی مشگل داره کمک کرد...اگه خودت یه جورایی اینطور مشگلی رو داری باید سعی کنی یه جور باهاش کنار بیای...من خودم فکر میکردم که تونستم با این مشگل کنار بیام تا وقتی که چشمم به این چند خط از یه کتاب افتاد...اگه درست یادم بیاد اینطور گفته بود :
"مرگ نقطه ی مقابل زندگی نیست.مرگ نقطه ی مقابل و متضاد تولد است،زندگی ابدی است..."
فکر کنم این جمله واقعن عمیق ترین و پرمعناترین جمله ای هستش که من راجع به این قضیه شنیدم،که باعث میشه من احساس آرامش کنم...(در کل احساس کردم که داستان فوق العاده ایه!) همین...! چیز دیگه ای نمیشه گفت! هه هه!
زندگی ابدیه...به طور قطع نقطه ی مقابل زندگی مرگ نیست...ولی زندگی ابدیه!!! و اینجا هیچ تضاد و تقابلی وجود نداره!!!
و به همین ترتیب هر اتفاقی که بیافته به نظر من وابسته به خشم و پرخاشگری نیست و یه حالت برخواسته از هوشیاری کامل و ثبات و سکوته...و شاید نباشه!!!
آره،چیزی که ما دنبالشیم...بودیم و خواهیم بود و حالا بهش نزدیک شدیم و میدونیم که از قبل اونجا بوده...از اول بوده تا دنباش بگردیم،اونجاس و اونجا خواهد بود تا ابد!!! تا همیشه!!!

تنها تو هستی که می توانی زندگی ات را سامان بخشی...
تنها تو هستی که می توانی درونت را جلا دهی...

(زندگی ابدیست...)

سعی کن دریابی نیازت را در این زندگی
سعی کن که خود به آن پی ببری...و درست همین امشب روح خود را در حال تنفس و زندگی احساس کنی
در همین لحظه تعلیق بین دو دنیای پیش روی مان به اشتراک خواهیم گذاشت آن تقدیس یافته در پرتو نور ستارگان و پیچیده شده چون الماسی در.....
زمان می تواند جواب چراهایت باشد،فرصت را از دست نده،همه چیز را رها کن...این یک اشتباه کوچک و ساده بیشتر نیست که دست به ساختن و غرق شدن درعشقی ساختگی بزنی...پس برخیز و خود ارباب خود باش...نیازی نیست که برده ی خاطره ی گمگشته ای در قفس باشی...

من راه خود را در پرواز و رهایی از حد و حصر زمان یافته ام...
من بر فراز آسمان به پرواز در آمده ام و زندگی را از منظری فراتر از فکر و ذهن نگریسته ام
در فضای عشق،آرامش و حقیقت نفس کشیده ام و در آب های ایمان دریانوردی کرده ام
و زندگی را در درون یافته ام...ما تنها یک لحظه ی کوتاه از زمان نیستیم!!!

زمان......می تواند جواب چراهایت باشد،فرصت را از دست نده،همه چیز را رها کن...این یک اشتباه کوچک و ساده بیشتر نیست که دست به ساختن و غرق شدن درعشقی ساختگی بزنی...پس برخیز و خود ارباب خود باش...نیازی نیست که برده ی خاطره ی گمگشته ای در قفس باشی...


We're Here Because We're Here _______________________________


1. Thin Air
2. Summernight Horizon
3. Dreaming Light
4. Everything
5. Angels Walk Among Us
6. Presence
7. A Simple Mistake
8. Get Off, Get Out
9. Universal
10. Hindsight




چند سطر زندگی...چند نت امید.....10 تراک زیبا حاصل هشتمین آلبوم گروه آلترنیتیو راک/متال بریتانیایی است که چند روزی میشه که دارم بهش گوش میدم...و در واقع چندین روز هم به تاریخ عرضه ی این آلبوم باقی مونده
و این هم جای خوشحالی داره هم جای تاسف...خوشحالی از این بابت که انتظار برای شنیدن این آلبوم خیلی زودتر از اونی که فکر می کردم به پایان رسید و تاسف از این بابت که یک بار دیگه نا خواسته و به اجبار قانون کپی رایت رو نقض می کنیم...اون هم در قبال گروهی که فوق العاده دوستش دارم...ای کاش میشد سر راه برگشت به خونه همونطور که یه قاقالی لی می خریم این آلبوم رو هم از یه فروشگاه و مرکز پخشش بخریم،ولی خب...اینجا ایرانه و قانونی کار کردن تو خیلی از مواقع غیر قانونیه!
البته گروه ها هم نباید توقع چندانی از ایرانی جماعت داشته باشن...به قول شاهین نجفی و خیلی از هنرمندان خارج نشین ما انتظاری در زمینه ی مالی از کسانی که مقیم ایران هستند نداریم و با افتخار آلبوم ها و کارهامون رو تقدیم این عزیزان می کنیم(البته آناتما شاید این نظر شاهین و دیگران رو نداشته باشن و به جاش یه کم فحش حواله مون کنن...ولی جدن با شناختی که من از گروه آناتما دارم مطمئن هستم که ااگه از این بابت خوشحال نشن ناراحت هم نمیشن...)
بگذریم...

این آلبوم همونطور که گفتم هشتمین آلبوم گروه به شمار میره که بعد از تقریبن یه وقفه ی 7 ساله منتشر شد
همونطور که تو پست های قبلی گفتیم 3 تراک از این آلبوم قبلن به صورت سینگل عرضه شده و حالا هم با کمی تغییرات جزئی دوباره تو آلبوم قرار گرفته
شاید اون سه تراک به تنهایی مفهوم خاصی رو برای شنونده به دنبال نداشت ولی با چیده شدن کنار 7 تراک دیگه ی این آلبوم میشه به وضوح به اوج ظرافت و دقت هنرمندان سازنده ی این آلبوم پی می بریم و می تونیم از مفاهیم زیبای نهفته در این آلبوم لذت ببریم

من خودم به شخصه خیلی منتظر شنیدن آلبوم جدید این گروه بودم،و به همین دلیل یه سری توقعات و یه سری انتظارات رو ازش داشتم،با شنیدن این آلبوم نسبت به بعضی از توقعاتم نا امید شدم و نسبت به بعضی دیگه خیلی هم خوشحال و راضی...
در کل نفس این آلبوم به عنوان یه آلبوم جدید از آناتما میتونه برای خیل عظیم طرفداران این گروه به تنهایی راضی کننده و فوق العاده باشه ولی حتا بدون در نظر گرفتن نام گروه و وقتی به عنوان یه موسیقی و از دید یه شنونده و برای ارضای نیازهای روحی و فکری بهش نگاه کنیم می بینیم که باز هم حرف های زیادی برای گفتن داره و بدون شک میتونه یکی از بهترین های این گروه و حتا یکی از بهترین های این چند ساله لقب بگیره

چند نت زندگی عنوانی هستش که من با یه دید اولیه و چند ساعته نسبت به این آلبوم براش انتخاب کردم...
موسیقی و شعر این آلبوم به طرز اعجاز انگیزی امیدبخش و زیباست...و یه جورایی بوی زندگی میده!!!(حداقل برای من)
تو این حجم عظیم تاریکی ها و عوامل یاس و نا امیدی دنیای امروز ما،چنین آلبوم و چنین مضامینی مثل یه جرعه آب خنک و گوارا درست وسط یه بیابان خشک و بی آب و علفه که تا چشم کار میکنه سراب و نیستی افق رو برات به یه بن بست بدل کردن
افق یکی از کلمات و واژه های هستش که به یه جورایی با اشعار آناتما گره خورده...

آزادی تنها سرابی است
به انتظار نشسته در افقی دوردست
ما همه گمگشته گانیم در هزارتویی به پهنای زمان
می خواهیم و می جوییم بهشتی ناممکن را
رویاهای خیسمان را تا نهایت مرداب می نگریم
و به امید سراب پیش رو انتظار رهایی می کشیم
...گمگشته در وهم و خیال
با هدفی که با جاروی روزگار به یغما رفته است

آزادی تنها توهمی است که در افق های دوردست خیال تو لانه کرده است...

این سراب آزادی که افق رویاهای ما رو میسازه تا همیشه آدمی رو به دنبال خودش میکشه و هر کس بسته به ظرفیت روح و ذهنش چند قدم رو برای رسیدن بهش برمیداره...کمیت قدم ها اهمیتی نداره،بلکه کیفیت و جهت اون قدم هاست که می تونه مهم باشه...
حسی که با هرکدوم از اون قدم ها به انسان دست میده همون کیفیت و جهت کار هستش که میتونه باعث بشه که به جای اینکه ما
کورکورانه به دنبال اون افق و سراب واهی گام برداریم،افق خودش به ما نزدیک تر بشه

________________________________________________
دلتنگی های آدمی را باد ترانه ای می خواند رویاهایش را آسمان پر ستاره نادیده می گیرد و هر دانه ی برفی به اشکی نریخته می ماند سکوت سرشار از سخنان ناگفته است،از حرکات ناکرده...اعتراف به عشق های نهان...و شگفتی های بر زبان نیامده در این سکوت حقیقت ما نهفته است...حقیقت تو...ومن

مارگوت بیکل - ترجمه احمد شاملو
________________________________________________

به نظر من در راه رسیدن به این افق و در عمق فاجعه ی این زندگی،گوش کردن به این آلبوم زیبا خالی از لطف نیست...

من هنوز نتونستم خوب به 3 تراک
summer night horizon ، get off get out , hindsight
گوش بدم...چون متن شعرشون رو هنوز تو نت پیدا نکردم و همینطوری و فقط از طریق گوش کردن هم نمیشه خوب به شعر اصلیش پی برد...
بررسی و ترجمه ی این 3 تراک هم بمونه برای پست های بعدی و بحث تخصصی تر و بررسی کلی و دقیق تر این آلبوم که تو پست های بعدی بهش می پردازیم

بهتون پیشنهاد می کنم حتمن این آلبوم رو داونلود کنین،و مخصوصن تراک های
a simple mistake,presence,angels walk among us,thin air,hindsight,everything,dreaming light
رو از دست ندین
مخصوصن a simple mistake که یه شاهکاره!!! به تمام معناست و با تغییراتی که تو این آلبوم توش صورت گرفته خیلی خیلی زیباتر از قبل شده

پی نوشت : متنی که ابتدای این پست خوندین ترجمه ی چهار تراک از تراک های این آلبوم بود
everything,angels walk above us,presence,a simple mistake

از چپ به راست!!!


31 نظر

  1. siavash eddie نوشته:

    دقیقاً !
    من هم خیلی توقعات زیادی داشتم که برآوورده نشد تو این آلبوم
    ولی در کل اگه سابقه ی قبلی آناتما رو بذاریم کنار میبینیم که کار خوبی بود!
    تازه با توجه به کارای قبلی اناتما هم میشه گفت این آلبوم حرفای زیادی برای گفتن داشت ، چون آناتما خودشو تقلید نکرد. از این خیلی خوشم اومد. اگه من نمیدونستم این آلبوم ماله کیه و سینگل هاشو هم
    گوش نداده بودم عمراً نمیفهمیدم این آناتما ئه خودمونه....
    باز هم دستت درد نکنه review خوبی بود لذت بردم

  2. بابک نوشته:

    سلام امید جان
    آلبوم رو تازه گرفتم و هنوز درست و حسابی گوش ندادم. فعلا میتونم بگم که به ترک Angels Walk Among Us ایمان آوردم...
    نگران کپی رایت هم نباش، مشخصه که هدف گروهی که 7 سال بین آلبومهاش فاصله میندازه فروش و بازار نیست.

  3. armin نوشته:

    واقعا پست کامل و فوق العاده ای بود خیلی ازت ممنونم
    خیلی خوشحالم کردی و از اینکه با وخود فیلترینگ هنوز به کارت ادامه میدی خوشحال ترم

  4. Anonymous نوشته:

    دیگه واقعا شورشو درآوردن... هرچی دستشون میرسه فیلتر میکنن .سه تا از دوستای من که تا همین دیروز درباره متال میتوشتند فیلتر شدن. دم بلاگفا گرم که علاوه بر فیلترینگ مخابرات وبلاگ رو هم حذف میکنه !
    اینا هیچ چیز از متال نمیدونن .با یه نگاه سطحی همه دسته ها گروه ها و خط های فکری که به متال میپردازن رو فیلتر میکنن. حالا کی میتونه به اینا بفهمونه که متال خشونت و وحشیگری نیست ! . البته تقصیر یه سری جوان های کوته فکر خوش گذرون هم هست که تیشه به ریشه متال میزنند. حالا باید ترس از این داشته باشم که وبلاگی که با خون دل چهار سال نگهش داشتم یه شبه فیلتر نشه .......

  5. Mohsen نوشته:

    درود
    به نظر من متنی که در پی نوشت بهش اشاره کردی و ترجمه 4 ترک اولیه بود مزخرف محض هستش خوشبختانه هیچ امیدی رو با خودش به همراه نداره . بلکه درست مثل یک سرابی هست که دیگه به راحتی میشه فهمید تنها قصد فریب این چشمهای خسته رو داره . دقیقا به همین دلیل میگم احتمالا باید آهنگ خوبی باشه هر چند هنوز بهش گوش نکردم .
    همیشه از خوندن پست های این بلاگ لذت می برم و البته گوش کردن به آهنگ های آپلود شدش .
    پاینده باشید.

  6. امید نوشته:

    سلام(خیلی دوست دارم بگم درود ولی به دلایلی نمی تونم) به همه دوستان

    ------------------------

    سیاوش جان ممنون از نظرت
    در کل به نظر من آلبوم خیلی خوبی بود،با اینکه از بعضی جهات چیزی نبود که من انتظار داشتم،ولی در کل به نظر من آلبوم خوب و به طور حتم موفقی بود...
    من توقع شعرهای سنگین تر و یه جورایی تاریک تری رو داشتم ولی درست بعد از مصاحبه های دانی و وینسنت و بقیه اعضای گروه فهمیدم که این آلبوم از اون نظر کمی متفاوت خواهد بود...که همینطور هم شد

    ------------------------

    بابک عزیز،angels walk among us یکی از آهنگ های مورد علاقه ی من تو این آلبومه...ولی چیزی که این تراک رو برام زیباتر می کنه طوالی و ترتیب گوش دادن به تراک های این آلبومه،مخصوصن تراک های 4 تا 7...که با everything شروع میشه و به a simple mistake ختم میشه...که به نظرم نقطه ی اوجش همون a simple mistake هستش که تقریبن به نظر من بهترین تراک این آلبومه(البته شاید در با گذشت زمان نظرم عوض شه)...خیلی دوست دارم نظرت رو بعد از درست و حسابی گوش کردن این آلبوم راجع به کل آلبوم و مخصوصن همین a simple mistake بدونم...

    ------------------------

    ناشناس عزیز...چی کار میشه کرد؟! جز نوشتن و نوشتن!!! امیدوارم که بلاگت که انقدر براش زحمت کشیدی فیل ter نشه...ولی اگه هم شد بهت پیشنهاد می کنم که نا امید نشی...تنها ابزار ما مقابل این فاشیسم دینی فکر ماست،و هیچوقت نباید دست از فکر کردن و همین نوشتن برداریم...اینا همین رو می خوان که ما اونی بشیم که اینا انتظارش رو دارن! یه موجود بی فکر و بی منطق تک سلولی که هر چیزی به خوردش میدن رو سریع میبلعه و قبول می کنه
    پس صد بار دیگه هم فیل ter کنن ما بازم باید به راهمون ادامه بدیم

  7. امید نوشته:

    محسن جان ممنون از نظرت...دوست عزیز با نظرت یه جورایی هم مخالفم هم موافق...در یک نگاه شاید مفهوم و مضمون این آهنگ ها اون چیزی باشه که تو گفتی،ولی اگه روی مفهوم کلی این اشعار دقت کنی می بینی که درسته که طبق یکی از اشعار و کارهای قبلی آناتما به اسم shroud of false ما چیزی بیش از یک لحظه ی کوتاه در طول زمان نیستیم!!!(we're just a moment in time) که شاید یه جمله ی فوق العاده سنگین و به قولی تاریک و سیاه باشه...همونطور که آخر همون کار میگه "امیدوارم که هیچوقت مفهوم این جمله رو نفهمین"...ولی با در نظر داشتن همین سراب واهی و دنیای بی ارزش و اون لحظه ی کوتاه که زندگی و وجود ما بهش تشبیه شده می بینیم که این زندگی هیچ ارزشی نداره و چیزی نیست جز همون مجموعه ی عقده ها و آرزوهای واهی که تو همون سراب افق خلاصه میشن...پس زیاد جدیش نگیریم!!! خوش باشیم!!! زندگی رو به کام خودمون تلخ نکنیم...بیایم از همون لحظه ی خرد و ناچیز کمال استفاده رو ببریم
    که این نکته رو میشه تو همین تراک a simple mistake اینطور دید که تو همین تراک گفته میشه که "we are not just a moment in time" که شاید در نگاه اول متضاد اون شعر آلبوم alternative 4 باشه...ولی با نگاه کلی و دقیق تر میشه فهمید که مفهوم این اشعار همونه و زندگی رو به همونقدر قبلی ناچیز میدونه ولی با این تفاوت که اینبار تو این شعر با یه دید بهتر به قضیه نگاه کرده همونطور که خودش میگه تو جای جای این تراک به دید متفاوتش و اینکه مثلن تو همین تراک میگه "من بر فراز آسمان به پرواز در آمده ام و زندگی را از منظری فراتر از فکر و ذهن نگریسته ام"
    امید و زندگی ای که من ازش صحبت کردم اون امید و زندگی کلیشه ای و الکی نیست،بلکه همین نگاه زیبا به زندگی هستش که باعث میشه با شنیدن این چند تراک وجودت پر بشه از امید و زندگی...البته بازم میگم نه اون امید کلیشه ای و نه اون زندگی اسارت وار...

    یه جورایی میشه اون امید و اون زندگی که به نظر من مفهوم و مضمون این تراک ها بوده رو تو این شعر خیام بهتر بیان کرد :
    "از منزل کفر تا به دین یک نفس است - واز عالم شک تا به یقین یک نفس است
    این یک نفس عزیز را خوش میدار - کاز حاصل عمر ما همین یک نفس است"

    این یک نفس همون یک لحظه ی کوتاه تو اشعار آناتماس...

    یه جمله ی خیلی زیبای دیگه که تو این چند تراک به چشم می خوره اینه از تراک presence,angels walk among us هستش که میگه :
    "only you can heal your life
    only you can heal inside"

    یا این یکی از a simple mistake :

    "...پس برخیز و خود ارباب خود باش...نیازی نیست که برده ی خاطره ی گمگشته ای در قفس باشی...

    من راه خود را در پرواز و رهایی از حد و حصر زمان یافته ام..."

  8. Mohsen نوشته:

    دقیقا باهات موافقم که راه رهایی "شاید" در فرای حصر زمان رفتن باشه ولی از دیدی بالا نه از کنار , یک نوسان دقیقا سینوسی میرا شونده ما رو بین امید به "زندگی" و امید به "مرگ " غوطه ور می کنه و امید دقیقا در امتداد گذر زمان ما رو پیش می بره جایی که امید از بین بره تسلیم فرا می رسه و من اون نقطه رو اوج هستی می دونم .نقطه ای که در امتداد یک خط موازی با محور زمان در نهایت ماهیت خودش حرکت می کنه . دقیقا یک نقطه که به خط تبدیل شده و شاید هر چه از محور زمان دور تر بشیم ضمن موازی بودن باهاش در بینهایت به مفهوم فرای زمان بودن برسیم اما همگی ما پیچیده شده ایم در سنگ ها صخره ها و درخت ها هیچ وجود مستقلی در کار نیست تا حرفهای من حصری رو در بودنم ایجاد کنه و این موضوع آزارم میده ...
    چون نیست ز هر چه هست جز باد به دست
    چون هست به هر چه هست نقصان و شکست
    انگار که هر چه هست در عالم نیست
    پندار که هر چه نیست در عالم هست ( خیام)
    I had no human fears
    She seemed a thing that could not feel
    The touch of earthly years
    No motion has she now, no force,
    She neither hears nor sees,
    Rolled round in earth's diurnal course
    With rocks and stones and trees

    در مورد اون کار ضمن احترامی که به نظر شما می ذارم , باید بگم هر کسی به واسطه تجربیات ذهنی خودش تاویلی از نوشته ها داره و به واقع معنای حقیقی مورد نظر نویسنده همواره اسیر یک دور هر منوتیکی خواهد بود .و در این بین برداشت های هر کس فراخور ضمیر ناخود آگاهش و حافظه قبلیش هر چند متفاوت با دیگران باشه حضور داره .
    اما یک چیز دیگه که دیشب یادم رفت بگم از یه طرف سخت از این جمله به هیجان می یام "مرگ نقطه ی مقابل زندگی نیست.مرگ نقطه ی مقابل و متضاد تولد است،زندگی ابدی است..." و از یه طرف دیگه بینهایت ازش بیزار میشم که مفاهیم مرگ و زندگی رو هم خودمون اختراع کردیم و به نسبت این کشف بزرگ دچار یک سری واکنش های برآمده از فیزیولوژی می شیم که اسمش رو گذاشتیم احساسات . اساسا به نظم نه مرگی بوده و نه حیاتی مثل شعر لوسیه که بالا نوشتم همه ذرات ماییم و ما همه ذراتیم ( هرچند این جمله رو هم داره یک انسان می گه نه یک درخت یا سنگ !)
    از نظرت ممنونم امید جان

  9. امیررضا نوشته:

    سیار پست زیبایی بود... من 3 ماهی است که عاشق آناتما شدم، خیلی با احساستم داره ور می ره... در ضمن آهنگ Presence حتما باید قبل از A Simple Mistake شنیده بشه که واقعا این دو کنار هم یه شاهکار می سازن... بهت بگم که از وقتی که آلبومشون رو گرفتم تا حالا 100 بار بیشتر کل آلبوم گوش دادم... واقعا احساسمو نمی تونم کنترل کنم موقع شنیدن آهنگاشون
    زنده باد آناتما../m\

  10. Metal Heart نوشته:

    سلام
    عالی بود.
    مثل همیشه ترجمه هات خیلی خوب و روون بودن.
    من طرفدار آنادما نیستم.اما تمام شعراش بسار تاثیر گذار هستن و واقعا تاثیر عمیقی روی روح آدم می ذارن.
    مثلن توی شعر judgement موقعی که می گه" همه ی نفرتی که نیاز هات رو برطرف می کنن و همه ی ترس هایی که ایجاد می کنی همگی باعث رنج و عذابت می شن"
    اشعارش در عین حال که همون طور که گفتی زندگی رو پوچ و بی ارزش می دونه اما می گه که باید از زندگی استفاده کنیم و باید این واقعیت رو بپذیریم و سعی کنیم که به نفع خودمون از زندگی استفاده ببریم.و نباید با از دست دادن زمان حسرت گذشته رو بخوریم و نباید نفرت تمام وجودمونو پر کنه چون این بستگی به ما داره که چه طور زندگی کنیم.آیا سعی کنیم زندگی را دریابیم و به زندگی آری بگیم یا از زندگی روی برگردانیم و طردش کنیم.
    برای قسمتی که در مورد مرگ گفتی.مرگ نباید چیزی باشه که مردم ازش بترسن چون مرگ پایان بخش همه ی ناراحتی ها و ظلم و ستم هاست.آزادی تنها سرابیه که با مرگ به حقیقت می پیونده
    اما مردم برای اینکه ترس و اضطرابشونو از مرگ کم کنن به تخیلاتشون پناه بردن و یه دلخوشی و امید برای خودشون ایجاد کردن و بهشت و جهنمو برای خودشون ساختن تا بتونن سختی های زندگی رو راحت تر تحمل کنن.

  11. امید نوشته:

    این سبزه که امروز تماشگر توست - فردا همه از خاک تو برخواهد رست

    Rolled round in earth's diurnal course
    With rocks and stones and trees

    تفاوت این دو شعر اینه که مخاطب خیام همه ی انسان های دنیا هستن،و مخاطب شعر وردزورس به ظاهر معشوقشه
    ولی مخاطب اصلی همه ی این اشعار،تمام هست و نیست دنیاست...از انسان گرفته تا خود همین درختان سنگ ها و صخره ها و... همه همونطور که خودت گفتی در هم پیچیده شدیم،هیچ وجود مستقلی در کار نیست
    این جهان شاید هیچ نقطه ی آغاز و پایانی نداشته باشه...انرژی و تمام اجسام و اشکال مختلف مواد هم همینطور...همه از ابتدا بودن و تا ابد هم خواهند بود،فقط از شکلی به شکل دیگه و از جسمی به جسم دیگه منتقل میشن

    ولی خب...اسرار ازل را نه تو دانی و نه من - واین خط مقرمط نه تو خوانی و نه من
    هست از پس پرده گفتگوی من و تو - چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من

    انسان هم همونطور که گفتی یه کلمه ی بی معنی بیش نیست...مثل همه ی کلمات دیگه که ساخته ی فکر و خیال خود ما هستن...
    مثل اسامی بی معنی رنگ ها و مثل تک تک هجا های بی معنی ساخته ذهن ما...
    و شاید مثل وجود بی معنی خود ما که خودش ممکنه ساخته ی ذهن یکی دیگه باشه...
    مثل خیر و شر و مثل تاریکی و روشنایی که هر دو چیزی جز بازی با کنتراست و درجات رنگ های مختلف نیستن
    و مثل من...و تو و همین بحث،که شاید هر سه چیزی جز خیال و توهم نباشیم

    ---

    راجع به اون بحث هرمنوتیک و برداشت های گوناگون هر شخص از هر اثری هم کاملن باهات موافقم،نظرات هر شخصی به طور حتم تاثیر فوق العاده ای از تجربیات و پیش زمینه ی فکری و زمان و مکان همون شخص میگیرن و ممکنه 180 درجه با مفهوم اصلی اثر که مد نظر خالق اون اثر بوده متفاوت باشه،و شاید خیلی وقتها همین نظرات باشن که به یک اثر که حتا خالقش هم اصلن هیچ مفهومی رو براش در نظر نگرفته یه مفهوم خاص و شاید درست رو میدن...

  12. امید نوشته:

    امیررضای عزیز ممنون از نظرت
    آناتما واقعن گروه بزرگیه،و کارهاشون واقعن قابل ستایش و زیباو فوق العاده احساسی هستن...البته در عین حال تعادل خیلی خوبی بین منطق و احساس بر قرار کردن
    ------
    شهره جان باهات موافقم،کارهای آناتما همونطور که بقیه دوستان هم گفتن واقعن تاثیرگذار و شنیدنی هستن
    judgement هم یکی از کارهای زیبای این گروهه و همینطور یکی از تراک های مورد علاقه ی منه...

    یه نکته که راجع به آناتما هست و بابک هم بهش اشاره کرد علاقه ی این گروه به موسیقیه و نگاه غیر تجاریشون به موسیقیه...
    میشه این قضیه رو به خوبی تو کارهاشون حس کرد
    یکی از دلایل علاقه ی زیاد من به این گروه ارادتی هستش که آناتما نسبت به گروه افسانه ای پینک فلوید داره...
    در کل آناتما به معنای واقعی کلمه یه BAND هستش...شاید اعضای گروه به تنهایی ستاره نباشن ولی واقعن وقتی کنار هم قرار میگیرن به یه ستاره بزرگ بدل میشن

  13. jay-rch نوشته:

    سلام دوست من
    براي نوشته هاي خود ارزش قائل بشيد همونطور كه خودتونم ميدونيد خيلي روش كار كرديد پس حيف نيست بزاريد از قالب هم لذت ببرند اينطوري تعداد بازديداتون زياد ميشه و نگران قيمت نباشيد فقط سفارش دهيد اسكين هاي ما را در هيجا پيدا نخواهيد كرد دو چيز باعث جذب بازديدكننده ميشه 1 نوشته خوب 2 قالب خوب...و بخاطر گرافيك خوب زياد جذب ميشوند روي خودتان امتحان كنيد توي كدام وب ها بيشتر ميرويد و بيشتر گشت ميزنيد..اسكين هاي ما را در هيجا پيدا نخواهيد كرد تك و ناب هستند و شما اولين ميشيد با ما تك ميشويد ....حتي اگر اسكين وب سايتي هم مد نظر هست بگيد ما آن را با تمام امكاناتش براي شما طراحي و ترجمه ميكنيم حتي php.سفارش دهيد ونگران قيمت نباشيد......

    اگه موافق بوديد
    ما را با نام
    قالب هاي JAY-Rch يا قالب هاي نفرين شده
    لينک کنيد

    منتظريم
    تا بعد
    بدروود

  14. وارنینگ نوشته:

    ترجمه عالی بود منو یاد آهنگ Life Eternal میهم انداخت

  15. محسن نوشته:

    ارش و امید عزیزم سلام
    یه مدت نبودم , منتظر بودم وب دومم ف بشه
    که نشد برا همین برگشتم و شروع به نوشتن کردم
    www.metalstormy.blogfa.com
    این ادرسی هست که باهاش شروع کردم دوباره
    در رابطه با اناتما باهاتون موافقم
    انتظار زیبایی خودشو داره
    موفق باشید

  16. سعید نوشته:

    زندگی را تو بساز ، نه بدان ساز که سازند و پذیری بی حرف/ زندگی یعنی جنگ ، تو بجنگ/ زندگی یعنی عشق ، تو بدان عشق بورز...
    سلام امید جان.
    اول از همه ممنونم بخاطر شعور بالات درباره ی قانون کپی رایت. من دارم آلبوم رو دانلود می کنم و به چند نفر هم زنگ زدم که برن دانلود کنن و خیلی هم خوشحالم ولی ته این داستان یه حس بدی هست. بالاخره کار یه کار فرهنگیه. ولی اون یه پاراگرافی که راجع به کپی رایت نوشتی خیلی آرومم کرد. دمت گرم.
    راجع به مرگ و زندگی ابدی هم دوست دارم صحبت کنم ولی الان وقت دکتر دارم و باید برم ، حالم خیلی بده...

  17. محسن نوشته:

    از نظر قشنگت ممنونم داداش ارش عزیزم

  18. سعید نوشته:

    سلام آرش جان
    ممنون که بعد از مدتی به وبلاگم سر زدی! امتحانا خوب بود؟ ما که همه رو پیجوندیم !!!
    ممنون بابت نظر کامل و دقیقت. یه مختصر جوابی تو بخش نظرات وبم دادم ، یه نگاه بکن.
    یقینا" تو جزو کسایی هستی که قدرت تعقل و شعورت صد پله از سن شناسنامت جلو تره و به همین خاطر باهات حال میکنم.

  19. سعید نوشته:

    سلام امید جان.
    ممنون که سرزدی
    خیلی عصبانی بودم. پست رو حذف کردم چون حرفام غیر منطقی بود و برداشتی که از مطالبم میشد با افکار خودم مغایرت داشت.
    ولی آخرش گفته بودم که راجع به من قضاوتی نکنید. من از اون دسته از آدمام که زندگی عادی (مثل بقیه) عذابشون میده...

  20. سعید نوشته:

    در اصلاح کامنت بالا:
    عذابم میده...

  21. yazdan نوشته:

    Top Rock Songs Part II - With Download Link

  22. trane نوشته:

    سلام بر امید عزیز و مثل همیشه شرمنده به خاطر دبر کردنم و کامنت های دیر موقع
    پستت خیلی خوب و کامل بود فقط یه تیکه که گفتی آلترنیتیو راک متال رو اگه منظورت این آلبوم جدیدشه رو نمی دونم چون هنوز گوش نکردم ولی اگه منظورت کل آلبوماشه باهات مخالفم.

    این آلبوم رو حتما تو این چند هفته که وقتم خالیه باید گوش کنم چون واقعا دارم از دوریش دیوونه می شم.

    با یکی از حرفات خیلی موافقم که تو این ایران لعنتی قانونی کار کردن خیلی مواقع غیر قانونیه .

    واقعا همینطوره، هر چی اشتباه و دوز و کلکه تو مملکتمون شده قانون و رفتار اجتماعی.

    بازم ممنون
    موفق باشی

  23. امید نوشته:

    سلام TRANE عزیز
    ممنون از نظرت...
    صد در صد منظورم این آلبوم و چند آلبوم اخیرشونه
    تو کارهای آناتما ما سبک های زیادی رو میبینیم و سبک و مسیر حرکت گروه از اولین کارشون تا حالا خیلی تغییر کرده

  24. دونقطه نوشته:

    من نمی دانم گناه شما غیر از ابراز عشق به موسیقی خالصی که فطعا جاودان خواهد ماند ، چیست که مدام فیلتر می شوید ؟

    البته که این از آن عجایب تلخ این روز هاست .
    و البته که آن آلبوم هم فوق العاده است .

  25. سميه نوشته:

    سلام
    بسي بسيار لذت بردم
    مثل هميشه
    ميگم چه جالب خواننده وبت همه پسرن من تكم اينجا :)
    بروزم يه سر بيا

  26. trane نوشته:

    dio و paul که رفتن

    شما دوتا هم آره ؟
    اگه دار فانی را وداع گفتین یه خبر بدین !

    خیلی وقته نیستین
    دلمون واستون تنگ شده

  27. afshin نوشته:

    سلام وبلاگ فوق العاده اي داريد خوشحال ميشم باهاتون تبادل لينك كنم اگر مايل بوديد من رو با تام – دانلود كليپ متال – لينك كنيد و بگيد كه شما رو به چه اسمي لينك كنم.ممنون

  28. arianaz نوشته:

    درود دوست خوبم
    در کمال تعجب فیلتر شدم اگه ممنکه لینکو اصلاح کنید
    سپاسگذارم
    پاینده باشید و مثل همیشه جاری و پویا

  29. MAT نوشته:

    مرسی آرش .....مطمئنن وقتی بر گردم حرفای زیادی هست....بازم ممنون که به یادم بودی

  30. siavash eddie نوشته:

    سلام!
    آقا نیستین چرا هیچ کدومتون؟!!
    برای برا دوم فلتر شدیم!!...
    این آدرس جدید :
    sea-ofmadness1.blogspot.com

  31. Metal Heart نوشته:

    اینم آدرس جدید من
    www.metal-until-death.blogspot.com
    من که حالا حالا هستم و هیچ وقت دست از موسیقی متال برنمی دارم!

ارسال یک نظر

ترجمه شده برای بلاگر فارسی و توسط مجتبی ستوده | این وبلاگ برای تمامی مرورگرهای موجود بهینه سازی شده است
ایجاد شده با قدرت بلاگر | خوراک مطالب | خوراک نظرات | طراحی شده توسط MB Web Design